ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت مایکروسافت از کامپیوتری با قابلیت تاباندن تصویر روی میز حکایت دارد

Microsoft Surface در ابتدا قرار بود یک کامپیوتر لمسی با ظاهر مشابه میز چهار پایه باشد، اما در نهایت به خلق کامپیوترهای مختلفی در شکل های تبلت 2 در 1، تخته وایت بورد هوشمند و ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۴ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

Microsoft Surface در ابتدا قرار بود یک کامپیوتر لمسی با ظاهر مشابه میز چهار پایه باشد، اما در نهایت به خلق کامپیوترهای مختلفی در شکل های تبلت 2 در 1، تخته وایت بورد هوشمند و نخستین کامپیوتر all-in-one مایکروسافت ختم شد که آخری، تازه ترین عضو متولد شده در خانواده محصولات سرفس به حساب می آید.

اما حالا پتنتی از مایکروسافت منتشر شده که نشان می دهد این شرکت هنوز هم ایده ی ساخت کامپیوتر با میز را رها نکرده است.

پتنت جدید به یک «ابزار محاسباتی و نمایشگر تعاملی» اشاره دارد و نشان می دهد لازم نیست سطح میز را نمایشگر لمسی بزرگ و گران قیمت تشکیل داده باشد، بلکه این محصول می تواند با ویدیو پروژکتور تصویر را روی سطح میز نمایان کند.

البته لازم است اشاره کنیم که مایکروسافت قصد دارد محصولی که ابتدا Microsoft Surface نامیده می شد را نیز با نام PixelSense از اوایل سال 2017 به بازار عرضه نماید، اما قیمت این محصول از 3 هزار دلار آغاز می شود، در نتیجه خرید آن تنها برای مشتریان تجاری و برای کاربردهای خاص صرفه ی اقتصادی خواهد داشت.

حالا سازنده با تدبیری که در پتنت توضیح می دهد، قادر است قیمت نهایی محصولی با کارایی مشابه پیکسل سنس را به شکل قابل توجهی کاهش داده و آن را در دسترس گستره بسیار بیشتری از خریداران قرار دهد.

بر اساس پتنت مایکروسافت، محصول طراحی شده دو بخش دارد، نخست قسمتی که محاسبات کامپیوتری را انجام می دهد و تصویر را روی یک سطح صاف نمایش می دهد و بخش دوم که در حقیقت حسگرهای تشخیص حرکات و دستورهای کاربر هستند.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که فناوری توضیح داده شده در پتنت مایکروسافت به هیچ عنوان جدید نیست و پیشتر عملکردهای مشابه آن را در محصولات همین شرکت مشاهده کرده بودیم، اما با این وجود ثبت هیچ پتنتی را نمی توان الزاماً به معنای تولید محصول به حساب آورد و احتمال دارد هرگز شاهد رونمایی از چنین کامپیوتری نباشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی