ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تایید کرد؛ سرعت مودم LTE برخی مدل های آیفون 7 کاهش پیدا کرده است

همانطور که احتمالاً می دانید، کمپانی اپل بعد از مدت ها همکاری واحد با شرکت کوالکام، به جهت کاهش هزینه ها و گسترش تعداد تامین کنندگان، برای تجهیز چیپ های شبکه به کار رفته در تلفن ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۹ آبان ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

همانطور که احتمالاً می دانید، کمپانی اپل بعد از مدت ها همکاری واحد با شرکت کوالکام، به جهت کاهش هزینه ها و گسترش تعداد تامین کنندگان، برای تجهیز چیپ های شبکه به کار رفته در تلفن های هوشمند آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، به طور همزمان از مودم های کوالکام و اینتل بهره جست.

به نحوی که آیفون های مجهز به چیپ شبکه کوالکام، اغلب به صورت انحصاری توسط اپراتورهای مخابراتی ورایزن و اسپرینت عرضه شد و موبایل های تجهیز شده با مودم اینتل توسط مابقی اپراتورها در آمریکا و سایر نقاط جهان به فروش رسیدند.

به دنبال این رویکرد سازمان Cellular Insights به بررسی جداگانه هرکدام از مدل های آیفون 7 ذکر شده پرداخت و نتایج جالبی را اعلام نمود.

IMG_1644-w1000-w800-h600-w600-h600

عملکرد آنتن دهی چیپ کوالکام، کمی بهتر از مودم اینتل بوده و به علاوه از سیستم پردازشی صدای آلترا اچ دی (EVS) برخوردار است که البته در آن غیرفعال گردیده.

کارشناسان معتقد بودند دلیل حذف برخی از قابلیت ها و توانایی ها بیشتر مودم کوالکام، یکسان سازی توان هر دو چیپ بوده تا تفاوتی میان عملکرد آیفون ها روی اپراتورهای مختلف وجود نداشته باشد.

حالا امروز وب سایت Recode گزارش می دهد در طی تماسی که با کمپانی ساکن کوپرتینو داشته، مسئولین توسعه آیفون 7 اذعان می کنند این اتفاق دقیقاً به همین دلیل رخ داده است:

IMG_1948-w1000-w600

«ما تصمیم گرفتیم برای کاهش هزینه ها و انعطاف پذیری بیشتر به سراغ دو چیپ ساز برویم، ولی در عین حال می خواستیم عملکرد مدل های مختلف موبایل ها تا حد امکان یکسان باشد.»

اگرچه تحقیقات Cellular Insights حاکی از عملکرد بهتر مودم کوالکام در قیاس با چیپ شبکه اینتل است، اما اپل باور دارد: «با انجام هزاران تست درون کارخانه ای و انجام ساعت ها آزمایش در دنیای واقعی، داده ها نشان می دهد هیچ تفاوت عینی و قابل لمسی میان عملکرد دو مودم وجود ندارد.»

گفتنی است تحقیقات نشان داده هر دو مودم در حالت توان حداکثری تقریباً یکسان عمل می کنند، اما با کاهش توان و افت کیفیت سیگنال نتیجه ای متفاوت از خود بروز می دهند؛ هرچند که این تفاوت قابل لمس نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • dark season
    dark season | ۱ آذر ۱۳۹۵

    شرکت اپل با استیو جابز تولدی دوباره یافت و با مرگ نا بهنگام ایشان در نوعی باتلاق گرفتار شده و مسیری سراشیبی طی می‌کند البته هنوز محصولات قابل قبولی و با کیفیتی تولید میکند ولی نه در حد نام اپل

  • MOHAMMAD MAHDI Mirzaagha
    MOHAMMAD MAHDI Mirzaagha | ۳۰ آبان ۱۳۹۵

    خخخخخخخخ اینم از اپل شما ها نه دیگه سرعت داره نه امنیت iPhone hacker pro به اپل استور وارد میشود و حتما دان کنید به چیش مینازید چقدر به کاربراش ارزش قائل میشود???????????????????????

  • داود جوادی
    داود جوادی | ۲۹ آبان ۱۳۹۵

    به amir:دوست گرامی در متن هم اشاره شده که اپل به خاطر کاهش هزینه ها به سراغ شرکت اینتل هم رفته و نه به خاطر عدم توانایی شرکت گوالکام در تامین چیپهای شبکه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی