ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی DeepMind حالا با دقت بیشتری نسبت به انسان ها لب خوانی می کند

هوش مصنوعی DeepMind گوگل اخیراً مهارت کارآمد تازه ای آموخته و بعد از تماشای هزاران ساعت از برنامه های مناظرات سیاسی، حالا با دقت بیشتری نسبت به انسان ها قادر به لب خوانی است. محققان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

هوش مصنوعی DeepMind گوگل اخیراً مهارت کارآمد تازه ای آموخته و بعد از تماشای هزاران ساعت از برنامه های مناظرات سیاسی، حالا با دقت بیشتری نسبت به انسان ها قادر به لب خوانی است.

محققان DeepMind گوگل در همکاری با دانشگاه آکسفورد توانسته اند الگوریتم یادگیری ماشینی تازه ای برای تشخیص کلمات و جملات تدارک ببیند که صرفاً با تماشای تلویزیون عمل می کند. بعد از تماشای بیش از 5000 ساعت از برنامه های تلویزیونی مختلف، هوش مصنوعی گوگل حالا می تواند با دقت 46.8 درصدی، کلمات انسان ها را تشخیص دهد.

screen_shot_2016_11_24_at_9-15-41_am-0-w600

در همین حال، بیشترین رکورد دقت در لب خوانی، به شخصی حرفه ای در این زمینه تعلق دارد که می تواند با دقت 12.4 درصدی سخنان افراد را تشخیص دهد. گفتنی است که چندی پیش، پروژه لب خوانی آکسفورد، یعنی LipNet توانست آزمایش را با دقتی بیشتر از 90 درصد به پایان برساند.

با این همه، پروژه LipNet صرفاً براساس عبارات از پیش تعیین شده و محدود مورد آزمایش قرار گرفته بود و DeepMind در شرایط جهان واقعی آزمایش شده است. این بدان معناست که سیستم گوگل هنگامی که برای استفاده عمومی در آینده نزدیک آماده شود، کاربردی تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی