ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باراک اوباما انتشار اخبار کاذب در فیسبوک را نقد می کند

باراک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا که به زودی باید سِمَت خود را تحویل دونالد ترامپ دهد، اخیراً طی کنفرانسی خبری به صحبت درباره انتشار اخبار کاذب به صورت آنلاین، خصوصاً در فیسبوک پرداخته ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ آبان ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

باراک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا که به زودی باید سِمَت خود را تحویل دونالد ترامپ دهد، اخیراً طی کنفرانسی خبری به صحبت درباره انتشار اخبار کاذب به صورت آنلاین، خصوصاً در فیسبوک پرداخته است.

اوباما در بخشی از سخنان خود می گوید: «در عصری هستیم که اطلاعات غیرحقیقی زیادی به صورت فعالانه تولید می شوند و با شکل و شمایلی بسیار خوب [و باورپذیر] در صفحات فیسبوک یا هنگام روشن کردن تلویزیون ارائه می شوند، اگر همه چیز مثل سابق بوده و قابل تمیز نباشد، دیگر نمی دانیم که باید از چه چیزی محافظت کنیم.»

اوباما در حالی این سخنان را بیان کرده است که فیسبوک طی چند وقت اخیر، بارها به دلیل اجازه انتشار مقالات و خبرهای غیرواقعی و رسیدن آنها به دست میلیون ها نفر در زمان های بحرانی، مورد انتقاد قرار گرفته است. چندی پیش یکی از تحلیلگران BuzzFeed نیز گفت که در انتخابات اخیر ایالات متحده، برترین مقالات تقلبی انتشار یافته در فیسبوک، عملکرد بهتر و مخاطبان بیشتری نسبت به خبرهای واقعی انتشار یافته در سایت های خبری سنتی داشته اند.

اوباما که سخنرانی اخیر خود را در کنفرانسی مشترک با صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل به انجام رسانده است، برای مدت ها به مشکل انتشار اخبار تقلبی در فیسبوک می اندیشیده است. اخیراً پروفایلی از وی در وب سایت نیویورکر چاپ شده که می گوید که یکی از گزارش های BuzzFeed مبنی بر انتشار اخبار تقبلی از سوی نوجوانان برای سرگرمی و کسب سود، باعث وسواس فکری اوباما شده بود.

گفتنی است که فیسبوک و گوگل از این هفته روند بن کردن سایت هایی که به نشر اخبار کاذب می پردازند از شبکه تبلیغاتی خود را آغاز نمودند. اما مارک زاکربرگ، مدیرعامی فیسبوک پافشاری می کند که این شبکه اجتماعی هیچ تاثیری در انتخابات اخیر ایالات متحده نداشته است و چنین ایده ای، «دیوانه وار» است. او همچنین می گوید که کمپانی تمام تلاش خود را برای مقابله با اخبار غیرحقیقی به کار خواهد بست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی