ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا برای کاهش هزینه پروژه های فضایی اش فراخوان عمومی صادر کرد

ناسا در تازه ترین فراخوان درخواست اطلاعات (RFI) خود اذعان کرده که بودجه بیش از اندازه ای را برای توسعه سامانه پرتاب فضایی (SLS) و کپسول Orion صرف می نماید. این آژانس فضایی از افراد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

ناسا در تازه ترین فراخوان درخواست اطلاعات (RFI) خود اذعان کرده که بودجه بیش از اندازه ای را برای توسعه سامانه پرتاب فضایی (SLS) و کپسول Orion صرف می نماید. این آژانس فضایی از افراد آگاه و باتجربه و شرکت های خصوصی خواسته در مورد کاهش هرچه بیشتر روند «تولید، اجرا و نگهداری» سیستم های موشکی و فضاپیما به آنها یاری رسانند.

اگرچه رئیس جمهور منتخب ایالات متحده یک بار اعلام کرد ناسا باید روی برنامه اکتشاف مریخ و فراتر از آن تمرکز نماید، و هدف SLS نیز همین است، اما آژانس فضایی از این هراس دارد که با روی کار آمدن مدیریت جدید طی هفته های آتی، با کاهش بودجه روبرو گردد.

در حال حاضر توسعه SLS و Orion سالانه بیش از 3 میلیارد دلار هزینه روی دست ناسا می گذارد، در حالی که کل بودجه این نهاد در سال 2016 به حدود 19 میلیارد دلار می رسد.

nasa-orion

در همین رابطه «بیل هیل» یکی از مهندسین پروژه فوق در ابتدای سال جاری اعلام کرد که آنها در حال حاضر هزینه فوق العاده زیادی دارند و باید با تغییر تفکر و شیوه عملکرد در کنار افزایش ریسک پذیری، مخارج خود را کاهش دهند.

یکی از روش های اجرای این عملیات، استفاده از فناوری های موشکی شرکت های خصوصی است، به همین دلیل در فراخوان فوق می خوانیم:

ما به دنبال خدمات اکتشافی برتر از اواسط دهه 2020 و پس از آن هستیم، البته اگر چنین خدماتی در قالب مطمئن و معتبر و طبق نیازهای ناسا در دسترس باشد.

گفتنیست آژانس فضایی ایالات متحده تا 23 دسامبر هرگونه پیشنهادی را برای کاهش هزینه های پروژه می پذیرد، که مواردی همچون روش های ساخت جدید و خرید انبوه مواد اولیه را شامل می شود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی