ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت سیستم مسیریابی اپل؛ به نام آیفون، برای تایتان

علاقه اپل به واقعیت مجازی و افزوده اتفاق تازه ای نیست و حتی مدیر عامل این شرکت هم اخیراً در مورد واقعیت افزوده، به شکل عمومی اظهار نظرهایی داشته است. امروز هم اپل پتنتی که پیشتر ثبت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

علاقه اپل به واقعیت مجازی و افزوده اتفاق تازه ای نیست و حتی مدیر عامل این شرکت هم اخیراً در مورد واقعیت افزوده، به شکل عمومی اظهار نظرهایی داشته است. امروز هم اپل پتنتی که پیشتر ثبت کرده بود را از سازمان مربوطه دریافت کرده که ارتباط مستقیمی به تکنولوژی واقعیت افزوده دارد.

این پتنت در خصوص استفاده از نقشه و مسیریابی در واقعیت افزوده است و حکایت از آن دارد که اپل می خواهد از تکنولوژی مورد بحث برای مسیریابی استفاده کند. برای مثال، کاربر می تواند نقطه مقصد خود را مشخص نموده و یا به سادگی با یک جستجو در وب آن را بیابد.

Apple-AR-Maps-Patent-Images (1)-w700

سپس، مسیری که باید طی شود در یک فید زنده ویدیوی که احتمالاً از سوی یک گجت مانند موبایل یا ابزاری دیگر تهیه می شود، نشان داده خواهد شد. این سیستم به شکل خودکار جهت قرار گرفت دستگاهی که کاربر با آن مسیر را می بیند را تشخیص داده و می تواند به سادگی شما را از وقایع اطرافتان آگاه کند.

برای مثال تصور کنید که شما از نقطه ای که در آن حضور دارید، باید به سمت شمال بروید ولی اکنون اشتباهاً در حال رفتن به جنوب هستید. در این حالت نشانگری روی دستگاه ظاهر می شود که به شما خبر می دهد باید دور زده و به سمت شمال برگردید.

برعکس بیشتر راهکارهای مسیریابی کنونی، کاربر این سیستم تنها ملزم نیست از بالا مسیر را ببیند. در واقع اگر بتوان به طراحی هایی که برای این پتنت کشیده شده اند اعتماد کرد، می توان گفت که اپل می خواهد مسیری که باید واردش شوید را با یک خط به شما نشان دهد.

18929-18562-161108-Maps-l-w700

این سیستم همچنین می تواند نام خیابان ها را حدس زده و آنها را در اختیار کاربر قرار دهد. در نتیجه اگر چنین موضوعی واقعیت داشته باشد، می توانید به راحتی دوربین موبایل خود را در خیابان باز کرده و آدرس دقیق را روی نمایشگر موبایل خود ببینید.

در این فید زنده همچنین یک نوار جستجو هم وجود دارد. در نتیجه کاربران ملزم به استفاده از اپ های جداگانه نخواهند بود و می توانند در همین سیستم، جستجوی خود را نیز انجام دهند.

Apple-AR-Maps-Patent-Images-w700

اپل معمولاً سیستم های اینچنینی خود را به گونه ای در پتنت هایش به نمایش می کشد که حتی در صورت لو رفتن، افراد متوجه موضوع اصلی نشوند. برای مثال، اگر به خاطر داشته باشید چند سال پیش اپل پتنتی را ثبت کرده بود که «چرخنده دیجیتالی» را به آیپد اضافه می کرد. این پتنت برای زمان قبل از اپل واچ بود و این ساعت هوشمند هنوز وجود خارجی نداشت.

پس از مدتی اپل واچ با چرخنده دیجیتالی اش معرفی شد. اکنون هم در تصاویر این پتنت می توان یک آیفون را دید، هرچند که به نظر می رسد اپل از این سیستم واقعیت افزوده در پروژه تایتان (خودرو) که حالا کوچک تر شده، استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی