ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش مالی تیک تو از سه ماهه دوم سال مالی 2017؛ فروش 4.5 میلیونی Mafia 3 و NBA 2K17

کمپانی شهیر صنعت بازی های ویدیویی، Take-Two اخیراً گزارش مالی خود از سه ماهه دوم سال مالی 2017 را منتشر نموده و اطلاعات بسیار جالبی را با سرمایه گذاران و مردم به اشتراک گذاشته است. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ آبان ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

کمپانی شهیر صنعت بازی های ویدیویی، Take-Two اخیراً گزارش مالی خود از سه ماهه دوم سال مالی 2017 را منتشر نموده و اطلاعات بسیار جالبی را با سرمایه گذاران و مردم به اشتراک گذاشته است. به گفته این کمپانی، 4.5 میلیون واحد از بازی Mafia 3 (بررسی دیجیاتو) طی هفته نخست عرضه آن به خرده فروشی ها عرضه شده و فروش عنوان GTA V نیز تا به امروز مرز 70 میلیون واحد را رد کرده است.

با گذشت سه ماهه دوم سال مالی 2017، نرخ درآمد Take-Two به 420.2 میلیون دلار رسید که در قیاس با درآمد 347 میلیون دلاری همین بازه زمانی طی سال گذشته میلادی، رشدی 21 درصدی را به خود دیده است. مضاف بر این، سود عملیاتی کمپانی نیز معادل 36.4 میلیون دلار بوده که به شکل چشمگیری از رقم 54.7 میلیون دلاری همین بازه زمانی در سال مالی 2016 کمتر است.

Mafia3_0-w600

نرخ درآمد دیجیتالی طی بازه زمانی مورد اشاره، با رشد 14 درصدی، از 202.4 میلیون دلار به 230.8 میلیون دلار رسیده که حکایت از تمایل روزافزون گیمرها به تهیه دیجیتالی بازی ها دارد. گفتنی است که بازی های GTA V و Bioshock The Collection نقش بسزایی در کسب درآمد تیک تو طی سه ماهه اخیر ایفا کرده اند و NBA 2K17 و XCOM 2 نیز بعد از آنها به رشد 21 درصدی کمپانی کمک کرده اند.

بازی های آنلاین، واحد پولی مجازی و محتویات قابل دانلود، 56 درصد از درآمد دیجیتالی تیک تو یا 31 درصد از درآمد کل را به خود اختصاص داده اند که در نوع خود بسیار تحسین برانگیز به شمار می رود. تیک تو می گوید که بازی Mafia 3 «سریع ترین فروش در تاریخ 2K را داشته است»؛ با این حال این فروش تنها به خرده فروشی ها مربوط می شود و ارتباطی به فروش بازی به مردم ندارد.

red_dead_redemption_2_characters_close_up-1152x572-w600

مدیر عامل تیک تو، استراوس زلنیک در گزارش مالی کمپانی خاطر نشان کرده: «نقدهای مافیا 3 ضعیف تر از آن چیزی بودند که ما را راضی کنند. اما هم ما و هم رقبایمان شاهد ناهنجاری هایی در سیستم های نقد هستیم.» ناگفته نماند که فروش NBA 2K17 نیز تا به امروز برابر 4.5 میلیون واحد بوده است.

زلنیک در ادامه افزوده که سال مالی 2018، بازه زمانی بسیار سودمندی برای کمپانی خواهد بود؛ چرا که قرار است بازی مورد انتظار Red Dead Redemption 2 در پاییز سال 2017 میلادی به بازار عرضه شود. در نهایت باید افزود که به گفته تیک تو، این کمپانی از همکاری با نینتندو و توسعه بازی برای کنسول هیبریدی سوییچ خوشحال خواهد شد؛ اما فعلاً نمی تواند اطلاعاتی درباره بازی های خود برای این پلتفرم را با مردم به اشتراک بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • MasoudZ
    MasoudZ | ۱۳ آبان ۱۳۹۵

    اره داداش افتضاحه,یه بازی پر از باگ و مشکل نرم افزاری و ضعف شدید از نظر داستانی

  • | ۱۳ آبان ۱۳۹۵

    مگه تو 2016 نیستیم الآن :-o

  • farcry
    farcry | ۱۳ آبان ۱۳۹۵

    اقا راسته میگن بازی مافیا ۳ قشنگ نیست؟

مطالب پیشنهادی