ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو سوییچ در راه تحقق رویای دیرینه گیمرها است

آدمی راحت طلب است. همان طور که گذر زمان بارها ثابت کرده آن‌ ها پیوسته به دنبال دسترسی ساده ‌تر، فراگیرتر و بیشتر برای رسیدن به خواسته‌ ها و علایقشان هستند. برای مثال، ده-دوازده سال ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۲۷ آبان ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

آدمی راحت طلب است. همان طور که گذر زمان بارها ثابت کرده آن‌ ها پیوسته به دنبال دسترسی ساده ‌تر، فراگیرتر و بیشتر برای رسیدن به خواسته‌ ها و علایقشان هستند. برای مثال، ده-دوازده سال پیش را در نظر بگیرید، زمانی که برای فرستادن یک ایمیل مجبور بودید به نزدیک ترین کافی نت محل خود مراجعه کرده تا از کامپیوتر‌هایی کم سرعت با مانیتور هایی بزرگ جثه استفاده کنید. حالا تلفن‌ های هوشمند چند سالی است این خواسته شما را در هر موقعیت و زمانی برآورده می‌ کنند.

قشری از افراد که بازی‌های ویدیویی را نیز به عنوان سرگرمی اول زندگیشان می‌ بینند، مدت هاست در آرزوی آن هستند تا بتوانند عناوین با کیفیت را در هر مکان و زمانی تجربه کنند اما پیشرفت تکنولوژی همچنان کافی نیست. دستگاه های هوشمند با سخت افزار قدرتمند و کنسول های دستی مختلف همگی در تحقق رویای تجربه عناوین درجه یک و بزرگ شکست خوردند. نینتندو در شرف فروش این رویاست. نظر جف راموس از وب سایت پولیگان را در این رابطه می خوانیم.

پس از معرفی سرویس پلی استیشن ریموت پلی توسط سونی، توجه زیادی به سمت این کمپانی و کنسول خانگی و دستی آن، معطوف شد. از سمتی دیگر، سیستم انویدیا شیلد نیز به نظر می‌ رسید تجربه بازی هایی چون اسکایریم و اوورواچ را حتی در هنگام خواب روی تخت، ممکن بسازد.

مدتی نگذشت که هر دو سیستم امید گیمرهای رویاپرداز را به تباهی کشاند، شکستی برای هر دو شرکت سونی و انویدیا که متاثر از مشکلاتی چون سرعت پایین در اتصال به اینترنت و پشتیبانی ناکافی بازی سازان بود. اما پیش از آن که این رویا به دست فراموشی سپرده شود، نینتندو پرده از کنسول هیبریدی خود پرداشت، کنسولی که پیش تر آن را با اسم رمز NX می شناختیم.

ps4-remote-play-w600

برای اولین بار به نظر می‌ رسد که رویای دیرینه گیمرها در آستانه به وقوع پیوستن است. اساس کار نینتندو سوییچ کاملاً با پلی استیشن ریموت پلی و انویدیا شیلد تفاوت دارد. این کنسول مرز بین تجربه کنسول های خانگی با کنسول های دستی را کم رنگ و حتی محو می کند. در واقع، نینتندو نمی خواهد تمایزی میان کنسول خانگی و دستی قائل شود، بلکه تلاش دارد تجربه حاصل از هر دو را با هم تلفیق کرده و در کالبدی جدید، یعنی همان نینتدو سوییچ، به مخاطبینش ارائه کند.

از زمان پیداش کنسول‌ های دستی تا به امروز، گیمرها مجبور بودند تا انتظارات خود را بسته به دستگاهی که با آن بازی می ‌کنند، هماهنگ بسازند. تجربه‌ ناشی از بازی کردن با کنسولی چون 3DS بدون شک تفاوت زیادی با Wii U دارد.

دستگاه های پشتیبانی کننده از پلی استیشن ریموت پلی و انویدیا شیلد، تلاش کردند تا با استریم محتوای بازی ها از یک دستگاه قدرتمندتر به یک تلفن هوشمند، این فاصله را کمتر کنند. هر دو سیستم نامبرده سعی می کنند تا تجربه ای بزرگتر را به صفحه نمایش دستگاهی ببرند که هیچ قصدی ندارد تا از سطح خود فراتر برود.

شرایط نینتندو سوییچ اما به شکلی دیگر است. به اعتقاد برخی از افراد همچون دیو تاک (Dave Tuck) نویسنده وبسایت پولیگان، «کلید موفقیت نینتندو سوییچ در آن است که شما مجبور نیستید یک کنسول دستی را انتخاب کنید، بلکه با خرید کنسول، صاحب یکی خواهید شد.»

photo_2016-11-16_17-40-48-w600

نینتندو کنسول جدید خود را با در نظر داشتن قابلیتی چون سهولت در حمل و نقل، ساخته است اما این موضوع بدین معنی نیست که شما از تجربه بازی با نینتندو سوییچ روی یک تلویزیون اچ دی، بی بهره خواهید ماند. به بیان بهتر، فلسفه پشت نینتندو سوییچ این است که این کنسول می تواند هر جایی در دسترس شما باشد، اتاق نشیمن، خانه دوستتان و یا در هنگام سفر و پرواز با هواپیما.

چرا نینتندو در رسیدن به این رویا موفق خواهد شد؟ چون این کمپانی به بالابردن مرزهای گرافیکی بازی های خود نمی اندیشید، بلکه می خواهد تجربه بازی کردن را به کمال برساند.

کنسول گیم بوی تجربه بازی های نینتندو را ممکن ساخت. برای بسیاری از افراد، این اولین باری بود که این آزادی را داشتند تا عناوین کم نظیری را در هر زمان و مکانی بازی کنند. کنسول دستی نینتندو دی اس، این ایده را گسترش و نحوه تعامل فیزیکی ما با بازی ها را تغییر داد. کنسول وی نیز همین تغییر را در دنیای کنسول های خانگی ایجاد کرد.

حال، نینتندو سوییچ نشانه رفته است تا مکان، چگونگی و انتظار ما از تجربه کلی بازی کردن را برای همیشه تغییر دهد. در آینده ای که نینتندو سوییچ رسم می کند، ممکن است حتی دیگر خبری از نسخه موبایل بازی های مورد علاقه تان نباشد، چرا که قادر خواهید بود بازی های نینتندو خود را بدون هیچ کاهش حجم، در هر مکان و زمانی تجربه کنید. هدفی جاه طلبانه که موفقیت یا شکست آن تنها با گذشت زمان و عرضه این کنسول در ماه مارس 2017 میلادی، مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Pedram Zarei
    Pedram Zarei | ۲۸ آبان ۱۳۹۵

    با آرزوی موفقیت برای نینتندو

  • | ۲۸ آبان ۱۳۹۵

    به موفقیت این کنسول ایمان دارم.

  • X102۴
    X102۴ | ۲۸ آبان ۱۳۹۵

    موفقیت و شکستش بستگی به قیمتش داره، حالا که قیمت خود کنسول تقریبا مشخص شده، قیمت بازیهاش مهمه.
    بنظرم چون بازیهای رو کاتریج اند، احتمالا قیمتشون از بازیهای روی دیسک بیشتر باشه.

مطالب پیشنهادی