ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چینی ها سریع ترین قطار مگلو عملیاتی جهان را با سرعت 600 کیلومتر بر ساعت می سازند

شرکت حمل و نقل ریلی چین (CRRC) که یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان قطار در جهان محسوب می شود، به تازگی اقدام به ساخت نسل جدیدی از قطارهای مگلو نموده که می تواند به سرعت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ آبان ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

شرکت حمل و نقل ریلی چین (CRRC) که یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان قطار در جهان محسوب می شود، به تازگی اقدام به ساخت نسل جدیدی از قطارهای مگلو نموده که می تواند به سرعت 600 کیلومتر بر ساعت برسد، یعنی از تمام ترن های عملیاتی کنونی سریع تر خواهد بود.

به گزارش Smart Rail World به نقل از خبرگزاری Xinhua این کمپانی دولتی خط ریلی 5 کیلومتری را برای تست این قطار ساخته است. آنها همچنین روی نسخه ضعیف تر این تکنولوژی با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز کار می کنند تا تکنولوژی بومی و سیستم های استانداردی را برای نسل نوین حمل و نقل مگلو با سرعت متوسط و بالا پیاده سازی نمایند.

گفتنیست خطوط ریلی سریع السیر چین به طول بیش از 20 هزار کیلومتر، بزرگ ترین نمونه در سطح جهان به شمار می رود که بیش از 538 میلیارد دلار سرمایه دولتی به آن تزریق شده است.

طی سال های اخیر بسیاری از کمپانی های ریلی در پی دستیابی به سرعت های بالاتر بوده اند. سال گذشته قطار مگلو در ژاپن به سرعت 590 کیلومتر بر ساعت رسید و رکوردی 12 ساله را جابجا نمود، ضمن اینکه پس از آن در تست دیگری به رکورد 603 کیلومتر بر ساعت نیز دست یافت، اما به خاطر مشکلات زیرساختی و هزینه ساخت ریل ها، استفاده تجاری از آن تا سال 2027 عملی نخواهد بود.

در حال حاضر قطار مگلو شانگهای سریع ترین ترن عملیاتی در جهان به شمار می رود که هر روز بارها مسیر بین این شهر و فرودگاه بین المللی پودنگ را با سرعت 430 کیلومتر بر ساعت می پیماید.

لازم به ذکر است پروژه های پیشرفته کمپانی CRRC تنها به کشور چین محدود نیست. آنها برنامه هایی را در انگلستان، استرالیا، جنوب شرقی آسیا، ایران، مکزیک، ترکیه، تایلند، اندونزی و روسیه نیز در دست اجرا دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مصیب
    مصیب | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    ما تو ایران هم قطار غزال داریم . البته به غزال توهین نشه

  • aref nazari
    aref nazari | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    باسلام تا اونجایی که من خوندم ومطمئن هستم سریع سریع ترین قطاری که ساخته شده بود ژاپنی هاساخته بودند با سرعت 603کیلومتر درساعت مسیر 300کیلومتری رو تو چهل دقیقه رفت منبعش یورو نیوز

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

      متشکرم دوست عزیز، نکته ای که اشاره کردید به متن اضافه شد.

  • M.Yasin Mirzaei
    M.Yasin Mirzaei | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    فک کنم منظورتون ژاپن نه چین
    درسته؟
    تا جایی که اطلاع دارم مگلو مال ژاپن بود

مطالب پیشنهادی