ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاه تفصیلی تر به گزارش مالی سه ماهه سوم ال جی در سال 2016

  همانطور که پیشتر در خبرها خواندید ال جی به تازگی گزارش خود از عملکرد مالی اش در سه ماهه سوم امسال را منتشر کرده و در آن از زیان ده بودن واحد موبایل خود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

 

همانطور که پیشتر در خبرها خواندید ال جی به تازگی گزارش خود از عملکرد مالی اش در سه ماهه سوم امسال را منتشر کرده و در آن از زیان ده بودن واحد موبایل خود خبر داده. حال دفتر این شرکت در ایران گزارش جامعی را از عملکرد مالی آن در بازه زمانی یاد شده برای دیجیاتو ارسال کرده که در ادامه توجه شما را به متن این بیانیه جلب می کنیم.

ال‌جی الکترونیکس فروش سه ماهه سوم امسال را به میزان ۱۳٫۲ هزارمیلیارد وون کره (معادل ۱۱٫۸ میلیارد دلار امریکا) و سود اجرایی‌اش را ۲۸۳٫۲ میلیارد وون کره (معادل ۲۵۲٫۷ میلیون دلار امریکا) اعلام کرد. این موارد نشان‌ دهنده عملکرد قوی شرکت در بخش لوازم خانگی و تهویه هوا و نیز افزایش سوددهی در بخش صوتی تصویری دارد که کاهش فروش و زیان عملیاتی بخش ارتباطات موبایل را جبران می‌ کند.

شرکت لوازم خانگی و محصولات تهویه هوای ال‌ جی

درآمد شرکت لوازم خانگی و محصولات تهویه هوای ال‌ جی به دلیل عملکرد قوی بازارهای اروپا و آسیا در سه ماهه سوم ۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. درآمد عملیاتی نیز با ۳۰۵٫۹ میلیون دلار امریکا نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد بهبود پیدا کرده است. عملکرد قوی این بخش به سوددهی با وجود شرایط نامطلوب نوسانات ارزی در کشورهای خاورمیانه و امریکای لاتین کمک شایانی کرد.

شرکت ارتباطات موبایل ال‌ جی

درآمد سه ماهه سوم شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی با ۲٫۳ میلیارد دلار ۲۳ درصد کمتر از همین دوره در سال گذشته بود. فروش پایین تر دستگاه‌ های پریمیوم و هزینه‌ های مربوط به بهبود ساختار کسب‌ و کار منجر به زیان عملیاتی ۳۸۹٫۴ میلیون دلاری شد.

ال‌جی ۱۳٫۵ میلیون تلفن هوشمند در سه ماهه سوم فروخت و با این حال آمریکای شمالی ۱۴ درصد افزایش فروش نسبت به سه ماهه دوم را شاهد بود. اولویت‌ های فصل پایانی امسال افزایش فروش تلفن هوشمند ال‌جی V20 و سری K و X برای مخاطبان عمده بازار و اتمام بهبود در ساختار کسب‌وکار بخش موبایل به منظور آمادگی بهتر برای چالش‌ های پیش رو است.

شرکت صوتی و تصویری ال‌ جی

شرکت صوتی و تصویری ال‌جی بالاترین سود عملیاتی و حاشیه سود تاریخ خود را به ترتیب ۳۴۰٫۴ میلیون دلار امریکا و ۹٫۲ درصد گزارش داد. در همین حال فروش تلویزیون‌های پیشرفته OLED و Ultra HD در بازارهای اصلی دنیا رو به افزایش است. به دلیل کاهش قیمت ناشی از رقابت شدید، فروش نسبت به سه ماهه سال گذشته ۳٫۴ درصد کاهش داشت ولی درآمد با ۳٫۷   میلیاد دلار امریکا تقریبا نسبت به سه ماهه قبل بدون تغییر باقی ماند. در فصل اوج فروش که پیش روست، انتظار می‌رود تقاضا برای محصولات تلویزیون افزایش داشته باشد و سوددهی احتمالاً تحت تأثیر هزینه بالاتر مواد اولیه و افزایش سرمایه‌گذاری در بازاریابی تحت تأثیر قرار گیرد.

شرکت قطعات خودروی ال‌جی

فروش سه ماهه سوم۶۰۲٫۲  میلیون دلار بوده است که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته و ۶ درصد نیز در مقایسه با فصل قبل بیشتر شده است ، که حاکی از افزایش چشمگیر فروش است . این شرکت ضرر اجرایی نسبتاً کم ۱۴٫۵ میلیون دلاری را به دلیل افزایش سرمایه‌ گذاری در بخش تحقیق و توسعه برای پشتیبانی از رشد آینده متحمل شد. با بیشتر شدن پروژه‌های خودروهای الکتریکی، که بولت جنرال موتورز در صدر آنها قراردارد، چشم‌انداز شرکت قطعات خودرو در انتظار رشد مستمر است.

توضیح نرخ تبدیل ارز در سه ماهه سوم 2016

نتایج درآمد سه ماهه ممیزی نشده ال‌جی الکترونیکس بر پایه IFRS (استانداردهای بین المللی تراز مالی) برای دوره سه ماهه منتهی به 30سپتامبر  2016 است. نرخ تبدیل ارز بر اساس 1162 وون کره به ازای هر دلا آمریکا محاسبه شده است.

در مورد شرکت ال‌جی الکترونیکس

شرکت ال‌ جی الکترونیکس (KSE: 066570.KS) پیشگام جهانی و مبتکر فناوری در لوازم الکترونیک مصرفی، ارتباطات موبایل و لوازم خانگی است که 87 هزار پرسنل در 113 مکان مختلف دنیا در استخدام خود دارد.

ال‌جی با فروش جهانی 45.22 میلیارد دلاری (50.96 هزارمیلیارد وان کره) در سال 2012، 5 بخش مختلف برای کسب و کار خود ایجاد کرد: بخش سرگرمی‌های خانگی؛ ارتباطات موبایلی؛ لوازم خانگی؛ تهویه مطبوع و راهکارهای انرژی؛ قطعات خودرو. ال‌جی الکترونیکس هم اکنون یکی از تولیدکنندگان پیشگام در تلویزیون‌های صفحه‌تخت،  تلفن های همراه، دستگاه‌های تهویۀ مطبوع، ماشین لباسشویی و یخچال است. ال‌جی الکترونیکس به عنوان  ENERGY STAR Partnerدر سال 2013 شناخته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • CATer
    CATer | ۱۱ آبان ۱۳۹۵

    ببین چقدر بخش موبایل برای شرکتها مهمه که الجی حاضره سود 4تا بخش دیگه رو بریزه تو چاله بخش موبایل تا همچنان سرپا نگهش داره...

مطالب پیشنهادی