ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا نصب اپ فیسبوک باعث افزایش مصرف انرژی موبایل های اندرویدی می شود؟

توسعه اپلیکیشن فیسبوک برای اندروید با مشکلات ادامه داری روبرو بوده و این مسائل به قدری بغرنج بوده اند که کریس کاکس مدیر ارشد واحد توسعه محصول این کمپانی کارکنانش را تشویق نمود تا برای آشنایی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

توسعه اپلیکیشن فیسبوک برای اندروید با مشکلات ادامه داری روبرو بوده و این مسائل به قدری بغرنج بوده اند که کریس کاکس مدیر ارشد واحد توسعه محصول این کمپانی کارکنانش را تشویق نمود تا برای آشنایی بیشتر با این مسائل و یافتن راهکار از نسخه اندرویدی اپلیکیشن مذکور استفاده نمایند.

تستی هم که اخیرا توسط ویسایت Tech World Zone انجام گرفته به خوبی مشکلات یاد شده را به تصویر می کشد و اینطور به نظر می رسد که در کل زندگی برای کاربران اندرویدی بدون در اختیار داشتن این اپلیکیشن روی تلفن های همراهشان بهتر است.

براساس گزارش منتشر شده در این رابطه، عملکرد تلفن های هوشمند مبتنی بر اندروید و همچنین عمر باتری آنها در مواردی که این اپلیکیشن رویشان نصب نشده بهتر است. با انتشار نتایج مربوط به این تست، گروهی از کاربران سایت Reddit نیز تصمیم گرفتند که راسا وارد عمل شده و عملکرد موبایل هایشان را بعد از پاک کردن اپ فیسبوک بسنجند که گزارشات منتشره از سوی آنها نیز بهبود کلی عملکرد تلفن های همراه در غیاب فیسبوک را به دنبال داشت.

نویسنده وبسایت Tech World Zone در ادامه تصمیم می گیرد که اپ متال برای اندروید (جایگزینی برای اپلیکیشن های فیسبوک و توییتر) را تست کند. او که از یک دستگاه نکسوس 6P هوآوی استفاده می کرد متوجه شد که بعد از نصب این اپ عمر باتری موبایلش در زمان استفاده روزانه 20 درصد عملکرد بهتری را از خود به نمایش می گذارد و با گذشت یک هفته نتیجه همچنان به قوت خود باقی بود.

اما با نگاهی به آمار و ارقام سیستم های پایش مصرف باتری در اکوسیستم اندروید مشخص گردید که فیسبوک میزان مصرف باتری غیرعادی ندارد و در مقابل فرایندهای مدیریتی اندروید در پس زمینه هستند که از عمر باتری موبایل های مبتنی بر آن می کاهند.

واقعیت این است که وقتی فیسبوک به صورت مستمر روی دستگاه های اندرویدی در حال اجرا باشد، عملکرد آن با شمار زیادی از فرایندهای مدیریتی اندروید گره می خورند و همین مساله به بالا رفتن مصرف انرژی دستگاه می انجامد.

نماینده این شبکه اجتماعی نیز در پاسخ به سوال مطروحه در همین رابطه گفته است: تا به الان گزارشات متعددی در رابطه با بروز مشکل برای کاربران اندرویدی اپ فیسبوک به دستمان رسیده. هم اکنون مشغول بررسی اوضاع هستیم و بلافاصله نیز شما را در جریان خواهیم گذاشت. تمام تلاشمان را در جهت رفع مشکل خواهیم کرد.

گفتنی است که این فرد حرفی از مسائل مطرح شده در خصوص بالا رفتن مصرف انرژی دستگاه های اندرویدی به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۲ آذر ۱۳۹۵

    من حدود یه ساله پاکش کردم...مسنجرش هم همینطوره

  • Mehdia_St
    Mehdia_St | ۱ آذر ۱۳۹۵

    من امروز پاکش کردم ولی از قبل هم میدونستم مصرف باطری زیاد الکی نوتیفیکشن فیک بهم میداد خیلی مسیج نخونده دارم میرفتم تو اپ خبری نبود ولی ایکون فیسبوک رو از طریق کروم آوردم به صفحه Home اسکرین گوشی کافیه با گوگل کروم وارد سایت فیسبوک بشین و گزینه سه نقطه سمت راست مرورگر کروم رو بزنید بعدش گزینه Add to Home Screen بزنید ایکون فیسبوک مانند نسخه اپ هش میاد رو صفحه گوشی هم سرعت بیشتری داره نسخه وب هم مصرف باتری حل شدست و هم دسترسی سریع مثل اپ دارین بهش.

  • dark season
    dark season | ۱ آذر ۱۳۹۵

    من گوشی زیاد تعویض میکنم و در تمام مدلها که استفاده کردم این آپ بعد نصب باعث مصرف باطری بیشتر گوشی گردیده که از حدود شش ماه پیش از خیر استفاده از آن گذشتم. همینطور از معایب این اپ،حجیم بودن آن و همچنین مرتب آپدیت دادن است که آپدیت ها هم بسیار حجیم هستند

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۱ آذر ۱۳۹۵

    توی گوشیای ال جی نیست خوشبختانه ... ولی خب وقتی بخوام برم با یو سی میرم

  • army4030
    army4030 | ۱ آذر ۱۳۹۵

    ماه پیش حذفیدم واقعا چرا این حجمش 10 برابر بقیه مسنجرا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی