ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

برندهای سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان

امروزه با پیشرفت های حاصل شده در زمینه های مختلف، کابین خودروها نه تنها محل آزار دهنده و ملال آوری نیست بلکه بعضا می تواند آرامس و آسایشی بیشتر از منزل را برای سرنشینان فراهم کند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ آبان ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

امروزه با پیشرفت های حاصل شده در زمینه های مختلف، کابین خودروها نه تنها محل آزار دهنده و ملال آوری نیست بلکه بعضا می تواند آرامس و آسایشی بیشتر از منزل را برای سرنشینان فراهم کند.

این مساله درباره خودروهای لوکس تشدید می شود و هنگام نشستن در داخل کابین محصولات آنها می توان توجه زیاد به جزییات را مشاهده کرد.

Mercedes-Benz-S-Class_Maybach

یکی از امکانات کابین که در سال های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته، سیستم صوتی است. برای دستیابی به کیفیت صدای مطلوب، معمولا شرکت های مطرح خودرویی با سازندگان معروف سیستم صوتی وارد همکاری می شوند.

در این بین خودروسازان لوکس معمولا به سراغ برترین ها در این زمینه می روند؛ مثلا برندهایی مثل هارمن کاردون، بنگ اند اولوفسن، مریدین و JBL جزو بهترین ها بوده و محصولات این برندها غالبا بر روی خودروهای لوکس دیده می شوند.

Genesis_G80

خودروهای سطح متوسط نیز معمولا از سیستم های برندهای ارزان قیمت تر مثل داینادیو، سونی، پایونیر، راکفورد فاسگیت، پاناسونیک و بوز استفاده می کنند.

در این نوشتار قصد داریم مروری داشته باشیم بر چند مورد از برترین برندهای صوتی که با خودروسازان معروف همکاری می کنند.

برمستر Burmester

Porsche_Cayenne_GTS_et_Turbo_S

سیستم های فوق العاده با کیفیت این برند آلمانی بر روی خودروهای مرسدس بنز و پورشه دیده می شوند. پرچمدار بسیار لوکس مرسدس یعنی S کلاس یکی از سه خودروی این کمپانی است که به سیستم صوتی برمستر مجهز شده است.

Car-Audio-Gear-Patrol-MB

سیستم موجود بر روی S کلاس دارای 24 اسپیکر با 24 کانال آمپلیفایر جداگانه است که در مجموع قدرتی باورنکردنی به اندازه 1540 وات ارائه می کنند. جالب اینکه کمپانی بوگاتی برای ویرون از سیستم صوتی ساخت برمستر استفاده می کرد.

FERRARI SOUND-2

مریدین Meridian

مریدین یکی از شرکت های انگلیسی متخصص در زمینه صدا است که محصولات خود را اکثرا برای کمپانی های هموطن خود ارایه می کند.

Door-Speaker-Good

لندروور، رنج روور، جگوار و مکلارن جزو مشتریان ثابت مریدین هستند. سیستم های این شرکت در سه سطح قرار دارند که با کیفیت ترین آنها بر روی رنج روور و رنج روور اسپورت نصب می شود.

Bespoke Audio System

Rolls-Royce-Wraith-Inspired-by-Music-4

این شرکت که توسط برخی از بهترین مهندسین صدا پایه گذاری شده، با خودروساز اشرافی انگلیس یعنی رولزرویس همکاری می کند. طراحی اولین سیستم صوتی چیزی در حدود دو سال زمان برده تا با تمام اجزای کابین یک رولزرویس هماهنگی کامل داشته باشد.

Rolls-Royce-Wraith-Inspired-by-Music-1

سیستم نصب شده بر روی رولزرویس Wraith، 1300 وات قدرت داشته و شامل 18 کانال جداگانه از جمله 7 توئیتر و 7 اسپیکر میدرینج می شود. با این مشخصات مالک ثروتمند رولزرویس گویی کنسرت را از نزدیک گوش می دهد!

بوئرز اند ویلکینز Bowers & Wilkins

BMW_diamond_tweeters

این برند یکی دیگر از کمپانی های انگلیسی متخصص در زمینه ساخت تجهیزات صوتی برای خودروهاست که همانند هموطنان خود شرکای چندان زیادی ندارد.

سری 7 ب ام و یکی از اتومبیل هایی است که از سیستم صوتی ساخت این شرکت بهره می برد. جالب اینکه ب ام و برای سری 7 قبلا از محصولات بنگ اند اولوفسن استفاده می کرد.

bw_bmw_speakers_door_lights

ولوو و مازراتی دیگر خودروسازانی هستند که مشتری بوئرز اند ویلکینز به شمار می روند. شاسی بلند XC90 و سدان S90 از جمله خودروهای سوئدی هستند که به سیستم صوتی کمپانی انگلیسی مجهز شده اند.

مشتریان لوانته، گیبلی و کواتروپورته نیز می توانند در صورت علاقه به صدای با کیفیت، سیستم صوتی بوئرز اند ویلکینز را برای خودروی مازراتی خود سفارش دهند.

سونوس فابر Sonus Faber

High end car speakers by Sonus Faber (3)

این برند ایتالیایی که نام آن به معنای "ساخته دست" است، با هموطن سوپر اسپورت ساز خود یعنی پاگانی همکاری می کند. آپشن سیستم صوتی هوایرا که برای کاهش وزن از مخروطی های کربنی و مگنت های نئودیمیومی ساخته شده، توسط این برند تولید می شود.

High end car speakers by Sonus Faber (1)

در صورت سفارش این آپشن، راننده می تواند از 1200 وات صدای خروجی سیستم صوتی خودروی فوق سریع خود نهایت لذت را ببرد.

همانطور که مشاهده می کنید برندهای ذکر شده در این لیست حداقل در ایران چندان شناخته شده نیستند؛ اما کیفیت آنها به حدی بالاست که توانسته اند اعتماد خودروسازان معروف و لوکس ساز را جلب کنند. ا

لبته در این بین نباید به سادگی از کنار نام مارک لوینسون (Mark Levinson) عبور کرد؛ شرکتی که این روزها بصورت انحصاری با لکسوس همکاری می کند.

Lexus-IS-interior-mark-levinson-audio-technology-600x338-IIS-120

دلیل این اتفاق هم بسیار جالب است؛ سیستم های صوتی ساخت مارک لوینسون بر روی وضوح و شفافیت صدا تاکید دارند، این برند ادعا می کند که کابین خودروهای لکسوس به حدی ساکت و بی صداست که می توانند بهترین تجربه از صدای شفاف سیستم صوتی را به سرنشینان منتقل کنند.

FERRARI SOUND-3

چنانچه بخواهیم نگاهی گذرا به سایر برندهای مطرح صوتی داشته باشیم، باید از شرکت هایی مثل هارمن کاردون که همکاری هایی با ب ام و، جیپ، کرایسلر و برخی شرکت های دیگر دارد، یاد کنیم.

Harman_Kardon_Audio_System

همچنین برند معروف JBL که محصولات آن بر روی اتومبیل های رده بالای تویوتا و خودروهای فراری نصب می شود، از کیفیتی مثال زدنی برخوردار است؛ برندی که با لنوو نیز همکاری کرده و برای برخی از لپتاپ های این کمپانی چینی اسپیکر تولید می کند.

JBL Professional Audio Exclusive for Ferrari.

سیستم صوتی با کیفیت جزو آن دسته از امکاناتی است که متاسفانه اهمیت چندانی در بین خودروهای تولید یا مونتاژ داخل ندارد. در سال های گذشته وضعیت به گونه ای بوده که پخش کننده ها و اسپیکرهای نصب شده در کارخانه عمدتا بی نام و نشان بوده و کیفیت بسیار ضعیفی ارائه می کنند.

SOUND SYSTEM

با این شرایط علاقه مندان به صدای با کیفیت معمولا اقدام به نصب سیستم های افترمارکت می کنند که این روش هم به دلیل تغییر داشبورد برخی محصولات داخلی بعضا با دشواری های زیادی همراه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • نویدی
    نویدی | ۱۴ آبان ۱۳۹۵

    هرجا سخن از سیستم است نام 75_69 میدرخشد??

  • حامد پ
    حامد پ | ۱۳ آبان ۱۳۹۵

    پخش های پایونیر با بلندگوها و امپ های کنوود قوق العاده هستن.سیستم بازا میدونن چی میگم

  • Dead TriGGeR ? ولی زاده
    Dead TriGGeR ? ولی زاده | ۱۳ آبان ۱۳۹۵

    عکس آخری داغونم کرد :))))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی