ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بعد از انتخابات تفرقه افکن آمریکا، تیم کوک کارکنان اپل را به اتحاد دعوت کرد

دونالد ترامپ با اظهار نظرهای عجیبی که طی ماه های گذشته داشت، منفورترین نامزد انتخاباتی نزد اهالی سیلیکون ولی بود. او که اکنون ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را به دست گرفته و تا دو ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ آبان ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

دونالد ترامپ با اظهار نظرهای عجیبی که طی ماه های گذشته داشت، منفورترین نامزد انتخاباتی نزد اهالی سیلیکون ولی بود. او که اکنون ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را به دست گرفته و تا دو ماه دیگر روی صندلی فعلی باراک اوباما خواهد نشست، بارها نظرات تندی پیرامون مسلمانان، مکزیکی ها و زن ها داشته.

بنابراین بعید نیست که بگوییم بزرگ ترین کمپانی های فناوری آمریکا این روزها احساس خوشایندی از پیروزی ترامپ ندارند. تیم کوک، به عنوان مدیرعامل بزرگ ترین کمپانی آمریکا و جهان امروز با انتشار نامه ای، کارکنان خود را به «حرکت رو به جلو» دعوت کرد، صرف نظر از اینکه چه اتفاقی رخ داده است.

کوک در انتهای نامه خود به وضوح ترامپ را هدف گرفت و گفت که صرف نظر از نژاد، کشور، دین و مذهب، تمایلات جنسی و... اپل به روی همه باز است.

ترامپ چند ماه پیش اعلام کرده بود که اگر رئیس جمهور آمریکا شود، اپل را مجبور می کند تا همه محصولاتش را در خاک آمریکا توسعه دهد تا نیروی کار آمریکایی مشغول کار شود. یک بار دیگر نیز ترامپ در ماجرای سن برناردینو، اپل را مقصر خواند و گفت این شرکت باید سیستم عامل مورد نیاز FBI را در اختیارشان قرار دهد.

در ادامه می توانید نامه کوک را در مورد ریاست جمهوری دونالد ترامپ مطالعه کنید:

کارکنان،

امروز بسیاری از شما در مورد انتخابات ریاست جمهوی با من صحبت کردید. در یک کارزار سیاسی، جایی که نامزدها تا این حد متفاوت بودند و یک میزان رای عمومی دریافت کردند، طبیعی است که پس از آن بسیاری از ما شدیدا احساساتی باشیم.

ما تیمی بسیار متنوع از کارکنان داریم، از جمله کسانی که پشتیبان هر یک از نامزدها بوده اند. فار از اینکه پشتیبانی کدام نامزد بوده اند، تنها راه حرکت به جلو، حرکتی جمعی است. من به یاد می آورد که دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور حدودا 50 سال پیش گفت «اگر نمی توانی پرواز کنی، بدو، اگر نمی توانی بدوی، راه برو، اگر نمی توانی راه بروی، پس سینه خیز برو، اما هر کاری که می کنی، فقط رو به جلو حرکت کن.» این نصیحت زمان نمی شناسد و یادآور می کند ما فقط زمانی کار بزرگی می کنیم و پیشرفتی حاصل می شود که رو به جلو حرکت کنیم.

در حالی که امروز صحبت هایی پیرامون بلاتکلیفی های آینده وجود دارد، شما می توانید مطمئن باشید که ستاره شمالی اپل تغییری نکرده. محصولات ما مردم را همه جا به هم متصل می کنند و ابزارهایی در اختیار مشتریان مان قرار می دهند تا کارهایی عالی انجام دهند و زندگی خود و دنیا را بهبود بخشند. شرکت ما به روی همه باز است و تنوع [نژادی و دینی] تیم مان را چه در ایالات متحده و چه در سراسر جهان به فال نیک می گیریم، مهم نیست که چه ظاهری دارند، از کجا آمده اند، چه کسی را می پرستند و چه کسی را دوست دارند.

من همیشه به اپل به عنوان یک خانواده بزرگ نگاه کرده ام و توصیه می کنم اگر همکاران تان احساس اضطراب دارند، با آن ها در تعامل نزدیک باشید.

بیایید به جلو حرکت کنیم، با هم.

آرزوی بهترین ها،

تیم

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ آبان ۱۳۹۵

    فقط امیدوارم پدر چین رو دربیاره

  • Benutzer
    Benutzer | ۲۰ آبان ۱۳۹۵

    همین مونده بود که ما جهان سومی ها تشخیص بدیم که چی برای مردم آمریکا خوبه چی بد!

    • ح.کامکار
      ح.کامکار | ۲۰ آبان ۱۳۹۵

      البته جهان اولی ها ثابت کردند خیلی با ما جهان سومی ها فرقی ندارند و از مریخ نیومدن

  • sadegh.t
    sadegh.t | ۲۰ آبان ۱۳۹۵

    گویا دیجایتو و روزیاتو بیشتر از کیلینتون ناراحت هست تمام پست هاش شده ضد ترامپ بهتر حواسمون به خودمون باشه و به مشکلات داخلی خودمون بپردازیم تا امریکا

  • sadegh.t
    sadegh.t | ۲۰ آبان ۱۳۹۵

    دوستان نمیدونم چرا به این توجه نمیکنن که ترامپ دارای هوش بالایی هست و صد درصد. برنامه داره برای ریاست جمهوری و اگر کسی بود که به قول بعضی ایرانی ها شکل مموت نژاد صد درصد این ثروت را نداشت ، و تو ضمینه های مختلف موفق نبود درصورتی که مموتی نژاد قبل از انتخابات هیچی نبود. بعدشم هیچی نبود و. نخواهد هم بود . وسیاست های کلی هر کشوری هم کاملا کنترل شده است دیگه چه برسه امریکا به نظر من اگه ترامپ حتی نتونه پیشرفت زیادی برای امریکا به دست بیاره صد درصد پس رفت هم به وجود نمیاره

    • farcry
      farcry | ۲۰ آبان ۱۳۹۵

      ایول

  • ح.کامکار
    ح.کامکار | ۲۰ آبان ۱۳۹۵

    ملت آمریکا مشت محکمی بر دهان خودشون کوبیدن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی