ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به روشی برای فعال ماندن Find My iPhone هنگام خاموشی موبایل دست یافته است

براساس پتنتی که اپل اخیراً ثبت کرده، می توان گفت احتمالاً به زودی ردیابی آیفون های گمشده به مراتب ساده تر خواهد شد. در این پتنت روشی توضیح داده می شود که در آن حتی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

براساس پتنتی که اپل اخیراً ثبت کرده، می توان گفت احتمالاً به زودی ردیابی آیفون های گمشده به مراتب ساده تر خواهد شد. در این پتنت روشی توضیح داده می شود که در آن حتی پس از خاموش شدن دستگاه هم ردیابی آن با استفاده از سرویس Find My iPhone امکان پذیر خواهد بود.

در حال حاضر برای استفاده از این قابلیت لازم است آن را با مراجعه به منوی تنظیمات فعال کرده باشید، ضمن اینکه سارقین به راحتی می توانند با خاموش کردن و خارج کردن سیم کارت، این قابلیت را غیر قابل دسترس نمایند.

اما بر اساس روش جدید اپل، آیفون می تواند در مقاطع زمانی مشخص، برای لحظاتی از حالت خاموش درآمده و موقعیت مکانی خود را ارسال نماید. سازنده برای این منظور یک زمانسنج در نظر گرفته که بخش مورد نیاز برای ارسال موقعیت جغرافیایی را روشن می کند.

البته لازم است توجه داشته باشید که برخی محصولات اپل مثل آیپدهای نسخه Wifi و بعضی از مک بوک ها GPS ندارند و بر همین اساس مشخص نیست امکان استفاده از پتنت جدید روی آنها وجود خواهد داشت یا خیر؛ چرا که این ابزارها برای تشخیص موقعیت مکانی لازم است به یک شبکه ی آشنا متصل باشند.

دستگاه به لطف این قابلیت حتی می تواند به شکل نامحسوس از سارقین عکس و صدا ثبت کرده و برای شناسایی ساده تر آنها، چنین اطلاعاتی را با استفاده از ایمیل یا پیامک به دست صاحب اصلی خود برساند.

در نهایت بد نیست اشاره کنیم که ثبت هیچ پتنتی الزاماً به معنای این نیست که فناوری توضیح داده شده، به خط تولید برسد، اما با توجه به اینکه سال آینده دهمین سالگرد رونمایی از آیفون را در پیش داریم، انتظار می رود اپل قابلیت های جذاب و متعددی برای نسل بعدی تلفن هوشمند خود تدارک داده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۱۶ آبان ۱۳۹۵

    متاسفانه ايفون ٤ امو چهارشنبه سورى دزديدن كاش اين قابليت رو از همون اول داشت واقعا لذتى كه اون موقع توو استفاده از ايفون ٤ بود الان توو ٧ پلاسم نيس :(

  • bladestrike
    bladestrike | ۱۶ آبان ۱۳۹۵

    ipad wifi GPs dare

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۱۶ آبان ۱۳۹۵

      نه دوست عزیز، آیپد وای فای، سخت افزار GPS رو نداره...اگرم میبینی بعضی وقتا مکان شما رو تشخیص میده، با استفاده از Wifi که متصل هست این کار رو انجام میده نه با استفاده از GPS...برای همین شما اگر آیپد وای فای رو بیرون از خونه ببری، جایی که به هیچ وای فایی وصل نیستی، میبنی که GPS هم از کار می افته...در صورتی که آیفون و آیپد های ۴جی اینطور نیستن...

  • mohammad
    mohammad | ۱۶ آبان ۱۳۹۵

    افسوس که گوشی منو بردن قبل این فن اوری :(

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۱۶ آبان ۱۳۹۵

      دوست عزیز، اگر آیفون داشتی شما، همین فناوری فعلی ایفون هم خیلی خیلی به کارت میاد...من ایفون ۴ دزدیده شدم رو با استفاده از همین روش پیدا کردم و گرفتمش...سریع به سایت icloud.com برو و با اپل آی دیت وارد شو و گزینه Lost Mode رو روی برای گوشیت فعال کن، یه شماره و آدرس هم بنویس...اینجوری دزده نامحترم، هرجای بخواد گوشی رو ببره برای فروش، فروشنده متوجه میشه که گوشی دزدیه و بهت خبر میده...در ضمن گوشی تو این حالت دیگه قابل استفاده نیست و تا وقتی که خودت و با پسورد اپل ای دی خودت غیر فعالش نکنی، گوشی بلا استفاده باقی میمونه...

مطالب پیشنهادی