ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در پتنت جدید روش افزایش کارایی هدفون های خود را توضیح می دهد

اپل در سال 2007 پتنتی از یک «سیستم مراقبتی برای هدفون، ایرباد و یا هدست» ثبت کرده بود که در سال 2014 محتوای آن را بهبود بخشیده و بار دیگر به ثبت رساند. حالا به ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

اپل در سال 2007 پتنتی از یک «سیستم مراقبتی برای هدفون، ایرباد و یا هدست» ثبت کرده بود که در سال 2014 محتوای آن را بهبود بخشیده و بار دیگر به ثبت رساند.

حالا به فاصله دو سال، شاهد هستیم که این شرکت بار دیگر تغییراتی در پتنت خود ایجاد کرده و جزئیاتی به آن افزوده است که احتمال دارد آنها را در نسل بعدی هدفون های اپل مشاهده نماییم.

بر اساس اطلاعات این پتنت، اپل می خواهد با اضافه کردن یک حسگر بیومتریک پیشرفته، امکان زیر نظر گرفتن دمای بدن، ضربان قلب، میزان تعریق و موارد دیگر را برای هدفون های خود فراهم آورد.

عملکرد این حسگرها نیز با محصولات دیگر (از جمله اپل واچ) مشابه است و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق پوست کاربر جمع آوری می کند.

19005-18773-140218-healthbuds-l-w600

اما تفاوت پتنت جدید با نسخه های پیشین در این است که این بار دستورهای لمسی و صوتی برای تعامل با هدفون های جدید مورد استفاده قرار گرفته است، در حالی که سازنده پیش از این تکان دادن سر را برای این منظور در نظر گفته بود.

هدفون فرضی بر همین اساس به یک میکروفون مجهز خواهد بود که با استفاده از آن می توانید سیری، دستیار صوتی اپل را مورد استفاده قرار دهید و کنترل پخش موسیقی یا پاسخ دادن به تماس های دریافتی و موارد دیگر نیز از طریق بخش لمسی بدنه انجام خواهد گرفت.

19005-18772-140218-healthbuds-2-l-w600

در حقیقت می توان گفت توضیحات اپل نشان می دهد این شرکت تمایل دارد قابلیت های مرسوم هدفون های سیم دار را به ایرپادهای جدید وایرلس خود اضافه نماید.

البته باید توجه داشته باشید که ثبت پتنت الزاماً به معنای تولید هیچ محصولی نیست و باید منتظر بمانیم تا مشخص شود این قابلیت به هدفون های بعدی اپل اضافه می شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • moein
    moein | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

    چرتو پرت جدید اپل و تبلیغات خوش آبو رنگ برا گول زدن خنگ ترین قشر جامعه

مطالب پیشنهادی