ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاسخ سامسونگ به انتقادات سرمایه گذارانش؛ ایجاد هولدینگ را بررسی می کنیم

پیشتر در خبرها خواندید که بدبیاری های اخیر سامسونگ و مشکلاتی که برای نوت 7 به وجود آمد دست آخر صدای یکی از سرمایه گذاران آن به نام Elliott Management را که در واقع نقش نوعی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

پیشتر در خبرها خواندید که بدبیاری های اخیر سامسونگ و مشکلاتی که برای نوت 7 به وجود آمد دست آخر صدای یکی از سرمایه گذاران آن به نام Elliott Management را که در واقع نقش نوعی صندوق پوششی را برای آن ایفا می کند، در آورد. این سرمایه گذار ظاهرا خواستار تغییرات ساختاری در سامسونگ شده و پیشنهاد داده که غول فناوری کره ای به دو واحد عملیاتی و هلدینگ یا همان شرکت مادرتخصصی تقسیم گردد (تقریبا شبیه به ساختار گوگل و آلفابت).

از سوی دیگر چندی قبل Jay Y. Lee فرزند بزرگ Lee Kun Hee (رئیس هیئت مدیره این شرکت) از سوی سامسونگ برای عضویت در هیئت رئیسه پیشنهاد داده شد که این مساله نگرانی شرکت الیوت برای تسلط هرچه بیشتر میراث داران سامسونگ بر آن را افزایش داد.

حالا ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته به این انتقادات پاسخ دهد و به نوعی سهامداران خود را آرام سازد. این شرکت اعلام نموده که سال آینده دست کم یک فرد جدید را نیز به هیئت مدیره می افزاید (الیوت خواستار افزوده شدن سه فرد تازه به این تیم بود) و در کنار آن، امسال و سال آینده از 50 درصد پول نقد خود معادل با 9.5 تریلیون وون برای پرداخت سود به سهامداران استفاده می کند که این رقم برابر با 8.1 میلیارد دلار در سال 2016 است (الیوت تقاضای پرداخت سود 30 تریلیون وونی را مطرح نموده بود).

prosecuter-raid-samsung-0
هجوم مقامات دادستانی کره جنوبی به دفاتر سامسونگ بعد از رسوایی سیاسی اخیر آن

کره ای ها همچنین اعلام نموده اند پیشتر گام هایی را برای ساده سازی کسب و کار خود برداشته و قصد دارند تمرکز خود را روی توانمندی های اصلی شان معطوف نمایند. اگر خاطرتان باشد این شرکت چندی قبل واحد پرینتر خود را به اچ پی واگذار کرد تا از محل درآمد آن برای خریدهای تازه اش استفاده نماید.

همانطور که پیشتر در خبرها خوانده اید، Paul Elliott Singer موسس شرکت الیوت خواستار تقسیم بندی سامسونگ به یک موجودیت عملیاتی و کمپانی هلدینگ شده بود و از ضرورت عرضه سهام آن در یکی از بازارهای بورس آمریکا گفته بود.

عملیاتی شدن این طرح دست کم به شش ماه زمان نیاز دارد

در پاسخ به این خواسته نیز سامسونگ اعلام نموده که عملیاتی شدن این طرح دست کم به شش ماه زمان نیاز دارد که البته باید اضافه کنیم کره ای ها تا این لحظه وعده قطعی برای عملیاتی شدن چنین خواسته ای نداده اند. این شرکت همچنین خاطرنشان کرده که بازنگری ها شامل ادغام Samsung C&T (شرکت مادر گروه سامسونگ) نخواهد شد.

Park Kang-ho تحلیلگر  Daishin Securities در همین رابطه گفت: پاسخ سامسونگ به انتقادات مطرح شده ابدا انتظارات سهامداران آن را تامین نمی کند.

تحلیلگر دیگری همچنین از ضرورت محکم بودن سامسونگ در اثنای مشکلات عدیده ای گفته که برای آن به وجود آمده و برای نمونه به رسوایی سیاسی اخیر مقامات این شرکت اشاره نموده.

سامسونگ نیز در پاسخ اعلام داشته که به دنبال یک مدیر «شایسته» و «با تجربه کار در سطح جهانی» است و در نظر دارد تا ماه مارس سال آینده و همزمان با برگزاری جلسه بعدی سرمایه گذاران شرکت دست کم یک فرد جدید را به عنوان نامزد حضور در هیئت مدیره شرکت معرفی نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سروش
    سروش | ۹ آذر ۱۳۹۵

    شش تا مطلب قبل از این مطلب هیچ کامنتی نداشته حالا ببینیم این چی میشه?

مطالب پیشنهادی