ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نورپردازی زیبای پهپادها در آسمان و ثبت رکوردی تازه در گینس برای اینتل [تماشا کنید]

ابزار و وسایل آتش بازی علاوه بر خطرات بسیاری که با خود به همراه دارند، سر و صدای زیادی نیز تولید می کنند و مهم تر از همه اینکه یکبار مصرفند و در واقع همین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

ابزار و وسایل آتش بازی علاوه بر خطرات بسیاری که با خود به همراه دارند، سر و صدای زیادی نیز تولید می کنند و مهم تر از همه اینکه یکبار مصرفند و در واقع همین سه ویژگی است که آنها را سرگرم کننده و جالب جلوه می دهد.

حال اینتل برای آنکه در سرگرمی کاربرانش نقشی ایفا کند دسته ای از هلیکوپترهای چهار پره کوچک خود را که «ستاره دنباله دار» لقب گرفته اند راهی آسمان کرده است.

این شرکت در مطلبی که روز گذشته منتشر کرد اعلام نمود به پیشرفت های قابل توجهی در توسعه پهپادهای نمایشی دست یافته و رسما نام «ستاره های دنباله دار» را برای آنها انتخاب کرده است.

خبر این دستاورد همزمان با ثبت یک رکورد تازه در کتاب رکوردهای گینس منتشر شد که به خاطر به پرواز در آوردن بیشترین تعداد دِرون در آسمان به صورت همزمان به اینتل اهدا شد چراکه این شرکت توانست 500 «ستاره دنباله دار» خود را برای ایجاد یک نورپردازی ویژه به پرواز در آورد.

این هلی کوپترها که تنها 280 گرم وزن دارند (یعنی کمتر از وزن یک توپ والیبال) با بهره گیری از نوعی فریم نرم متشکل از پلاستیک و فوم ساخته شده اند و هیچگونه پیچی در آنها به کار نرفته. سیستم های پیشرانه این پهپاد نیز درون سازه ای شبیه به قفس قرار گرفته تا آسیبی به آنها وارد نشود.

گفتنی است که رکورد قبلی گینس در مورد پرواز همزمان بیشترین تعداد هواپیمای بدون سرنشین نیز با صد هیلیکوپتر چهارپره در اختیار اینتل قرار داشت.

این کمپانی اعلام کرده که با استفاده از برخی الگوریتم های اختصاصی می تواند فرایند ایجاد اشکال در آسمان را به صورت خودکار در آورد و برای این منظور تنها کافیست که این الگوریتم ها محاسبه کنند برای ایجاد یک تصویر به چه تعداد درون نیاز است، درون ها باید در کجا قرار بگیرند و در ادامه سریع ترین مسیر برای ایجاد آن در آسمان مشخص گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • microtomi
    microtomi | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    خیلی جالب بود بخصوص لحظه فرودشون سرعت و مسیر همه چی برنامه نویسی دقیق میخاست(لحظه بلند شدن و کلا همه چیش زمانبندی دقیق میخاسته?)

مطالب پیشنهادی