ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با تقویم چوبی 12 وجهی DodeCal آشنا شوید؛ عشق به هندسه

«ریک بل» مهندس طراح جوانی است که در کنار لیست کارهای روزمره و برنامه های طولانی مدت لپ تاپ قدیمی اتاقش، یادداشتی گذاشته بود مبنی بر «درج یک تقویم ماهیانه روی 12 وجه». بل دقیقاً ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۲ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

«ریک بل» مهندس طراح جوانی است که در کنار لیست کارهای روزمره و برنامه های طولانی مدت لپ تاپ قدیمی اتاقش، یادداشتی گذاشته بود مبنی بر «درج یک تقویم ماهیانه روی 12 وجه».

بل دقیقاً به خاطر ندارد چرا و چگونه این طرح به ذهنش خطور کرده، اما می دانست که باید آن را انجام دهد و کار خودش را با طراحی تقویم 12 وجهی سه بعدی در کامپیوتر آغاز کرد.

حالا او محصول جذاب و خلاقانه ای به نام DodeCal در اختیار دارد که یک شی 12 سطحی، الگوبرداری شده از طراحی اسکاندیناویایی و ساخته شده با چوب چنار است.

این تقویم متفاوت 79 یورو قیمت داشته و برای سال 2017 تنها به تعداد محدود 100 نسخه تولید گردیده.

یقیناً قیمت DodeCal نسبت به تقویم های معمول بسیار بالاست، اما با در نظر گرفتن ذهن خلاق و فعالیت های فیزیکی تولید آن منطقی به نظر می رسد.

یک شی 12 سطحی معمول، از کنار هم قرار گرفتن وجوه 5 ضلعی ایجاد می شود، اما بل طبق روال آشنای تقویم ها، هندسه 4 ضلعی را در نظر داشته است. در نتیجه محصول به دست آمده یک دوازده وجهی لوزی شکل پیچیده است.

بدون تردید طراحی چنین مدلی در اتوکد یا سایر نرم افزارهای کامپیوتری چندان سخت نیست، اما تولید آن روی سطوح چوبی و با نیروی کار انسانی تحسین برانگیز و دشوار به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    خیلی ایده خلاقانه‌ای بود. ولی فردا چینیهای محترم یه کپی بهتر از خودش به تعداد بالا و با قیمت یک دلار میدن بازار حالشو میگیرن. :|

مطالب پیشنهادی