ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Indus آشنا شوید؛ نخستین سیستم عامل چند زبانه مبتنی بر اندروید

هند از جمله کشورهای آسیایی است که در حوزه های مختلف علوم، فنون و تکنولوژی سرآمد است و همه ساله متخصصان زیادی را در این حوزه ها تربیت کرده و به جامعه جهانی تقدیم می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

هند از جمله کشورهای آسیایی است که در حوزه های مختلف علوم، فنون و تکنولوژی سرآمد است و همه ساله متخصصان زیادی را در این حوزه ها تربیت کرده و به جامعه جهانی تقدیم می کند.

جالب است بدانید توسعه دهندگان با استعداد هندی اخیرا در کنار دیگر نوآوری های خود سیستم عامل اختصاصی شان را ارائه کرده اند؛  Indus OS در اصل نوعی رام چند زبانه از اندروید است که برای زبان های محلی رایج در این کشور توسعه یافته. Indus که عنوان نخستین سیستم عامل چند زبانه دنیا را یدک می کشد در حال حاضر دوازده زبان عمده مورد استفاده در هند را پشتیبانی می کند.

این پلتفرم نخستین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر شد و در دور نخست جذب سرمایه اش توانست ۵ میلیون دلار را دریافت کند. اواسط همان سال نیز شرکت بومی مایکرومکس وارد همکاری تازه ای با توسعه دهندگان آن شد و تعدادی موبایل را همراه با این پلتفرم روانه بازار کرد و حالا در حدود ۵ تولید کننده اصلی در این کشور بالغ بر سی تلفن هوشمند را همراه با این پلتفرم به بازار هند عرضه کرده اند.

بیش از ۳۰ موبایل بر پایه این پلتفرم تولید و به بازار هند عرضه شده

حالا براساس گزارشی که یک شرکت تحقیقاتی به نام Counterpoint Research منتشر کرده Indus دومین پلتفرم محبوب موبایلی در این سرزمین پس از اندروید به شمار می رود که توانسته رام شیائومی به نام MIUI، سیانوژن و iOS را هم پشت سر بگذارد.

نکات مهم در خصوص این پلتفرم

indus-os-screenshots-840x550

 

هدف اصلی از توسعه Indus برطرف نمودن موانع زبانی در هندوستان برای تسهیل استفاده از تلفن همراه است و تا به اینجا پشتیبانی از دوازده زبان مختلف از جمله انگلیسی و هندی به آن اضافه گردیده.

با توجه به این مساله، در محیط این اکوسیستم، آیتم های مربوط به منو، آیکون ها و غیره همگی در زبان انتخابی کاربر نمایش داده می شوند و چون محیط آن برای کاربرانی طراحی شده که برای نخستین بار از موبایل استفاده می کنند بسیار هوشمند عمل می کند.

اپ استور Indus بالغ بر ۳۰ هزار اپلیکیشن بومی سازی شده دارد

لانچر، اپلیکیشن پیام رسان و شماره گیر این سیستم عامل نیز کاملا برای کاربران بهینه سازی شده و فاقد هرگونه پیچیدگی و دشواری است. اپ پیام رسان Indus همچنین دارای نوعی ساختار «سوایپ برای ترجمه» است و مابقی قسمت های آن نیز همانند اندروید خالص دیده می شود. گفتنی است کیبورد این پلتفرم نیز از زبان های محلی رایج در هند پشتیبانی می کند و در کنار قابلیت پیش بینی امکان نویسه گردانی یا transliteration را هم دارد.

از دیگر قابلیت های Indus می توان به تبدیل متن به کلام و همچنین ترجمه زنده اشاره نمود که به کاربران امکان می دهد پیام های دریافتی شان را به صورت صوتی بشنوند یا اینکه آن را به زبانی دیگر در یک صفحه وب ببینند که این قابلیت خصوصا برای افراد کم سواد که توانایی خواندن ندارند سودمند واقع می گردد.

یکی دیگر از امکانات جالب این سیستم عامل اپ استور اختصاصی اش به نام بازار است که به کاربران امکان می دهد بدون در اختیار داشتن اکانت گوگل یا آدرس ایمیل نرم افزارهای دلخواهشان را دانلود نمایند.

بالغ بر سی هزار اپلیکیشن در این اپ استور وجود دارند که از آن جمله می توان به فیسبوک، توییتر و واتس اپ اشاره نمود و چون هسته این سیستم عامل نیز همان اندروید است کاربر می تواند برای دریافت اپ دلخواهش مستقیما به سراغ پلی استور گوگل برود.

Ramesh Deshmukh یکی از توسعه دهندگان Indus در این باره گفت که تیم وی قصد دارد در آینده کلیه زبان های رایج در هند را پوشش دهد و حتی به دیگر نقاط دنیا نیز آن را عرضه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ح.کامکار
    ح.کامکار | ۸ آذر ۱۳۹۵

    اسم استورشون بازاره :))

  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۷ آذر ۱۳۹۵

    تو هندی که بیشترشون انگلیسی خوب بلدن کسی که پول موبایل خریدن داره پس به جز زبان هندی انگلیسی تنظیم میکنه مثل ایران که بیشتریا ویندوزشون انگلیسی تنظیم شده این رام اندروید کاربرد زیادی نداره به نظر من

    • Sajjad_Jamshidi
      Sajjad_Jamshidi | ۸ آذر ۱۳۹۵

      هندیا رو با ایرانی ها مقایسه نکن تو کل دنیا فقط ماییم که انگلیسی رو به زبان مادریمون ترجیح می دیم

مطالب پیشنهادی