ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین کروم بوک بهره مند از چیپست Kaby Lake اینتل، با نام «Eve» شناخته می شود

خانواده نسل هفتمی پردازنده های Kaby Lake اینتل اخیراً در دسترس تولیدکنندگان قرار گرفت و احتمالاً آخرین محصول عرضه شده در چرخه زمانی ثابت از سوی اینتل به شمار می رود؛ چرا که کمپانی مورد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ آبان ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

خانواده نسل هفتمی پردازنده های Kaby Lake اینتل اخیراً در دسترس تولیدکنندگان قرار گرفت و احتمالاً آخرین محصول عرضه شده در چرخه زمانی ثابت از سوی اینتل به شمار می رود؛ چرا که کمپانی مورد اشاره برنامه دارد از این پس تنها زمانی به معرفی محصولات جدیدش بپردازد که موفق به دست یافتن به پیشرفت های چشمگیر باشد.

با این وجود، پردازنده های جدید پیشرفت های خوبی نسبت به خانواده نسل ششمی Skulake داشته اند و حالا گفته می شود که چیپست های مورد اشاره قرار است بزودی راه خود را به کروم بوک ها نیز باز کنند. انتشار این خبر از آن جهت جای تعجب دارد که در حال حاضر تعداد بسیار محدودی از کروم بوک های موجود در بازار به پردازنده های سری Skylake مجهز شده اند.

به نظر می رسد که اولین کروم بوک مجهز به Kaby Lake، با نام داخلی «Eve» شناخته می شود و مستندات مربوط به آن چندی پیش به ثبت رسیده است. هنوز اطلاعات زیادی از این دستگاه در دست نیست اما با توجه به اشاره به پردازنده نوع «kbl» مشخصاً می توان دریافت که شاهد استفاده از Kaby Lake خواهیم بود. گفتنی است که بدون اطلاعات بیشتر درباره هسته برنامه نویسی Eve، می توان حدس زد که این دستگاه صرفاً محصولی آزمایشی خواهد بود.

در نهایت باید افزود که اینتل تضمین کرده چیپ های Kaby Lake تجربه ای روان برای کاربران به ارمغان می آورد و به اندازه چیپست های ARM، در مصرف برق بهینه خواهند بود. پشتیبانی از Kaby Lake در حوزه کروم بوک ها، می تواند به برداشته شدن گامی بلند در جهت محکم کردن جای پای این دیوایس ها در بازار منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی