ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Roaming Mantis
تکنولوژی

آلودگی 1.3 میلیون اکانت گوگل به بدافزار جدیدی که موبایل را روت می کند

اخیراً بسیاری از کاربران اندرویدی، به دانلود اپلیکیشن هایی آلوده پرداخته اند که سبب شده بدافزار داخل آنها 1.3 میلیون اکانت گوگل را تحت تاثیر قرار دهد. این بدافزار، که Gooligan نامیده می شود اطلاعات ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

اخیراً بسیاری از کاربران اندرویدی، به دانلود اپلیکیشن هایی آلوده پرداخته اند که سبب شده بدافزار داخل آنها 1.3 میلیون اکانت گوگل را تحت تاثیر قرار دهد. این بدافزار، که Gooligan نامیده می شود اطلاعات موبایل را جمع آوری کرده و یک روت کیت در آن قرار می دهد. بعد از این که موبایل روت شد، اکانت های ایمیل نیز ربوده شده و کدهایی در دستگاه قرار می گیرد تا اپلیکیشن های آلوده بیشتری دانلود و نصب شوند.

هکرها می توانند با این بدافزار جدید، به اطلاعات کاربر در گوگل فوتوز، گوگل پلی، گوگل داکس و اکانت های جیمیل دسترسی یابند. ناگفته نماند که دارندگان موبایل هایی با اندروید مارشملو و نوقا، از این بدافزار در امان هستند اما اندروید های جلی بین، کیت کت و لالیپاپ در برابر آن آسیب پذیر هستند.

گفته می شود از میان 1.3 میلیون اکانت گوگلی که تحت تاثیر قرار گرفته اند، 57 درصد در منطقه آسیا، 19 درصد ار آمریکا، 15 درصد در آفریقا و 9 درصد در اروپا بوده است. ضمناً در هر روز، 13 هزار موبایل دیگر نیز آلوده می شوند.

گفتنی است که از همین حالا کمپینی برای آگاهی رسانی درباره بدافزار Gooligan به راه افتاده و در صورت کلیک روی این لینک و وارد نمودن ایمیل خود می توانید از این که اطلاعات موبایلتان در خطر است یا خیر باخبر شوید. در طرف دیگر، گوگل هم در تلاش است با حذف اپلیکیشن های آلوده از گوگل پلی، از گسترش هرچه بیشتر آن جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • imitdev 1985
    imitdev 1985 | ۱۱ آذر ۱۳۹۵

    دمت گرم گوگل خسته نباشی دلاور?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی