ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک و توسعه چیپست Helio P35؛ رقابتی مستقیم با اسنپدراگون ۶۶۰

مدیاتک در پی توسعه یک چیپست جدید از خانواده Helio با کد «Helio P35» است. این سیستم بر چیپ در آینده به عنوان یک چیپست میان رده‌ی سطح بالا معرفی خواهد شد که پردازنده آن از ۱۰ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ آذر ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۱

مدیاتک در پی توسعه یک چیپست جدید از خانواده Helio با کد «Helio P35» است. این سیستم بر چیپ در آینده به عنوان یک چیپست میان رده‌ی سطح بالا معرفی خواهد شد که پردازنده آن از ۱۰ هسته پردازشی برخوردار است.

اینطور که منابع چینی خبر می دهند، مدیاتک در پی آن است تا از ۱۰ هسته ۶۴ بیتی Cortex A73 با فرکانس پردازشی ۲.۲ گیگاهرتز در آن بهره گیرد.

همانگونه که می دانید هسته های Cortex از سوی شرکت انگلیسی ARM توسعه پیدا می کنند. در کنار چنین پردازنده ای، مدیاتک تصمیم دارد از برترین پردازشگر گرافیکی ARM هم در این چیپست استفاده کند. در حال حاضر قوی ترین پردازشگر گرافیکی ARM، چیپ Mali G71 است که از نسل قبلی اش -Mali-T880- تا ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف کرده و ۴۰ درصد کارایی بیشتری دارد. برای مثال، صرفاً کافیست بدانید که سامسونگ در گلکسی S7 و S7 Edge از پردازشگر گرافیکی Mali-T880 بهره گرفته است.

البته به نظر می رسد که شرکت تایوانی قدرت پردازشی این واحد گرافیکی را کاهش داده است. به طوری که در گزارش منابع چینی، عنوان شده که چیپست Helio P35 صرفاً قادر به پشتیبانی از نمایشگرهای 1080p است. این در حالیست که G71 به راحتی می تواند از نمایشگرهای 4K در تلفن های هوشمند پشتیبانی کند.

id209046_1

نکته جالب دیگر، پشتیبانی چیپست از ۱۰ گیگابایت رم LPDDR4 به همراه چیپ LTE از نوع Cat 10 است. «دسته بندی ۱۰» باعث می شود که سرعت دانلود در نسل چهارم شبکه موبایل به ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه برسد. البته لازم به ذکر است که چیپست مدیاتک صرفاً از این دو ویژگی «پشتیبانی» می کند و در نهایت این سازنده موبایل است که تصمیم می گیرد چه مقدار رم را در کنار چه نوع از چیپ LTE را در محصول خود جای دهد.

سیستم-بر-چیپ Helio P35 همچنین از حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 پشتیبانی به عمل می آورد که در حال حاضر یکی از سریع ترین انواع حافظه داخلی است. از سوی دیگر، مدیاتک توسعه دهنده این سیستم-بر-چیپ است و بعید به نظر می رسد از تکنولوژی شارژ سریع خود موسوم به «Pump Express 3.0» در آن استفاده نکند.

البته باید خاطر نشان کرد که تقریباً یک سال از زمان عرضه این چیپست فاصله داریم. منابع چینی در همین رابطه گزارش می دهند که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ باید انتظار آماده شدن آن را کشید.

mediatek-helio-p35

مدیاتک با چیپست Helio P35 در پی رقابت با کوالکام و چیپست تقریباً سطح بالای آن، اسنپدراگون ۶۶۰ است و می خواهد محصول خود را با قیمتی ارزان تر ارائه نماید تا تبدیل به انتخاب برتر سازندگان چینی شود. البته لازم به ذکر است که چیپست کوالکام در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ به دست سازندگان سخت افزاری می رسد.

اسنپدراگون ۶۶۰ از پردازنده ای ۸ هسته ای و دو خوشه ای بهره می برد که چهار هسته قوی تر آن به کلاک پردازشی ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته ضعیف تر به کلاک پردازشی ۱.۹ گیگاهرتز مجهز شده اند. چیپست یاد شده از کوالکام، دارای پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۱۲ خواهد بود و می تواند تا ۸ گیگابایت رم را مدیریت کند، در حالی که امکان پشتیبانی از LTE از نوع Cat 10 را نیز داراست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alliabbas
    alliabbas | ۷ آذر ۱۳۹۵

    ????

مطالب پیشنهادی