ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خرید یک خط تولید رباتیک در آلمان توسط تسلا

کمپانی خبرساز تسلا در جدیدترین اقدام خود تصمیم به خریداری یک شرکت آلمانی گرفته است. این شرکت که Grohmann Engineering نام دارد، بیش از نیم قرن سابقه داشته و در زمینه ساخت تجهیزات صنعتی و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

کمپانی خبرساز تسلا در جدیدترین اقدام خود تصمیم به خریداری یک شرکت آلمانی گرفته است. این شرکت که Grohmann Engineering نام دارد، بیش از نیم قرن سابقه داشته و در زمینه ساخت تجهیزات صنعتی و سیستم های مختلف تولید فعالیت می کند.

grohmann_engineering_logo

ارائه مدل 3 که قیمت بسیار کمتری نسبت به مدل S دارد، باعث شد تسلا با خیل عظیمی از تقاضا روبرو شود. همین امر کمپانی آمریکایی را مجبور کرد که زمان تحویل سفارش های جدید برای مدل 3 را تا سال 2018 به تعویق بیندازد.

بر اساس برنامه های پلندپروازانه ایلان ماسک، تسلا قصد دارد سقف تولید خود را از 80 هزار دستگاه در سال 2016 به 500 هزار دستگاه در 2018 برساند. به همین جهت این خودروساز می خواهد در دو سال آینده 1000 مهندس و تکنسین جدید را به 700 کارمند شرکت Grohmann در آلمان اضافه کند.

Tesla Model 3

ماسک درباره این رخداد که در واقع مهم ترین خرید تسلا به شمار می رود گفته: "از آنجایی که اتوماسیون بخشی حیاتی از آینده تسلا است، قبلا هم گفته ام که ما می خواهیم یک ماشینی بسازیم که خود سازنده یک ماشین دیگر باشد.

با افزایش حجم تولید، این در واقع از خود ماشین تولید شده مهم تر می شود. ما عقیده داریم استفاده از استعدادهای کلاس جهانی بسیار مهم است، به همین دلیل انتخاب اولمان Grohmann بود."

tesla_auto_bots

تسلا و Grohmann بیش از یک سال است که با همدیگر همکاری می کنند. حال پس از رضایت طرفین، کمپانی آلمانی به آمریکایی ها واگذار شده و روابط این دو بسیار نزدیکتر از گذشته خواهد شد؛ البته این واگذاری خللی در همکاری های این شرکت با سایر خودروسازان و کمپانی های دانش بنیان ایجاد نخواهد کرد.

جی بی استرابل (JB Straubel) مدیر ارشد فناوری تسلا نیز در این باره گفته که استعدادهای مهندسی در آلمان بسیار برجسته هستند و همین علت باعث سرمایه گذاری در این کشور و گسترش همکاری با Grohmann شده است.

tesla-model-s-assembly-6

بخشی از قسمت های سیستم تولید خودکار (اتوماسیون) تسلا بصورت داخلی توسط طرف آلمانی در شهر Prum طراحی خواهند شد. تسلا معتقد است با راه اندازی این سیستم سرعت و کیفیت تولید افزایش چشمگیری خواهد داشت.

tesla-buys-german-expertise-to-optimize-its-production-capabilities-112812_1

در چهار سال گذشته میزان تولید خودروهای تسلا چهار برابر شده، اما برای رسیدن به سقف تولید تعیین شده این میزان در دو سال آینده باید چهار برابر دیگر افزایش پیدا کند.

ماسک همچنین خبر داده که تسلا در حال برداشتن گام های اولیه برای تاسیس یک کارخانه مشترک تولید باتری و خودرو – موسوم به گیگافکتوری 2 – در اروپاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی