ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از همکاری خود با OpenAI برای گسترش هوش مصنوعی امن می گوید

بخش تحقیقات مایکروسافت امروز خبر از همکاری با «OpenAI» داد؛ سازمانی غیر انتفاعی که مدتی پیش توسط ایلان ماسک و سم آلتمن تاسیس شد. به عنوان بخشی از این همکاری، OpenAI می تواند به تکنولوژی ماشین ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ آبان ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۲

بخش تحقیقات مایکروسافت امروز خبر از همکاری با «OpenAI» داد؛ سازمانی غیر انتفاعی که مدتی پیش توسط ایلان ماسک و سم آلتمن تاسیس شد. به عنوان بخشی از این همکاری، OpenAI می تواند به تکنولوژی ماشین مجازی برای مدیریت و تربیت هوش مصنوعی در حجم گسترده استفاده کرده و تمرینات خاصی را به این صورت شبیه سازی کند.

OpenAI در آخرین ماه سال گذشته میلادی توسط ایلان ماسک و سم آلتمن، نماینده کمپانی «Y Combinator» تاسیس شد. این سازمان غیر انتفاعی در پی توسعه نوعی از هوش مصنوعی است که بتواند تاثیرات بلند مدت و مثبتی برای جوامع به همراه داشته باشد. در واقع هدف دو کارآفرین یاد شده از تاسیس سازمان غیر انتفاعی مورد بحث، مواجه شدن با نگرانی هایی بوده که در زمینه پیشبرد هوش مصنوعی وجود دارند.

آلتمن، که اکنون نقش یکی از مدیران کلیدی OpenAI را نیز بر عهده دارد، در مصاحبه ای مشترک با مدیر بخش تحقیقات مایکروسافت، آقای «هری شَم» (تصویر فوق) می گوید: «مایکروسافت شرکت بزرگ تکنولوژیکی است که با ما در زمینه آوردن دموکراسی به فناوری هوش مصنوعی همکاری می کند. این والاترین هدف ماست.»

sam-altman-elon-musk-ai-w700
سم آلتمن در کنار ایلان ماسک

وی ادامه می دهد: «ما در حال پرورش تکنولوژی بسیار مهمی هستیم و این، نوعی از فناوریست که باید به همه تعلق داشته باشد. نمی خواهیم ببینیم که در آینده این تکنولوژی در اختیار یک دولت، یا یک کمپانی خاص قرار گرفته است.»

هوش مصنوعی باید به همه تعلق داشته باشد

OpenAI با توجه به ذات غیر انتفاعی اش، حاصل تحقیقات خود در زمینه هوش مصنوعی به رایگان در اختیار سایر شرکت ها قرار می دهد و این در حالیست که بخش تحقیقات مایکروسافت هم تا کنون پروژه های متن-باز بسیاری را پیش برده و دانش خود را در اختیار دیگران قرار داده است. از طرفی، مایکروسافت اکنون بیشتر از هر زمان دیگری می خواهد هوش مصنوعی پیشرفته را به محصولات برتر خود نظیر پلتفرم رایانش ابری «اَژور» تزریق کند.

سال گذشته آقای «ساتیا نادلا»، مدیر عامل مایکروسافت اشاره کرده بود که هدف کسب درآمد سالانه ۲۰ میلیارد دلاری از پلتفرم رایانش ابری این شرکت را تا سال ۲۰۱۸ تعیین کرده و نگاهی به گزارش های مالی اخیر اهالی ردموند نیز گواهی بر همین موضوع است و به نظر می رسد مایکروسافت به راحتی قادر به دست یافتن به اهداف خود باشد.

از سوی دیگر، اهالی ردموند به خوبی آگاهند که باید در زمینه هوش مصنوعی با فیسبوک و گوگل مبارزه کنند. این دو شرکت تا کنون میلیاردها دلار صرف تحقیقات خود در رابطه با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی کرده اند تا بتوانند تبدیل به بازیگران کلیدی این میدان شوند. حالا مایکروسافت هم تمام تلاش خود را می کند تا بتواند رقابت را به مرحله تازه ای برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی