ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار رندرهای منتسب به نوکیا D1C؛ برند محبوب با یک میان رده به بازی بر می گردد؟

مدت زیادی است که شایعه بازگشت نوکیا به صنعت ساخت تلفن های هوشمند به گوش می رسد و چندی پیش مدیران خود این شرکت هم از علاقه شان به فعالیت در کسب و کار قدیم سخن ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

مدت زیادی است که شایعه بازگشت نوکیا به صنعت ساخت تلفن های هوشمند به گوش می رسد و چندی پیش مدیران خود این شرکت هم از علاقه شان به فعالیت در کسب و کار قدیم سخن گفته بودند.

با قرار دادن بخش های مختلف پازل در کنار هم، به نظر می رسد که باید انتظار موبایلی هوشمند و اندرویدی را در سال ۲۰۱۷ از سوی این برند بکشیم. در ماه های اخیر هم البته دستگاهی با کد «نوکیا D1C» در پایگاه های داده بنچمارک دیده شده که به اندروید ۷.۰ هم مجهز بوده است.

Nokia-D1C-in-Black

امروز حکایت D1C به مرحله جدیدی رسیده و چینی ها در شبکه اجتماعی Weibo، دست به انتشار چند رندر زده و آن را منتسب به موبایل مذکور از نوکیا دانسته اند. در سه تصویری که منتشر شده، می توان D1C را در سه رنگ سفید، طلایی و مشکی مشاهده کرد. در تصویر به نظر می رسد که نسخه طلایی، دارای یک کلید هوم فیزیکی است و برخی ادعا می کنند که این کلید، میزبان سنسور اثر انگشت شده. این در حالیست که در تصاویر مربوط به رنگ های سفید و مشکی نمی توان کلید فیزیکی خانه را مشاهده کرد.

این موبایل نوکیا پیشتر از طریق بنچمارک Antutu آزموده شده بود و همین مسئله موجب فاش گشتن برخی از مشخصات سخت افزاری آن شد. برای مثال خبر رسیده بود که D1C از نمایشگری با رزولوشن تمام اچ دی بهره می برد در حالی که به چیپست میان رده ای موسوم به اسنپدراگون ۴۳۰ تجهیز شده. درون این چیپست، می توان پردازنده ای ۸ هسته ای را به همراه پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۰۵ یافت. نوکیا همچنین سه گیگابایت حافظه رم را برای موبایل جدید خود در نظر گرفته است.

Nokia-D1C-in-White

به نظر می رسد که برند فنلاندی می خواهد در موبایلی که پس از مدت ها چشم به جهان می گشاید، از دو سنسور ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی برای دوربین های اصلی و سلفی استفاده کند.

به طور کلی، با یک نگاه ساده به این تصاویر، می توان حدس زد که با موبایلی نوکیایی از نظر طراحی و البته شبیه به خانواده لومیا طرف هستیم و این محصول همان ژن خانوادگی لومیا را به همراه دارد. هرچند، برخی منابع خبری مانند «فون آرنا» که این تصاویر را پس از انتشار در شبکه اجتماعی Weibo در وب سایت خود قرار داده اند هم اشاره می کنند که بهتر است با اندکی شک به این رندرها نگریست.

مشخصاتی که از طریق بنچمارک ها به دست آمده اند، حکایت از میان رده بودن دستگاه مورد بحث دارند. گویا نوکیا می خواهد ورودی دوباره اما آرام به دنیای موبایل داشته باشد و مایل نیست در ابتدا، محصولی گران قیمت را به بازار عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    جالبه... یه جور سبک خاص نوکیایی

  • امید مصدق
    امید مصدق | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    اندر حکایت بحث های تعصبی برندها در ایران : به نظر شما برزیل بهتر از نوکیا نیس؟

  • بهزاد م
    بهزاد م | ۱۶ آبان ۱۳۹۵

    پرچم دار باید میزد این زیاد قوی نیست ولی رمش بالاست

  • | ۱۶ آبان ۱۳۹۵

    درسته که نوکیا سابقا گوشی هاش پر فروش بودند ولی دیگه از دستش در رفت
    من به نوکیا میگم دیر جنبیدی داداش ;-)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی