ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جریمه 41 میلیون دلاری کیا و هیوندای به دلیل تبلیغات کذب

هیوندای و کیا با توافقی که با دادگستری کشور امریکا داشته اند، محکوم به پرداخت مبلغی در حدود 41 میلیون دلار به 33 ایالت آمریکا شده اند. هیوندای و کیا به دلیل تحریف در میزان ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

هیوندای و کیا با توافقی که با دادگستری کشور امریکا داشته اند، محکوم به پرداخت مبلغی در حدود 41 میلیون دلار به 33 ایالت آمریکا شده اند.

هیوندای و کیا به دلیل تحریف در میزان مصرف سوخت که در کشور آمریکا به مایل به ازای هر گالن سنجیده می شود توسط دادگاه های این کشور تحت پرس و جو و بازخواست قرار گرفته اند.

2017-kia-rio-yb-poses-for-the-camera-in-real-life-settings_2

درسال 2012 این خودروسازان کره ای با تغییر این رقم در بیش از 1.2 میلیون خودرو سواری که دلیل آن را هم خطای محاسباتی اعلام کرده اند محکوم به پرداخت جریمه سنگینی شده اند.

گرچه در مدل های سال 2013 این میزان اختلاف به یک تا دو mpg رسید، اما هیوندای اعلام کرد که هیچ گونه تخلف و یا نقض قانونی در این زمینه را مرتکب نشده است. در هر صورت رئیس شرکت هیوندای دیوید زوکوفسکی اعلام کرد که این تنها یک خطا بوده که ما بهای آن را پرداخته ایم و این مسئله باعث نمی شود که انکار کنیم مصرف سوخت خودروهای کیا و هیوندای جز پیشتازان به حساب می آید.

1-kia-optima-hyundai-sonata-dec2015-5

در واقع خودروهای درگیر این موضوع شامل الانترا، آکسنت، ولوستر، ریو و...بوده اند که میزان مصرف سوخت آن ها در بزرگراه عدد 40 مایل بر گالن اعلام شده بود، در صورتی که رقم واقعی کمتر از این میزان بوده است.

هیوندای در زمانی که قیمت سوخت در حال بالاتر رفتن بود توانست شهرت خوبی را برای خود دست و پا کند. گرچه این رقم هرگز به جریمه 350 میلیون دلاری در سال 2013 میلادی نمی رسد که وزارت دادگستری آمریکا این دو شرکت را محکوم به پرداخت  کرده بود.

ELENTRA-6

در هر صورت هر خودروسازای که عدد غیر واقعی در رتبه سنجی EPA اعلام کند و در تست های رسمی خلاف آن ثابت شود، محکوم به پرداخت جریمه های سنگینی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • shervin_zs
    shervin_zs | ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

    لطفا از عکسهای با کیفیت بالاتر استفاده کنین تا وقتی روش کلیک میکنیم عکس به اندازه کافی بزرگ بشه ، ممنون

  • علیرضا
    علیرضا | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    حالا ایران اگه تبلیغات راست بکنن 41 میلیون دلار حریمه میشن
    هه روزگار?

  • noki a
    noki a | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    از سامسونگ تا کیا...
    از دروغ تا تقلب...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی