ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از یک کتاب پرده برداشت؛ پرونده ای برای تلاش ۲۰ ساله تیم طراحی

اپل خبر از انتشار یک کتاب چاپی می دهد که از فردا در فروشگاه های فیزیکی و همچنین فروشگاه آنلاین این شرکت قابل تهیه است. این کتاب به تاریخچه طراحی محصولات اپل در ۲۰ سال اخیر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۶:۵۵

اپل خبر از انتشار یک کتاب چاپی می دهد که از فردا در فروشگاه های فیزیکی و همچنین فروشگاه آنلاین این شرکت قابل تهیه است. این کتاب به تاریخچه طراحی محصولات اپل در ۲۰ سال اخیر می پردازد و از اولین iMac که در سال ۱۹۹۸ معرفی شد تا Apple Pencil که در سال ۲۰۱۵ پا به عرصه وجود گذاشت را در بر می گیرد.

کتاب مورد بحث مشمول ۴۵۰ تصویر از محصولات اپل است؛ از قدیمی تا جدید، از آیپاد تا آیفون تا اپل واچ. عنوان کتاب از خبر انتشارش جذاب تر است: «طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا» (Designed by Apple in California). اپل همچنین اشاره می کند که این کتاب را به «استیو جابز» تقدیم کرده است.

designed-by-apple-in-california-11

کتاب مورد اشاره در دو اندازه منتشر شده و تصاویر با کیفیت بر روی کاغذی سفارشی و مخصوص به چاپ رسیده اند. اپل در همین رابطه می گوید که کتاب «طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا» در یک دوره ۸ ساله به مرحله کنونی رسیده و خود شرکت تمام اقدامات مربوط به چاپ آن را انجام داده و این کار را به شرکت ثالث دیگری نسپرده است.

designed-by-apple-in-california-2

تصاویر تمام صفحه ای که در کتاب جای گرفته اند توسط «اندرو زاکرمن» عکاسی شده اند. این تصاویر خود محصول را در کنار فرایند طراحی آن به نمایش می کشند. همانگونه که ذکر شد در این کتاب ۴۵۰ تصویر وجود دارد که سرگذشت ۲۰ ساله ای از بخش طراحی اپل را روایت می کند.

designed-by-apple-in-california-5

کتاب اپل در دو قطع ۲۶ در ۳۲ سانتیمتری و همچنین ۳۳ در ۴۱ سانتیمتری چاپ می شود. نسخه کوچک تر ۱۹۹ دلار و نمونه بزرگ تر، قیمتی ۲۹۹ دلاری دارد و از فردا در دسترس خواهد بود. جاناتان آیو در رابطه با همین کتاب می گوید:

جاناتان آیو

جاناتان آیو

اگرچه این یک کتاب طراحیست، اما صرفاً درباره تیم طراحی نیست، بلکه فرایند خلاقانه تولد یک محصول را به نمایش می کشد. این شی نقش یک نماینده از طرف کار ما را بازی می کند که اتفاقاً، به شما نشان می دهد ما که هستیم. نوع کار کردن مان را به نمایش می کشد و ارزش هایمان را نمایان می کند. همچنین دغدغه ها و اهدافمان را. همیشه امیدوار بوده ایم با کاری که می کنیم شناخته شویم، نه با حرفی که می زنیم. تلاش زیادی می کنیم و درجه موفقیت مان هم متفاوت است، برای اینکه محصولاتی تولید کنیم که گویی هیچ تلاشی برای ساختشان صورت نگرفته. اشیایی که آنقدر ساده، مسنجم و بدیهی به نظر می رسند که گویی راهکار منطقی دیگری برای تولیدشان وجود ندارد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • بهزاد م
    بهزاد م | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

    کسی که اپل میخره هیچ انتظاری نداشته باش اینو نخره

  • بهزاد م
    بهزاد م | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

    کل قیمتش ده دلار در نمیاد

  • M o h s e n
    M o h s e n | ۲۵ آبان ۱۳۹۵

    اپل :
    "نسخه کوچک تر ۱۹۹ دلار و نمونه بزرگ تر، قیمتی ۲۹۹ دلاری دارد "

    لازم به ذکر است که اپل در جعبه این محصول دو عدد جلد کتاب قرار داده که کاغذ های کتاب به عنوان لوازم جانبی محصول در فروشگاه های اپل همزمان با عرضه جلد قابل تهیه است و قیمتی معادل 600 دلار دارد که اپل برای رضایت کاربرانی که تمایل به مطالعه کامل این کتاب (فراتر از جلد آن) دارند ، در دسترس قرار داده .

  • New Wolf
    New Wolf | ۲۵ آبان ۱۳۹۵

    ????
    ۲۹۹ دلار واسه عکس
    ??????????????????????????
    اپل مردم احمق فرض کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!؟؟؟؟؟؟

  • Shahriar
    Shahriar | ۲۵ آبان ۱۳۹۵

    چند روز دیگه خبرش در میاد كه هزینه ساختش برای اپل فقط 100 دلار بوده? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی