ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت ارتباطات: تشعشعات شبکه های موبایل در حد مجاز است

مساله تشعشات شبکه های تلفن همراه و خطرناک بودن آنها برای سلامت موضوعی است که همواره ذهن کاربران را به خود مشغول نموده و هیچگاه نیز پاسخ صحیح و مشخصی از سوی نهادهای مسئول به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۷:۲۰

مساله تشعشات شبکه های تلفن همراه و خطرناک بودن آنها برای سلامت موضوعی است که همواره ذهن کاربران را به خود مشغول نموده و هیچگاه نیز پاسخ صحیح و مشخصی از سوی نهادهای مسئول به آن داده نشده است.

حال بنابر اعلام نظر سازمان انرژی اتمی ایران که به عنوان متولی ایمنی تشعشعی در کشور هم شناخته می شود با استناد به اندازه گیری های انجام شده، موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن ها گزارش نشده است و جای هیچگونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

طبق گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از 148مورد شکایت دریافتی در سامانه جامع شکایات 195 در حوزه تشعشات و شبکه های تلفن همراه، وایمکس و موارد مرتبط با دکل و سازه در شش ماه نخست سال جاری، هیچ موردی برای نگرانی گزارش نشد.

در پنج مورد نیز نتایج به دست آمده نسبت به انداگیزه گیری های انجام شده در دیگر سایت ها بیشتر بود که اپراتورها بهینه سازی های لازم را در جهت رفع مشکل انجام دادند؛ گفتنی است عملکرد این 5 مورد در عین حال پایین‌ تر از میزان آستانه استاندارد قابل قبول در کشور بود.

بر اساس شکایت های ثبت شده، شکایت از آنتن‌ های ایرانسل 42 مورد معادل 28 درصد، شرکت مخابرات ایران 60 مورد معادل 41 درصد و شرکت رایتل 21 مورد معادل 14 درصد، شرکت ارتباطات مبین نت 8 مورد معادل 5 درصد و شکایت‌های مربو ط به شرکت‌های متفرقه 17 مورد معادل 12 درصد بوده است.
از نظر پراکندگی نیز، بیش‌ ترین شکایات متعلق به حوزه منطقه شمال و کمترین مربوط به منطقه غرب بوده است.

گفتنی است به منظور نظارت هر چه بهتر بر تشعشعات آنتن‌ ها و فرهنگ سازی در این خصوص، مواردی نظیر خرید، نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی فنی شبکه اندازه‌ گیری میدان امواج الکترومغناطیسی در 70 نقطه از شهر تهران و شناسنامه دار کردن دکل‌ها نیز در حال اجراست.

ict
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

    ارساله پارازیت ها رویه ماهواره اینقدر ضرر داره که نیازی به امواجه موبایل نیست

مطالب پیشنهادی