ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک چیپست های قدرتمند Helio X23 و Helio X27 را معرفی کرد

بسیاری از مردم عقیده دارند دو کمپانی سامسونگ و کوالکام، بهترین چیپست های حال حاضر موبایل را تولید می کنند. اسنپدراگون 821 کوالکام و اگزینوس 8890 سامسونگ، هر دو قدرتمندترین نمونه های بازار به شمار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

بسیاری از مردم عقیده دارند دو کمپانی سامسونگ و کوالکام، بهترین چیپست های حال حاضر موبایل را تولید می کنند. اسنپدراگون 821 کوالکام و اگزینوس 8890 سامسونگ، هر دو قدرتمندترین نمونه های بازار به شمار می روند اما هوآوی چندی پیش با پردازنده کایرین 960 وارد رقابتی جدی تر شد و به نظر می رسد حالا مدیاتک هم برای کم کردن فاصله خود با بزرگان این عرصه آماده شده است.

مدیاتک اخیراً از دو چیپست 10 هسته ای با نام های Helio X23 و Helio X27 رونمایی کرده که اساساً نسخه بهبودیافته و قدرتمندتر Helio X20 و X25 به شمار می روند. مدیاتک می گوید که در قیاس با مدل های پیشین، چیپست های جدید عملکرد بهتری از خود به جای می گذارند، عمر باتری را افزایش می دهند و کیفیت بهتر دوربین را به ارمغان می آورند.

Helio X27 مدیاتک با فرکانس 2.6 گیگاهرتزی خود برای هسته های ARM Cortex-A27 و 875 مگاهرتز برای پردازشگر گرافیکی ARM Mali، سرعت به مراتب بیشتری را نسبت به مدل پرچمدار فعلی X25 به ارمغان می آورد. هر دو چیپست تازه مدیاتک، در مجموع سرعت پردازش را تا 20 درصد افزایش داده اند و به کمک الگوریتم های مهندسین کمپانی، سرعت را هنگام وبگردی و اجرای اپلیکیشن ها بهبود می بخشند.

mediatek-helio-x20-x25-x23-and-x27-comparison_1-w600

Helio X23 و Helio X27 مثل بسیاری دیگر از چیپست های مدیاتک، از معماری ده هسته ای Tri-Cluster بهره مند هستند که دو هسته ARM Cortex-A72 را به همراه 4 هسته ARM Cortex-A53 و چهار هسته جداگانه ARM-Cortex-A53 در اختیار کاربر قرار می دهد. ضمناً استفاده از تکنولوژی CorePilot 3.0 این کمپانی نیز سبب شده تا خیال تان از مصرف بهینه انرژی توسط چیپست راحت باشد.

این دو چیپست قرار است به همراه پردازشگر گرافیکی ARM Mali T880 MP4 عرضه شوند و از دو رم LPDDR3 چهار گیگابایتی با فرکانس 800 مگاهرتز پشتیبانی می کنند. از دیگر ویژگی های هر دو قطعه نیز می توان پشتیبانی از دوربین دوگانه و بهره مندی از تکنولوژی پردازش سیگنال تصویر مدیاتک را نام برد.

در نهایت علاوه بر تمام این ها، Helio X23 و Helio X27 تکنولوژی ذخیره انرژی MiraVision EnergySmart Screen را نیز شامل می شود که می تواند به صورت هوشمند، پارامترهای مربوط به محتویات در حال نمایش و نیز نور محیط را دستخوش تغییر کند. مدیاتک مدعی شده که این تکنولوژی، به کاهش 25 درصدی مصرف انرژی از سوی نمایشگر منتهی می شود؛ اما تا بررسی آنها در دنیای واقعی نمی توان از این مسئله اطمینان داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • YAS...
    YAS... | ۱۱ آذر ۱۳۹۵

    فعلا که هوآوی با kirin 960 ترکونده اینم بعید میدونم خیلی اسم در کنه چون رقبای قدرتمندی داره

    • soroush_showbert
      soroush_showbert | ۱۲ آذر ۱۳۹۵

      خخخخ بزار اسنپ ۸۳۵ بیاد اونوقت بت میگم پردازنده یعنی چی

      • jamalifar
        jamalifar | ۱۲ آذر ۱۳۹۵

        تا وقتی A10 هست هیچ چیزی به گرد پاش نمیرسه

  • @pic
    @pic | ۱۱ آذر ۱۳۹۵

    مدیاتک همیشه از نظر گرافیکی نسبت به رقبا ضعف داشته

مطالب پیشنهادی