ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و ثبت پتنتی در مورد هدست های واقعیت مجازی

سازمان ثبت اختراع آمریکا اخیرا پتنتی از سوی اپل به ثبت رسانده که اشاره مستقیمی به هدست های واقعیت مجازی متکی به اسمارت فون ها دارد. در تصویر این پتنت، آیفونی را می بینیم که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۳ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

سازمان ثبت اختراع آمریکا اخیرا پتنتی از سوی اپل به ثبت رسانده که اشاره مستقیمی به هدست های واقعیت مجازی متکی به اسمارت فون ها دارد. در تصویر این پتنت، آیفونی را می بینیم که به یک جک متصل شده و در جلوی هدست قرار می گیرد.

هدست دارای لنزهای چشمی، پد لمسی، سنسور تشخیص نزدیکی، دکمه های Back و Home و همچنین یک چرخ برای تنظیم تصویر است. تلفن زمانی که وارد هدست بشود، با دکمه ها و پد لمسی ارتباط برقرار می کند.

Apple-patents-a-VR-headset-to-connect-to-a-smartphone-w600

مضاف بر این، صدا نیز از اسپیکرهای تلفن شنیده خواهد شد. البته پتنت ثبت شده توسط اپل برای تلفن هایی طراحی شده که با استانداردهای امروزی، نمایشگر کوچکی دارند. با این حال، پتنت مدرک قابل استنادی نیست.

در واقع، این هدست که بیشتر یک عینک واقعیت مجازی است، دارای دو دسته نیز هست که روی گوش قرار می گیرند و درست در قسمت بالای گوش، دو ایرفون برای انتقال صدا نیز قرار گرفته.

Apple-patents-a-VR-headset-to-connect-to-a-smartphone (1)-w600

باتری، پردازنده، سنسورها، حافظه و... همگی در زیر لنز جای گرفته اند و روی بدنه نیز پورت های اضافه برای اتصال دستگاه های مختلف دیده می شود.

از زمانی که تب و تاب واقعیت مجازی بالا گرفته، اپل اقدامی موثر نداشته و دست کم از لحاظ سخت افزاری کاملا از رقبا عقب مانده است. شاید این عینک، اولین حرکت رو به جلوی اپل در این راستا باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی