ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و واقعیت افزوده؛ پیوندی که یک الی دو سال دیگر باید منتظرش باشیم

آقای «مینگ-چی کو» در یادداشت جدیدی عنوان کرده که تکنولوژی واقعیت افزوده به شکل مناسبی می تواند در محصولات اپل جای گیرد، چرا که این شرکت همواره تجربه کاربری را به شکل منحصر به فردی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

آقای «مینگ-چی کو» در یادداشت جدیدی عنوان کرده که تکنولوژی واقعیت افزوده به شکل مناسبی می تواند در محصولات اپل جای گیرد، چرا که این شرکت همواره تجربه کاربری را به شکل منحصر به فردی در اختیار کاربر قرار داده است.

کو اشاره می کند که موفقیت کنونی اپل ارتباط زیادی با موفقیت آیفون دارد، دستگاهی که تکنولوژی مالتی-تاچ را در اختیار مشتریانش قرار داد. همانگونه که اپل برای رسیدن به آیفون، از آیپاد شروع کرده است، بعید نیست که خود آیفون راهگشایی برای رسیدن به یک گجت مجهز به واقعیت افزوده باشد.

تحلیلگر موسسه «KGI» اطلاعات دقیق تری ارائه نمی دهد اما همین حالا گوگل به خوبی با پروژه تانگو، موفق به تلفیق واقعیت افزوده با دنیای موبایل، یا بهتر است بگوییم اندروید شده.

در حال حاضر واقعیت افزوده نیازمند سنسور و تجهیزاتی است که ظاهر عجیبی به دستگاه ها می دهند. حتی آخرین همکاری مشترک گوگل و لنوو برای پروژه تانگو نیز به فبلتی بیش از حد بزرگ منجر شده که در بین کاربران چندان مرسوم نیست.

boxworks-aaron-levie-tim-cook-4849-001

به عقیده کو، زمانی که تکنولوژی واقعیت افزوده بهبودهای بیشتری پیدا کند، اپل آن را وارد محصولات اصلی اش خواهد کرد. برای مثال در اپل واچ یا اپل تی وی، با وجود این تکنولوژی محدودیت های نمایشگر از میان برداشته خواهد شد.

آقای کو همچنین باور دارد که اپل می تواند در سال های پیش رو واقعیت افزوده را در محصولاتی جدید به کار گیرد. برای مثال در صنعت خودروسازی. پیش از این گفته می شد که اپل قرار است یک خودرو تولید کند اما در ماه های اخیر خبر می رسد که اهالی کوپرتینو از بلندپروازی های خود کاسته اند و بر اساس اخبار جدید، می خواهند به شکل نرم افزاری این پروژه را ادامه دهند.

نکته اینجاست که حتی خود «تیم کوک»، مدیر عامل اپل هم از موقعیت هایی که با واقعیت افزوده می توان ایجاد کرد گفته بود. اپل همچنین در سال های اخیر، چند شرکت کوچکتر فعال در زمینه واقعیت افزوده را نیز خریداری کرده است.

در نهایت این تحلیلگر گمانه زنی می کند که اپل دست کم به یک الی دو سال دیگر جهت ترکیب تکنولوژی مورد بحث با محصولات کنونی اش و یا ارائه گجتی جدید به زمان نیاز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مصیب
    مصیب | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    کلا اپل صبر میکنه همه انجام بدن بعد اون . مثلا همه 2 سال بود موبایل 5 اینچی داشتند بعد اپل اومد و یا مگاپیکسل دوربینش و یا هنوز نداشتن oled

مطالب پیشنهادی