ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نینتندو سوییچ 250 دلاری، برگ برنده ژاپنی ها در بازار پر تلاطم کنسول های بازی

چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه کنسول جدید کمپانی نینتندو با نام Switch، قیمتی معادل 250 دلار دارد. خبری که برق از سر بسیاری پراند. چطور امکان دارد که این کنسول بازی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۶ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه کنسول جدید کمپانی نینتندو با نام Switch، قیمتی معادل 250 دلار دارد. خبری که برق از سر بسیاری پراند. چطور امکان دارد که این کنسول بازی جدید، قیمتی تا این حد مناسب داشته باشد؟

در ابتدا شعبه کانادای فروشگاه آمریکایی Toys "R" Us قیمت نینتندو سوییچ را در وبسایت خود 329.99 دلار اعلام کرد. با تبدیل ارز، متوجه می شویم که 330 دلار کانادا تقریبا همان 250 دلار آمریکا (200 پوند) خواهد شد. برای درک بهتر، اگر کمی دقیق تر که حساب کنیم قیمت نینتندو سوییچ تقریبا معادل با 900 هزار تومان خواهد بود.

چندی بعد، این قیمت توسط شعبه بریتانیا فروشگاه GAME نیز اعلام شد. بلافاصله دو منبع موثق، قیمت 200 و 250 پوندی فروشگاه GAME برای دو مدل پایه و پرمیوم کنسول سوییچ را هم مورد تایید قرار دادند تا ماجرا کمی جدی تر دنبال شود.

nintendo-switch-price-leak-w600

با همین رویه می توان در نظر گرفت که نینتندو سوییچ هم درست مانند Wii U در دو مدل پایه و ویژه عرضه می شود که تفاوت قیمتی آن ها 50 دلار است: مدل پایه با قیمت 250 دلار و مدل ویژه 300 دلار.

این یعنی گران ترین مدل نینتندو سوییچ [تازه از راه رسیده] برابر است با ارزان ترین مدل پلی استیشن 4 و اکس باکس وان [سالخورده]. بی جهت نیست که مدیرعامل انویدیا تا این حد در مورد کنسول جدید ژاپنی ها شگفت زده است.

فروشگاه GAME قیمت کنترلر Pro را هم 40 پوند (50 دلار) اعلام کرده. البته کنترلر اصلی دستگاه قطعا می تواند تمام نیاز کاربران را پاسخ دهد، اما اگر می خواهید تجربه ای فراتر داشته باشید، کنترلر پرو می تواند ارزش افزوده مناسبی برای تجربه سرگرمی شما باشد.

first-look-at-nintendo-switch00012217still011jpg-f48025_765w-w600

انتظار مدیران نینتندو بر آن است که تا پایان ماه مارس، اولین ماهی که سوییچ در بازار خواهد بود، دست کم 2 میلیون واحد کنسول عرضه کنند که شاید با این قیمت، کاملا منطقی باشد.

جالب آنجا است که کیمیشیما، مدیرعامل کنونی نینتندو گفته آن ها سوییچ را با ضرر نمی فروشند و سودشان را از روی سخت افزار خواهند داشت اما از سوی دیگر، به مردم و مشتریان خود گوش می دهند و می دانند که انتظارات آن ها در چه سطحی است.

طی ماه گذشته، تحلیلگران بسیاری این هشدار را داده بودند که اگر قیمت نینتندو سوییچ بیشتر از 300 دلار باشد، ژاپنی ها به مشکل خواهند خورد و کنسول جدیدشان در بازار سرنوشتی مشابه با Wii U پیدا خواهد کرد.

first-look-at-nintendo-switch00002503still002jpg-fe1d7e_765w-w600

برای مقایسه، پلی استیشن 4 در ابتدای عرضه 400 دلار و اکس باکس وان 500 دلار قیمت داشتند. در نسل هفتم نیز اکس باکس 360 و پلی استیشن 3 به ترتیب 400 و 500 دلار قیمت گذاری شدند در حالی که Wii با نصف قیمت پلی استیشن 3، یعنی 250 دلار در قفسه فروشگاه ها قرار داشت و همین مسئله نیز تاثیر شگرفی بر پیروزی بی چون و چرای نینتندو در نسل هفتم گذاشت.

کاربران همین حالا می توانند مدل های پایه پلی استیشن 4 و اکس باکس وان را با قیمت 300 دلار خریداری کنند و در تخفیف های آخر سال، این رقم حتی کمتر هم خواهد شد. اما اینکه نینتندو بتواند چنین قیمتی را برای کنسول خود مشخص کند حقیقتا بازار را به جنب و جوش خواهد انداخت.

نینتندو سوییچ، ماه مارس 2017 (اسفند 95-فروردین 96) به صورت جهانی عرضه خواهد شد و امیدواریم که شایعات در مورد قیمت این دستگاه صحت داشته باشند. ژاپنی ها قصد ندارند دست کم تا ماه ژانویه (دی-بهمن) در مورد قیمت و تاریخ عرضه دقیق سوییچ حرفی به میان آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

    واقعا خوب ولی متاسفانه مثل کنسولای دیگه نینتندو توی ایران کم پیدا میشه و پیدا کردن بازیاش سخت همین توی ایران یکم نگران کنندست وگرنه قیمتش خیلی خوب

  • احمد تاجر
    احمد تاجر | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

    امیدوارم بازیهای متنوعی براش بیاد

  • داود جوادی
    داود جوادی | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

    با توجه به اینکه این دستگاه ازقدرت سخت افزاری مشابهی با کنسولهای نسل هشتمی پلی استیشن۴ و اکس باکس وان بهرمنده،اگر این قیمت یعنی ۲۵۰دلار باشه واقعا برای گیمرها و مردم محشره، در ضمن کارایی های مختلفی نیز داره که چند برابر به ارزشش اضافه میکنه که مهمترینش کار با این کنسول در حال حرکت (نمایشگر تبلت گونه)و در محیط های متفاوته.گل کاشی نینتندو.

    • سعید
      سعید | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

      خوب مهندس چطوری داری این حرفو میزنی میشه با رسم شکل برایمون توضیح بدی که این چطور ممکنه قدرت برابر!با توجه به متفائت بودن معماری پردازنده گرافیک کارایی اش که میگی میشه با یه تبلت یا گوشی هم داشته باش این کنسول فقط بدرد کشورهای مثل ژاپن میخوره وگرنه در اروپا امریکا حرفی نمیتونه بزنه

      • فرزان شکری
        فرزان شکری | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

        میشه امثال شما نظراشون بر خودشون نگه دارن... تکنولوژی tegra فوق العاده دس سریا k1 از چیپای نسل هشتمی ام قدرت مند ترن اگه سوادش داری برو سایت انویدیا و با چیپای نسل هشتمی مقایسه کن تا با نظر نا پختت بقیه رو دچار کج فهمی نکنی بعد من نمی دونم چرا بعضی گیمرا ایرانی دشمن خونیه نینتندو از نظر خودتون بد نخر ین ولی خواهش ن نظرای فوق تخصصیتون بره خودتون بزارید

        • سعید
          سعید | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

          من نظرم بیان میکنم چون با اخه مومن چطور میگی تگرا ار چیپای نسل هشتمی قدرتمند تر در حالی که این دو دو معماری متفاوت داره و اگر معماری ARM که در تگرا انقدر قوی بود مطمن باش محصولات بیشتر از این محصول استفاده میکردن مطمن باش دیلیل نیتیدوو برای رفتن به سمت این فقط کاهش قیمت تمام شد هست چون ارزان تره در ضمن برو یه دوش اب سردم بگیر فکر کنم سوختی داغ کردی

        • سعید
          سعید | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

          "دیروز هم رجی فیلمز امی، ریاست بخش آمریکای نینتندو، در مصاحبه ای با Bloomberg West گفت که این شرکت به سخت افزار کنسول ها اهمیت زیادی نداده و بیشتر تمرکز خود را روی محتوا می گذارد: «راستس را بخواهید، برای ما، سخت افزار در جایگاه اول قرار ندارد. نینتندو شرکتی هست که به محتوا اهمیت بیشتری می دهد. ما می خواهیم سرگرمی هایی را پدید بیاوریم که لبخند را روی لب مردم بنشاند.»"
          http://digiato.com/article/2016/06/17/%DB%8C%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%86%DB%8C%D9%86%D8%AA%D9%86%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%A7-nx-%D8%B7%D8%B1%D9%81%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%87/

          فکر کنم برای شما کافی باشه تا جایی که خبرا رسیده این محصول اصلا توان رقابت با کنسول های نسل جدید نداره چون قرار نیست همچین بازی های اجرا کنه من اطلاعاتم کافی اما شما انگار فرق دو معماری X86 و ARM نمیدونی همین قدر بدونید که برای کارهای سنگین معماری X86 حرف اول میزنه کافی به سروهای بزرگ جهان نگاه بندازی البته طرح های هم باری ARM هست اما این طرح در حای حاظر اطلاعات امده از 4 گیگ رم و کیفیت صفحه نمایش نسبتا پایین حکایت میکنه در حالی که کنسول پلی استیشن به سمت 4K و HDR حرکت کرده و مایکروسافت هم با پروژه جدیش این موضوع هدف گرفته اینده با واقعیت مجازی دوست دارم بدونم نیتیدو چقدر توانیی داره بله این یه کنسول صرفا برای دوباره برگشن اما باتلاقی خواهد شد برای این کمپانی فقط کافی مایکروسلفت وسونی با هم قیمتاشون کاهش بده و با طرح های جدید و.....شمام بیخودی حرص نخور فقز کمی تامل داشته باش خیلی این کنسول موفق باشه در همون ژاپن چند کشور دیگست در سطح جهانی دوران این چیزا گذشته شایدم یه عده جو گیر بشن اول بخرنش اما بد جاش توی سطل اسغاله?

          • داود جوادی
            داود جوادی | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

            جوک خوبی بود،فقط یکم طولانی تعریف کردی!

          • | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

            سعید جان من هم با نظر شما موافقم... صد درصد کار نینتندو سوییچ به بازیافت میرسه مثل wii U

          • سعید
            سعید | ۲۷ آبان ۱۳۹۵

            فدای تو بله این دوست توجه نمیکنن که فروش خالی ضامن سود دهی نیست بلکه عمر اون کنسول در دست مصرف کننده که مهمه اگر 100 ملیونم بفروشه مردم بعد 1 سال بزارن کنار باهاش بازی نکن میشه ضرر دقیقا مشکلی که برای کنسول نسل قبلش افتاد اما شما یه نگتع به سونی مایکروسافت کنید میفهمید من چی میگم بازم ممنونم از اینکه حرفای من رو متوجه شدید چون اینجا بعضی فکر میکنن من سهام دار دو کمپانی دیگم نگران نیتیدوو فروش کنه والا !

          • فرزان شکری
            فرزان شکری | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

            پسرم از طومار ی که برام نوشتی کاملا طرف سوزش مشخصه????تمام اینایم که نوشتی قرقره سایتهای مرتبط که من ۳هفته پیش مطالعه میکردم من تو سایتهای ایرانی و غیره روزیپنجاهتا از این بیانات شیرین لذت میبرم ...از اون نظر بالاییت که دادی معلومه واقعا استادی وگرنه هرکس تو پشت کوه زندگی کنه به اینترنت دسترسی داشته باشه دو تا سایت اماری بره میبینه که بیشترین فروش نینتندو تو اروپا و آمریکا است اونقدم وقت ندارم تلف کنم فقط زمان همه چی مشخص میکنه و گیمر های واقعی منطقی و باسواد به خوبی این مسائل میفهمند

          • سعید
            سعید | ۲۷ آبان ۱۳۹۵

            دادش شما خوب نظر منو نخوندی اولا که زمانی که نیتیدوو فروش بالای داشت مال چندین سال گدشته بود در اون زمان هنوز گوشی ها و تبلت ها جای خودشون توی بازار باز نکرده بودن منظورم نسخه دستی کنسول نتیدوو هست البته اما الان تغیرر کرده شما گوشی و تبلت های داری با 4 گیگ رم با پردازنده و گرافیک های قوی و حتی در اینده اوضاع از اینم بهتر شده و شما شاهد اجرا واقعیت مجاری بر روی گوشی خواهید بود دوما لزوما فروش بالا به منزله خوب بودن و سود دهی بلند مدت تعریف نمیشه وگرنه کمپانی خودوشن به سختی نمنداختن برای طراحی محصول بهتر از قبل منظورم اینه بیان فرض کنیم این کنسول 20 ملیون فروش کنه اما عمر این کنسول چقدر خواهد بود من اینو میگم شما هنوزم که هتوز میتونید برای Xbox و PS4 بازی ببینید اما اون نیتیدو کجاست بخصوص کمسول دستی که ما چندین سال گذشته مثل اتاری دسای بچه ها میمونه یه مدت سرگرمت میکنه بد میندازنش دور اینم همونه فقط کافی کمی تامل کنی به نطرم اگر این کمپانی یه کنسول اسنخوان دار جون دار میداد که بازی ها رو تحت کیفیت 4k و وافعیت کجازی خوب اجرا میکرد موفق میشد اما در حال حاضر سودی اندک میکنه در زمانی کم کافی تامل کنید همون بلایی که سر کنسول های نسل قبلش اومد به سرش میاد شاید فروشش بالا باشه اما ماندگارش بالا نیست این مهمههههههه مهندسسسسسسسسسسس ماندگاری که سودهی میدههههه اوکی?

        • داود جوادی
          داود جوادی | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

          دوست گرامی کاملا مشخصه که شما به غیر از دانش و اطلاعاتتون،معرفت و مرام نیز دارید،متاسفانه بعضی از آدمهای این دوره زمونه فکر میکنن فقط اطلاع داشتن از چیزی باعث برتری مطلقه و اولویت رو دانش قرار میدن و ادب و نزاکت رو آخر.

          • فرزان شکری
            فرزان شکری | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

            من از لطف شما واقعا ممنونم و کاملا موافق با نظر شما...خیلی نمیشه به این افراد خورده گرفت هرکسی بلاخره تو یه فضایی تربیت شده

          • سعید
            سعید | ۲۷ آبان ۱۳۹۵

            اگر با بیان تندم باعث رنجش شما شدم عذر میخوام من بیان تنده متاسفانه

          • داود جوادی
            داود جوادی | ۲۸ آبان ۱۳۹۵

            داداش گلم بیان تند هیچ ایرادی نداره به شرط اینکه همراه با توهین نباشه،به طور مثال بکار بردن کلمه: سوختی،میره توی آشغالی و... درست نیست،در ضمن در اینکه پلی استیشن و اکس باکس دستگاههای فوق العاده و استثنایی هستند هیچ شکی نیست،و علاقه بنده و دو نسل از مردم ایران به نینتندو برمیگرده به اون خاطرات و حس نوستالژیک این کنسول،وگرنه کیه که پلی استیشن و یا اکس باکس رو دوست نداشته باشه،موفق و سربلند باشی.

      • داود جوادی
        داود جوادی | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

        جناب پرفسور شما کاراییهای مختلف این دستگاه رو هم در نظر بگیر بعد بیا اینجا دانش خرد کن،یکی از دوستان سوال کرد قدرت این دستگاه برابر با چه نسلیه و اینجانب با توجه به گفته های خود مسئولین نینتندو و برخی از کارشناسان و متخصصان که گفته بودند این دستگاه از نظر قدرت سخت افزاری چیزی از کنسولهای نسل هشتمی کم نداره،نظرم رو بیان کردم،شما هم اگه نظر یا اطلاعاتی رو داری(که خیلی هم خوبه)میتونی بیای و مثل آدم بیان کنی،نه این که با نیش و کنایه مطلب بنویسی.

  • Ali.T
    Ali.T | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

    سخت افزارش معادل چه نسلی میشه

    • داود جوادی
      داود جوادی | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

      دوست عزیزقدرت سخت افزارش فرقی با پلی استیشن4 و ایکس باکس وان نداره و سخت افزارش کاملا نسل هشتمیه.

      • سعید
        سعید | ۲۶ آبان ۱۳۹۵

        اخه چرا یه چیزی در میکنی از خودت چطور میگی سخت افزار یکی دارن ادم شاخ در میاره دو کنسول مایکروسافت و سونی از پردازنده های86 X استفاده میکنن در حالی که نیتیدوو از پردازنده های tegra که بر مبنای ARM هستند طراحی شده مثل اینکه پردازنده گوشی با پردازنده کامپیوتر یکی دونست !!!!!!!!!!!!

مطالب پیشنهادی