ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بسیاری از اپلیکیشن های رایگان اندروید قوانین محرمانگی گوگل را رعایت نمی کنند

مطالعه صورت گرفته توسط دانشگاه کارنگی ملون نشان می دهد نیمی از 18000 اپلیکیشن رایگان اندرویدی مورد بررسی، فاقد سیاست محرمانگی هستند و بسیاری از اپلیکیشن های دارای چنین سیاستی نیز در مورد نحوه نگهداری ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

مطالعه صورت گرفته توسط دانشگاه کارنگی ملون نشان می دهد نیمی از 18000 اپلیکیشن رایگان اندرویدی مورد بررسی، فاقد سیاست محرمانگی هستند و بسیاری از اپلیکیشن های دارای چنین سیاستی نیز در مورد نحوه نگهداری و انتشار اطلاعات شخصی کاربران، رویکردی صادقانه را در پیش نگرفته اند.

در این تحقیق آمده است 41% از اپلیکیشن های دارای سیاست محرمانگی به کاربران خود اطلاع نمی دهند که داده های قابل شناسایی از آنها جمع آوری می گردد، و 17% نیز به هیچ وجه اعلام نمی کنند اطلاعات کسب شده توسط اپلیکیشن با اپ های ثالث به اشتراک گذاشته می شود.

طبق قوانین موجود اپلیکیشن های موبایل ملزم به اتخاذ و ارائه راهکار و سیاست محرمانگی هستند، به خصوص اگر اطلاعات قابل شناسایی فردی را جمع آوری نمایند. برنامه های بررسی شده که چنین کاری را انجام نمی دهند، در واقع با راهکار مکتوب گوگل برای توسعه دهندگان مغایرت دارند.

norman-sadeh

البته «نرمن ساده» یکی از اساتید دانشکده علوم کامپیوتر CMU در این رابطه می گوید اینکه سیستم خودکار مورد استفاده در این تحقیق، ناسازگاری های خاصی را در حفظ حریم شخصی کاربران شناسایی کرده، دلیل قاطعی مبنی بر وجود چنین مشکلاتی نیست.

او پیشنهاد می کند برای دستیابی به نتایج دقیق تر، باید از روش دستی برای بررسی اپلیکیشن ها استفاده کرد. همچنین بخشی از این مسئله به ناآگاهی توسعه دهندگان و بی تجربگی آنها بر می گردد. تصور کنید فردی در اپلیکیشن خود از سرویس گوگل مپز استفاده می کند، اما به کاربر اطلاع نمی دهد که اطلاعات موقعیت مکانی اش به اشتراک گذاشته می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • CATer
    CATer | ۱۳ آذر ۱۳۹۵

    محض رضای خدا که کار نمیکنن... از اون طرف رایگان میده، از این طرف اطلاعات کاربر رو به اپ های دیگه میفروشه!
    البته که اطلاعات ما رو کسی نمیخره?

مطالب پیشنهادی