ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیل گیتس
کسب و کار

با عادات روزانه افراد موفق آشنا شوید

موفقیت علاوه بر اینکه میتواند تعاریف مختلفی داشته باشد، به عوامل گوناگونی باز می گردد؛ برخی آن را به شانس نسبت می دهند و برخی دیگر ریشه اش را در سخت کوشی می دانند. با ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

موفقیت علاوه بر اینکه میتواند تعاریف مختلفی داشته باشد، به عوامل گوناگونی باز می گردد؛ برخی آن را به شانس نسبت می دهند و برخی دیگر ریشه اش را در سخت کوشی می دانند. با این حال اغلب افراد موفق عادات مشترک و در عین حال ساده ای دارند که آنها را برای رسیدن به اهدافشان یاری می دهند.

در ادامه قصد داریم ده مورد از عادت های مشترک این گروه را با شما در میان بگذاریم:

خواب شب خوبی دارند

خواب

اگر می خواهید صبح پر انرژی را آغاز کنید باید شب قبلش را به خوبی خوابیده باشید. مدیر ارشد فیسبوک، شریل سوندبرگ یکی از پرمشغله ترین زنان روی زمین است. او در مصاحبه اش با روزنامه ی USA Today یکی از نکات سرحال بودنش در اول صبح را فاش کرد: حتما شب را به خوبی می خوابم.

عادت هایی مثل کم کردن نور خانه، خوابیدن در یک ساعت مشخص، خاموش کردن تلفن و استراحت قبل از خواب می تواند در الگوی خواب اثر مثبتی بگذارد.

زود از خواب بیدار می شوند

صبح

اپرا وینفری ( مجری موفق آمریکا) اغلب ساعت 6 صبح بیدار می شود. او هر روز ساعت 6.30 صبح به محل کارش می رسد. تقریبا اکثر افراد موفق روزشان را خیلی زود شروع می کنند. صبح زود از خواب بیدار شدن برای کسانی که در خانه کار می کنند و یا دارای فرزند هستند خیلی خوب است زیرا آن ها می توانند کارهای شان را بدون هیچ مزاحمتی انجام دهند.

مدیتیشن می کنند

مدیتیشن

سلامتی ذهن برای کسانی که از بیشترین ظرفیت مغزشان در طول روز استفاده می کنند اهمیت بالایی دارد. جف وینر، مدیرعامل لینکدین در یکی از مقالات این وبسایت نرم افزاری را معرفی کرده که به وی در انجام مدیتیشن روزانه اش کمک کرده است.

در تحقیقات اثر مثبت مدیتیشن بر دردهای مزمن و رفع افسردگی ثابت شده است.

به سرعت قهوه نمی خورند

قهوه

جک دورسی مدیر عامل توییتر و اسکویر (شرکت پرداخت همراه) صبح ها ساعت 5 از خواب بیدار می شود. سپس قبل از اینکه به کافه ی مورد علاقه اش برای خوردن صبحانه برود، ورزش و مدیتیشن می کند. به نظر وسوسه برانگیز است که تا از خواب بیدار می شوید قهوه بنوشید، اما افراد موفق می دانند کافئین برای شروع روز خوب نیست.

صبحانه ی سالم و مغذی می خورند

غذا

ریچارد برانسون بنیان گذار شرکت های ویرجین و معروف به کسی است که به عادات غذایی خیلی اهمیت می دهد. او در مصاحبه اش با American Express OPEN Forum گفت صبحانه اش سالاد میوه و میزلی (ترکیبی از جو فراوری شده، میوه های خشک و آجیل که با شیر خورده می شود) است.

یک صبحانه ی مقوی، سوخت لازم بدن شما را برای غلبه بر سختی های روز تامین کند. غلات کامل، میوه ها و کربوهیدرات هایی که دیرتر قند خود را آزاد می کنند مانند بلغور و جو دو سر برای صبحانه مفید هستند.

ورزش می کنند

ورزش

شاندا رایمز تهیه کننده ی سریال آناتومی گری و رسوایی در مصاحبه ای با یک شبکه ی اجتماعی، ورزش مفرح در اول صبح را خیلی موثر می داند. مطالعات نشان داده اند که سرعت متابولیسم شما پس از ورزش صبحگاهی بالا می رود و باعث می شود نهایت بهره وری از روز را داشته باشید.

لباس های ساده می پوشند

استیو جابز

شاید فکر کنید نوع لباسی که برای کار انتخاب می کنید خیلی مهم نباشد اما در واقع می تواند بر عملکرد روز شما اثر بگذارد. مارک زاکربرگ موسس فیسبوک به خاطر پوشیدن شلوار جین و سویشرتش معروف است؛ ولی این امر اتفاقی نیست. او به مجله ی ایندیپندنت گفته که ترجیح می دهد انرژی اش را برای اتخاذ تصمیمات روزانه اش صرف کند نه برای اینکه چه بپوشد.

کت و شلوار باراک اوباما و پلیور یقه اسکی و شلوار مشکی استیو جابز (مدیر عامل اپل) مثال های دیگر ساده پوشی هستند. اگر نمی توانید با یک تی شرت و شلوار جین به کار بروید، از لباس های ست شده استفاده کنید.

کارهای روزشان را اولویت بندی می کنند

اولویت بندی

افراد موفق زمانشان را برای آماده شدن تلف نمی کنند. به طور مثال آریانا هافینگتن سردبیر نشریه ی هافینگتن پست دوست دارد صبح زود کارهایی که باید در آن روز انجام شوند را اولویت بندی کند. این کار باعث می شود که کارها را سر وقت و به طور منظم انجام دهد. داشتن یک برنامه مشخص(حتی اگر گاهی از کنترل خارج شود)، تمرین خوبی برای منظم شدن و انجام دادن کارهای مهم است. عدم تمرکز باعث می شود که ابتدا کارهای غیر ضروری انجام شوند و خلاقیت فرد آسیب ببیند.

اصول خاص خودشان را می یابند

کار

برخی معتقدند کارهای سخت را باید در اول روز انجام داد و کارهای آسان تر را در انتهای روز و برعکس. گرچن روبین نویسنده ی کتاب پروژه ی شادی روزش را با چک کردن ایمیل ها و صفحات اجتماعی اش شروع می کند. او در مصاحبه ای با وبسیات Today.com گفت انجام دادن کارهای آسان در ابتدای روز او را برای  کارهای سخت تر آماده می کند.

چندین کار را همزمان انجام می دهند

کار

دانشگاه استنفورد تحقیقی انجام داده که در آن اثر انجام دادن چند کار همزمان بر کارآمدی فرد را نشان می دهد. بر طبق New York Times بیل گیتس( موسس مایکروسافت) همزمان با دویدن روی تردمیل، فیلم تماشا می کند و یا چون به کتاب شدیدا علاقه دارد؛ به پادکست ها گوش می دهد. گوش دادن در اول صبح به مغز کمک می کند آنچه را که شنیده اید، در طول روز پردازش کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohammad
    Mohammad | ۱۳ آذر ۱۳۹۵

    ??

  • fatemeh20
    fatemeh20 | ۱۳ آذر ۱۳۹۵

    خيلي عالي و مفيد بود

  • Mehdico
    Mehdico | ۱۳ آذر ۱۳۹۵

    اپرا وینفری چه ربطی به موفقیت داره؟!! اون به خاطر استعدادش توی صدا، گویندگی، و اجرا موفق شده نه تلاش صرف !

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۱۳ آذر ۱۳۹۵

      دوست عزیز، مطمئن باش که هیچ فردی بدون تلاش زیاد و پشتکار بالا، به موفقیت و محبوبیت دست پیدا نمی کنه...شاید یه سری چیزای دیگه هم موثر باشه، ولی قطعا باید پشتکار و تلاش هم همراهش باشه...

مطالب پیشنهادی