ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش مالی اکتیویژن-بلیزارد؛ موفقیت تمام عیار Overwatch و World of Warcraft

کمپانی اکتیویژن-بلیزارد در گزارش مالی خود از سه ماهه سوم سال 2016 میلادی اعلام کرده که به لطف موفقیت و محبوبیت بازی World of Warcraft و نیز عنوان شوتر Overwatch، بلیزارد توانسته با 42 میلیون ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ آبان ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

کمپانی اکتیویژن-بلیزارد در گزارش مالی خود از سه ماهه سوم سال 2016 میلادی اعلام کرده که به لطف موفقیت و محبوبیت بازی World of Warcraft و نیز عنوان شوتر Overwatch، بلیزارد توانسته با 42 میلیون کاربر فعال ماهانه، به بیشترین تعداد بازیکنان فعال طی یک سه ماهه در تاریخ خود دست یابد.

تعداد بازیکنان از سه ماهه دوم تا سه ماهه اخیر، 25 درصد افزایش یافته و نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی، رشدی 50 درصد به خود دیده است؛ این یعنی بلیزارد در طول تنها دو سال، توانسته تعداد بازیکنان فعال ماهانه خود را تا 2 برابر افزایش دهد.

در گزارش مالی اکتیویژن-بلیزارد آمده که بازی World of Warcraft: Legion توانست در روز نخست، 3.3 میلیون واحد بفروشد که با رکوردهای بسته های الحاقی قبلی همخوانی دارد. ضمناً Legion باعث شده تا تعداد کاربران فعال ماهانه بازی تا 30 درصد نسبت به سه ماهه گذشته افزایش یابد. ضمناً باید افزود که بازیکنان Legion، به صورت میانگین در هر روز 4 الی 5 بار در اپلیکیشن مجزای آن لاگین می کنند.

overwatch

همانطور که پیش از این هم اعلام شده بود، بلیزارد می گوید بازی Overwatch توانسته به سریع ترین بازی کمپانی که به 20 میلیون بازیکن دست یافته تبدیل شود. علاوه بر این، به گفته مایک مورهایم، مدیرعامل بلیزارد، رویدادهای اخیر بازی Overwatch مانند Summer Games و Halloween مدل تجاری خوبی برای محتویات اضافی به حساب می روند و در آینده باید منتظر رویدادهای این چنینی بیشتر بود.

در همین حال، کمپانی اکتیویژن می گوید که تعداد بازیکنان فعال ماهانه اش در میان تمام بازی ها، به 46 میلیون نفر می رسد که با رشد 18 درصدی نسبت به دو سال اخیر، بیشترین میزان در تاریخچه آن به شمار می رود. در مجموع، بازیکنان طی سه ماهه سوم امسال، بیش از 10 میلیارد ساعت صرف بازی های اکتیویژن کرده اند.

گفتنی است که فرنچایز Call of Duty به رکورد تازه ای از نظر تعداد بازیکنان فعال ماهانه در سه ماهه سوم دست یافت و عرضه بسته الحاقی Rise of Iron سبب شد تا بازیکنان بازی Destiny نیز نسبت به سه ماهه پیشین افزایش یابد.

wow_legion.0

نرخ درآمد محتویات داخل بازی در سه ماهه سوم 2016، برابر با 1 میلیارد دلار بوده است و محتویات WoW: Legion ،Summer Games و One Night in Karazhan بازی Hearthstone، بیشترین نقش را در کسب این درآمد ایفا کرده است. مضاف بر این، میزان خرید محتویات داخل بازی Call of Duty هم نسبت به سال گذشته، تا دو برابر افزایش پیدا کرده.

در نهایت، اکتیویژن بلیزارد طی سه ماهه اخیر توانست به نرخ درآمدی معادل 1.57 میلیارد دلار برسد که حکایت از رشد 68 درصدی نسبت به درآمد 990 میلیون دلاری سه ماهه سوم 2015 دارد. درآمد دیجیتالی سه ماهه سوم 2016 نیز معادل 1.34 میلیارد دلار بوده که 18 درصد از سه ماهه قبلی و 114 درصد از همین بازه زمانی طی سال گذشته میلادی بیشتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • | ۱۵ آبان ۱۳۹۵

    FOR THE ALLIANCE

  • army4030
    army4030 | ۱۴ آبان ۱۳۹۵

    فقط سبک moba

مطالب پیشنهادی