ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی iFixit: گوگل هوم یک کروم کست پیشرفته است

دستیار خانگی Google Home که چند ماه پیش در جریان کنفرانس I/O اختصاصی گوگل معرفی شد، به عنوان رقیبی برای آمازون اکو ساخته شده و دائماً منتظر دریافت فرامین کاربر است. همانطور که می دانید، ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۸ آبان ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

دستیار خانگی Google Home که چند ماه پیش در جریان کنفرانس I/O اختصاصی گوگل معرفی شد، به عنوان رقیبی برای آمازون اکو ساخته شده و دائماً منتظر دریافت فرامین کاربر است.

همانطور که می دانید، مدیر پروژه این دستگاه «ماریو کیروش»، توسعه دهنده کروم کست گوگل بوده و از همان روزهای ابتدایی پیش بینی می شد هوم بر مبنای گجت استریم کمپانی گوگل ساخته شده است.

home-ifixit-xray-w600

در حالی که 4 روز از عرضه رسمی این دستیار خانگی می گذرد، گروه iFixit به کالبدشکافی آن پرداخته و تایید می نماید گوگل هوم به طور کلی بر مبنای نسخه سال 2015 کروم کست طراحی گردیده.

home-ifixit (7)-w600

به عنوان مثال پردازنده اصلی، حافظه داخلی و رم دستگاه دقیقاً با نسل دوم کروم کست یکسان بوده و تنها چند آمپلی فایر صوتی قدرتمند برای پخش صدای واضح به آن افزوده شده است.

home-ifixit (3)-w600

علاوه بر این چند کلید لمسی و میکروفن های باکیفیتی اضافه شده که یقیناً جهت کاربردهای خانگی مورد استفاده قرار گرفته و به ظاهر آن نیز جلوه مناسبی می بخشد.

home-ifixit (5)-w600

گفتنی است این گجت هوشمند متصل به اینترنت، به صورت پیش فرض از قاب ماژولار بهره مند بوده و در صورت تمایل می توانید بدنه آن را از ظاهر مشابه با دستگاه تصفیه هوا دور کنید.

home-ifixit (10)-w600

در همین راستا گروه iFixit نمره 8 از 10 را به امکان و سادگی تعمیرپذیری گوگل هوم داده و معتقد است اغلب قطعات آن به راحتی قابل تعویض هستند.

home-ifixit (1)-w600

بنابر گفته های این گروه، تنها نقطه ای که تقریباً غیر قابل جداسازی بوده و امکان تعمیر دشواری دارد، پنل لمسی متصل به روی بدنه بوده که با چسب های بسیار قدرتمندی کار شده اند.

home-ifixit (9)-w600

علاوه بر این iFixit اشاره می کند سیم برق داخلی گوگل هوم از روکش مناسبی برخوردار نبوده و در صورت اتصال به برق می بایست احتیاط های لازم لحاظ گردد.

home-ifixit (6)-w600

در ادامه سایر تصاویر این کالبدشکافی جالب را تماشا کنید:

home-ifixit (8)-w600

home-ifixit (14)-w600

home-ifixit (12)-w600

home-ifixit (15)-w600

home-ifixit (11)-w600

home-ifixit (13)-w600

home-ifixit (2)-w600

home-ifixit (4)-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی