ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشاور دونالد ترامپ می خواهد «کمیسیون ارتباطات فدرال» را منحل کند

روز دوشنبه هفته جاری میلادی، رییس جمهور منتخب ایالات متحده، دونالد ترامپ دو مشاور خود در زمینه وضع قوانین تکنولوژی را معرفی کرد. یکی از این دو مشاور، مارک جیمیسون که مدیریت «مرکز تحقیقاتی خدمات ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

روز دوشنبه هفته جاری میلادی، رییس جمهور منتخب ایالات متحده، دونالد ترامپ دو مشاور خود در زمینه وضع قوانین تکنولوژی را معرفی کرد. یکی از این دو مشاور، مارک جیمیسون که مدیریت «مرکز تحقیقاتی خدمات عمومی» دانشگاه فلوریدا را برعهده دارد، ماه گذشته میلادی در بلاگ خود به صحبت درباره موضع خود در مورد کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) پرداخت.

به عقیده وی، ایالات متحده باید بسیاری از رگولاتوری ها را منحل کرده و وظایف آنها را به «کمیسیون تجارت فدرال» واگذار کند؛ چرا که صنعت تکنولوژی امروزه به قدری رقابتی شده که دیگر به اندازه سابق نیازی به نظارت بر آن نیست. وی در پست خود گفت بسیاری از اهداف ابتدایی تشکیل FCC حال دیگر از بین رفته اند و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی به ندرت و یا شاید هیچوقت، محصولات یا سرویس هایی را در انحصار خود باقی نگه می دارند.

در مجموع، جیمیسون اعتقاد دارد استفاده از یک سازمان کامل برای نظارت بر سرویس دهنده های اینترنتی و مخابراتی، نوعی اضافه کاری به حساب می آید. در عوض، «کمیسیون تجارت فدرال» و مقامات رسمی می توانند کنش های ضد رقابتی را تحت کنترل داشته باشند. علاوه بر این، محتویات اینترنتی، رقابتی شدید با محتویات تلویزیونی دارند و از همین جهت هم نیازی به نظارت بر آنها احساس نمی شود.

در این صورت، تنها وظیفه ای که برای کمیسیون ارتباطات فدرال باقی می ماند، نظارت بر فرکانس های رادیویی است که آن نیز می تواند توسط سازمانی مستقل و کوچکتر اداره شود؛ سازمانی که اولویت های خود را با تغییر اعضای کنگره، رییس جمهور یا کمیسیون ها تغییر نمی دهد.

با توجه به تمام این مسائل می توان انتظار داشت بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور ایالات متحده، تغییراتی زیادی در برنامه کاری ادارات تکنولوژی-محور دولتی به وجود آید. حتی با وجود سایه ترامپ و دولت وی بر سر FCC، احتمالاً بسیاری از قوانینی که این رگولاتوری برای مشتریان و کمپانی های فعال تکنولوژی تنظیم کرده بود بار دیگر تغییر یافته و به شکل سابق برگردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mkh1992
    mkh1992 | ۵ آذر ۱۳۹۵

    یاد احمدی نژاد بخیر که سازمان بودجه رو تعطیل کرد ?

    • thepjt
      thepjt | ۵ آذر ۱۳۹۵

      یادش به " خیر " .. ؟!؟!؟!؟!
      آر یو کیدینگ می ؟

مطالب پیشنهادی