ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Merge VR تجربه واقعیت مجازی را به کاربران آیفون هدیه می دهد

گوگل چندی پیش از پلتفرم واقعیت مجازی اش با عنوان Daydream و هدست مربوط به آن رونمایی کرد، اما در حال حاضر کنترلر معرفی شده از سوی این کمپانی مختص برخی موبایل های اندرویدی خاص ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

گوگل چندی پیش از پلتفرم واقعیت مجازی اش با عنوان Daydream و هدست مربوط به آن رونمایی کرد، اما در حال حاضر کنترلر معرفی شده از سوی این کمپانی مختص برخی موبایل های اندرویدی خاص است و کاربران iOS امیدی به بهره مندی از آن نخواهند داشت.

حال شرکت Merge در تلاش برای رفع این خلاء، اقدام به ساخت کنترلر عمومی تری نموده، که البته هنوز در مراحل اولیه قرار دارد. آنها به تازگی نمونه اولیه این محصول را در کنار هدست Merge VR در کنفرانس توسعه دهندگان واقعیت مجازی در سن فرانسیسکو عرضه کردند.

MergeVR-headset-controller-1

این کنترلر دکمه های بیشتری نسبت به ریموت Daydream دارد، اما ظاهراً در نسخه نهایی بسیاری از آنها حذف خواهند شد و جای خود را به حسگرهای مختلف خواهند داد. محصول مورد بحث با هدست واقعیت مجازی کمپانی مورد بحث یعنی Merge VR جفت شده، اما محدود به آن نخواهد بود و با هر دیوایس دیگری نیز ارتباط برقرار می کند.

در واقع شاید بتوان این محصول را نوعی گیم پد بلوتوث با طراحی نامعمول دانست، که به هر دستگاهی متصل خواهد شد. برای استفاده از کنترلر Merge VR کافیست آن را به سمت مورد نظر نشانه روید تا حرکت در محیط واقعیت مجازی را کنترل نمایید.

MergeVR-headset-controller-2

البته هنوز نمی توان محصول مورد بحث را با کنترلر Daydream گوگل مقایسه کرد. در کنفرانس مورد بحث مشخص شد این دستگاه پاسخدهی خوبی دارد، اما از آنجا که صرفاً به حسگرهای جهت متکی بوده و ردیابی فضایی را به کار نمی گیرد، جهت یابی دقیق با آن کمی دشوار خواهد بود.

MergeVR-headset-controller-3

با همه این تفاسیر، از آنجا که Daydream صرفاً یک دیوایس نبوده و به یک استاندارد عمومی بدل می شود، به نظر می رسد دیگر سازندگان هدست های واقعیت مجازی نیز نسخه های سفارشی از کنترلر گوگل را به محصول Merge VR ترجیح دهند. با این حال شاید کاربران دیوایس های iOS بیشترین بهره را از این محصول ببرند، زیرا برنامه های اپل در حوزه واقعیت مجازی هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی