ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید نوقا روی تنها 0.4 درصد موبایل های کنونی نصب شده است

گوگل اخیراً تازه ترین آمار مربوط به میزان استفاده از نسخه های مختلف اندروید را منتشر کرده که از شروعی بسیار آهسته برای آخرین نسخه، یعنی اندروید نوقا (بررسی دیجیاتو) حکایت دارد. این نسخه از ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۸ آبان ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

گوگل اخیراً تازه ترین آمار مربوط به میزان استفاده از نسخه های مختلف اندروید را منتشر کرده که از شروعی بسیار آهسته برای آخرین نسخه، یعنی اندروید نوقا (بررسی دیجیاتو) حکایت دارد.

این نسخه از سیستم عامل گوگل در حال حاضر روی محصولات معدودی مثل LG V20، تلفن های هوشمند سری نکسوس و Pixel C نصب شده و بر اساس آمار منتشر شده، تقریباً دو ماه پس از عرضه تنها 0.3 درصد از سهم بازار را در اختیار خود دارد.

البته باید توجه داشته باشید که گوگل تنها نسخه ی 7.0 از این سیستم عامل را در آمار لحاظ کرده و از به حساب آوردن نسخه 7.1 صرف نظر شده است، چرا که نسخه ی نهایی تنها روی دو تلفن هوشمند پیکسل و پیکسل XL عرضه شده و کمتر از 0.1 درصد سهم دارد.

اما حتی با احتساب این نسخه هم باز آمار استفاده از تازه ترین نسل اندروید با توجه به تعداد محدود تلفن های هوشمندی که در حال حاضر از آن پشتیبانی می کنند، رقم ناچیزی به شمار می رود.

اندروید آب نبات چوبی در این میان با 34.1 درصد کماکان مقام اول را در اختیار دارد و در مقام های دوم و سوم، نسخه های کیت کت و مارشملو با 25.2 و 24 درصد حضور دارند.

Adroid-version-distribution-November-2016

در نهایت بد نیست اشاره کنیم که تولید کنندگان بزرگ تلفن هوشمند مثل سامسونگ، ال جی، موتورولا و اچ تی سی در حال آماده کردن بروزرسانی اندروید نوقا برای محصولات خود هستند و این موضوع در ماه آینده به افزایش قابل توجه آمار استفاده از آخرین نسل این سیستم عامل منجر خواهد شد، هرچند با تاخیر بسیار بیشتر نسبت به پلتفرم رقیب، iOS.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • masoud_soroush
    masoud_soroush | ۲۱ آبان ۱۳۹۵

    هنوز موفق به دریافت اندروید نوقا روی nexus 6p را نشده ام!!!! ظاهرا بخاطر مشکل مصرف باطری زیاد برای این سری نکسوس دیگه آپدیت نمیده ممنون میشم به این موضوع هم بپردازید

  • Erfan Abdi
    Erfan Abdi | ۱۸ آبان ۱۳۹۵

    پیکسلا که تو ایران نمیان و نکسوسا هم سخت افزار یه سال پیش به قبلو دارن و الجی ها هم که روت نمیشن گوشیای هم رده دیگه هم که زورشون میاد اپدیت شن ? اه

  • nostalgia darvari
    nostalgia darvari | ۱۸ آبان ۱۳۹۵

    من رو نکسوس ۵ الان کاستوم ۷.۱ فلش زدم

  • M. Ali
    M. Ali | ۱۸ آبان ۱۳۹۵

    گوگل باید یه فکر اساسی کنه بیشتر گوشی هایی که معرفی میشن، شرکت ها با اندروید مارشمالو معرفی میکنن من که یک ساله نکسوس دارم دیگه هم حاضر نیستم گوشی اندرویدی بجز نکسوس یا پیکسل بگیرم به خاطر وضیعت اپدیت ها

مطالب پیشنهادی