ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مزدا چگونه کم مصرف ترین خودروهای بازار آمریکا را می سازد؟

با سخت تر شدن قوانین مربوط با محیط زیست و الزام خودروسازان به رعایت این قوانین، کاهش حجم موتور و استفاده از توربوشارژر یکی از راهکارهایی بوده که توسط خودروسازان مختلف مورد توجه قرار گرفته است. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

با سخت تر شدن قوانین مربوط با محیط زیست و الزام خودروسازان به رعایت این قوانین، کاهش حجم موتور و استفاده از توربوشارژر یکی از راهکارهایی بوده که توسط خودروسازان مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

اگر چه فناوری توربوشارژ باعث افزایش قدرت و گشتاور موتور می شود، اما در شرایط واقعی شاید تاثیر چندان زیادی در کاهش مصرف سوخت و میزان آلایندگی نداشته باشد.

Turbocharger

مزدا یکی از شرکت هایی بود که با این رویه همسو نشده و تمایلی به ساخت موتورهای کم حجم توربو از خود نشان نداد. در عوض این کمپانی ژاپنی مجموعه ای از تکنولوژی های گوناگون را برای ارتقای عملکرد موتورهای ساخت خود ابداع کرده و نسخه های بهبود یافته را با برند اسکای اکتیو (SkyActiv) ارایه نموده است.

mazda-named-most-fuel-efficient-car-manufacturer-in-the-united-states-by-the-epa_5

به تازگی آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA) گزارش میزان مصرف سوخت خودروهای سبک (Light Duty Fuel Economy Trends) را منتشر کرده که در آن مزدا به عنوان کم مصرف ترین برند خودرویی در آمریکا دست یافته است.

بر اساس گزارش EPA محصولات مزدا در حالت ترکیبی بطور میانگین مصرفی برابر با 30.7  mpg (معادل 7.66 لیتر در صد کیلومتر) دارند؛ نکته جالب اینکه این میانگین ثبت شده بهتر از خودروسازانی است که در سبد خود محصولات هیبریدی یا برقی دارند. با این حساب هنوز می توان به حیات موتورهای تنفس طبیعی امیدوار بود.

mazda-named-most-fuel-efficient-car-manufacturer-in-the-united-states-by-the-epa_3

این برای چهارمین سال متوالی است که مزدا به چنین افتخاری نائل می شود. بدون شک تکنولوژی انحصاری مزدا با نام اسکای اکتیو نقشی کلیدی در این راستا ایفا کرده است، اما فراموش نکنیم که محصولات این کمپانی در آمریکا بیشتر شامل سدان و کراس اوور می شود و از پیکاپ ها یا شاسی بلندهای فول سایز که معمولا مصرف بالایی دارند، خبری نیست.

mazda-named-most-fuel-efficient-car-manufacturer-in-the-united-states-by-the-epa-112683_1 (1)

در این رده بندی بعد از مزدا به ترتیب هوندا، سوبارو، نیسان، هیوندای، کیا، ب ام و، تویوتا و مرسدس قرار دارند. در انتها نیز نام کمپانی های فورد، جنرال موتور و فیات کرایسلر دیده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Noid
    Noid | ۱ آذر ۱۳۹۵

    خواهشا موقع تیتر زدن یکم بیشتر دقت کنید. الان کسی فهمید "مزدا چگونه کم مصرف ترین خودروهای آمریکا رو میسازه" !!! یا فقط گزارش آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا رو خوندیم!!!

مطالب پیشنهادی