ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قرارداد جدید بلک بری و فورد، به گسترش خودروهای هوشمند کمک می کند

روز گذشته کمپانی بلک بری لیمیتد، از نخستین قرارداد مستقیم همکاری با یک خودروساز بزرگ یعنی فورد پرده برداشت. اگر پیگیر اخبار مربوط به محصولات نرم افزاری بلک بری باشید، کمپانی کانادایی در سال 2010 پلتفرم ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

روز گذشته کمپانی بلک بری لیمیتد، از نخستین قرارداد مستقیم همکاری با یک خودروساز بزرگ یعنی فورد پرده برداشت.

اگر پیگیر اخبار مربوط به محصولات نرم افزاری بلک بری باشید، کمپانی کانادایی در سال 2010 پلتفرم QNX را خریداری کرد؛ قراردادی که صبح دوشنبه به امضا رسید، به طور کامل به بهره مندی از سیستم عامل های توکار آن در اتومبیل ها مرتبط است.

پیش از این واحد خودروهای پاناسونیک از پلتفرم QNX در رابط کاربری و کنترلی SYNC 3 که برای خودروهای فورد تامین شده، استفاده کرده است؛ در نتیجه به طور غیر مستقیم نرم افزارهای بلک بری در حال حاضر در میلیون ها خودروی فورد قرار دارند.

20140223-ford-sync-blackberry-w600

حالا قرارداد جدیدی در راستای گسترش بهره مندی فورد از پلتفرم QNX و توسعه بیشتر اتومبیل های هوشمند صورت گرفته است. علاوه بر این بلک بری و فورد قصد دارند با شناسایی پتانسیل های موجود، از این سیستم عامل در محصولات دیگری غیر از SYNC 3 استفاده نمایند.

«جان وال» مدیر واحد QNX بلک بری معتقد است «از این پلتفرم می توان در هر وسیله نقلیه دیگری، از خودروهای معمولی تا اتومبیل های خودران بهره برد.» جان تاکید می کند که QNX استانداردهای لازم را برای کاربرد در زمینه اتومبیل های خودران و سیستم های امنیتی سفر در اختیار دارد.

بر خلاف مشکلات متعددی که در سایر بخش ها گریبان گیر بلک بری شده، چنین قراردادی بدون شک کمک شایانی به کمپانی کانادایی کرده و بهبود درآمدزایی را موجب خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    پشتیبانی کردن از سیستم های اپل کار و اندروید اتو در سیستم های پخش، به سیستم عامل مربوط میشه؟

مطالب پیشنهادی