ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با اضافه شدن اپل به جمع خریداران پنل OLED، چینی ها دست به کار می شوند

کمپانی اپل در مواجهه با تکنولوژی های جدید (که خودش ابداع نکرده) بعضاً رویکردی محافظه کارانه دارد و تا وقتی به بلوغ و جا افتادگی کامل نرسد، از آنها استفاده نمی کند. نمایشگرهای OLED یکی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

کمپانی اپل در مواجهه با تکنولوژی های جدید (که خودش ابداع نکرده) بعضاً رویکردی محافظه کارانه دارد و تا وقتی به بلوغ و جا افتادگی کامل نرسد، از آنها استفاده نمی کند.

نمایشگرهای OLED یکی از این دست فناوری هایی است که بر اساس شواهد و گمانه ها، اپل قصد دارد در سال آینده از آنها بهره گیرد و پیش بینی می شود یکی از مدل های آیفون 8 به پنل مذکور مجهز خواهد شد.

در چنین شرایطی، ضمن اشاره به احتمال تامین قطعات مورد نیاز نمایشگرهای آیفون 8 توسط کمپانی سامسونگ دیسپلی، اپل طی سال آینده میلادی حدود 60 الی 70 میلیون واحد پنل OLED نیاز خواهد داشت.

با این تفاسیر اغلب تولیدکنندگان سخت افزار، مشغول تامین نمایشگرهای مورد نیاز اپل و سامسونگ خواهند شد و در این بین ممکن است سایر کمپانی ها، دچار مشکلاتی گردند.

در نتیجه گروهی از شرکت های تولیدکننده تلفن های هوشمند چینی که در راس آنها هوآوی، اوپو و ویوو قرار دارند، تصمیم گرفته اند با تشکیل کنسرسیوم جدیدی به تولید و تامین قطعات مورد نیاز برای توسعه پنل OLED خودشان بپردازند.

پرمخاطب ترین کمپانی های موبایل چینی که مجموعاً در هر فصل بیش از 70 میلیون دستگاه روانه بازار می سازند، با سرمایه گذاری در شرکت Royole (یکی از تولیدکنندگان نمایشگر کوچک آمریکایی) طی یک یا دو سال آینده، به این مهم دست خواهند یافت.

بدون شک چینی ها به آن صورت نگران سال 2017 نیستند، چراکه تنها یکی از مدل های آیفون به پنل OLED تجهیز خواهد شد، اما یقیناً بازه زمانی 2018 الی 2020 دردسرساز خواهد بود و می بایست چاره ای برای آن اندیشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • CATer
    CATer | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    این چینیا اگه مجبور بشن، همه دنیا رو میخورن ?

مطالب پیشنهادی