ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان می گویند انسان ها امضای مغزی مخصوص به خود دارند

همانند اثر انگشت یا عنبیه چشم، مغز هر انسان نیز ساختاری دارد که کاملا مخصوص به همان شخص است. تیمی از محققین اخیرا با بهره گیری از دستگاه MRI و بررسی مغز متوجه شدند که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ آبان ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

همانند اثر انگشت یا عنبیه چشم، مغز هر انسان نیز ساختاری دارد که کاملا مخصوص به همان شخص است. تیمی از محققین اخیرا با بهره گیری از دستگاه MRI و بررسی مغز متوجه شدند که اتصالات ساختاری مغز هر شخص کاملا منحصر به فرد است، به حدی که می توان از آن ها برای شناسایی اشخاص بهره برد.

با تزریق مایعی خاص به درون بدن و قرار دادن بافت زیر دستگاه MRI، می توان مغز و ارتباطات را به واسطه انتقال این مواد شیمیایی دنبال کرد. با بررسی 699 نفر، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که هر فرد دارای ساختار مغزی خاصی است.

اطلاعات به دست آمده از دستگاه MRI سپس تجزیه و تحلیل شد و به طور دقیق پژوهشگران مشاهده کردند که مولکول ها چه مسیری را مقطع به مقطع می پیمایند. جالب اینجا است که حتی ساختار مغزی دوقلوها نیز فقط 12 درصد شبیه به دیگری بوده.

برای اثبات ادعای خود، محققین سپس با انجام 17 هزار تست شناسایی، موفق شدند با دقت تقریبا 100 درصد، پیش بینی درستی داشته باشند. همچنین، بخش دیگر یافته های این آزمایش نشان می دهد که اتفاقات مهم زندگی مثل یک مریضی یا فقر شدید، می تواند ساختار مغز را تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • army4030
    army4030 | ۲۹ آبان ۱۳۹۵

    نیاز به دانش نیس سرو بزن به دیوار نه یه بار بلکه 3 بار اگه نگرفت برو سراغ تیغ

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۲۹ آبان ۱۳۹۵

    کاش دانشمندان روشی برای حذف گذشته در مغز بجا مانده کشف میکردند بشه همشو پاک کرد از صحنه روزگار

مطالب پیشنهادی