ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: ساعت هوشمند Asus VivoWatch

اگر برای خرید یک ابزار پوشیدنی به بازار مراجعه کنید، 2 انتخاب پیش رو خواهید داشت؛ نخست ساعت های هوشمند که به عنوان یک وسیله ی جانبی در کنار تلفن هوشمند شما عمل می کنند، ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۳ آذر ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

اگر برای خرید یک ابزار پوشیدنی به بازار مراجعه کنید، 2 انتخاب پیش رو خواهید داشت؛ نخست ساعت های هوشمند که به عنوان یک وسیله ی جانبی در کنار تلفن هوشمند شما عمل می کنند، یا دستبندهای ردگیر سلامتی که عموماً قابلیت نمایش نوتیفیکیشن اپلیکیشن های مختلف موبایل شما را ندارند و ساخته شده اند تا مستقل از تلفن موبایل، فعالیت های فیزیکی شما را تحت نظر داشته باشند.

ایسوس که پیشتر ساعت هوشمند ZenWatch (بررسی دیجیاتو) را به بازار عرضه کرده بود، حالا از ابزار پوشیدنی جدیدی به نام VivoWatch پرده برداشته که می خواهد ترکیبی از ویژگی های هر دو خانواده برای کاربر فراهم آورد.

این محصول از قابلیت ثبت ضربان قلب کاربر هنگام انجام فعالیت های ورزشی برخوردار است، کیفیت خواب کاربر را پایش می کند و در مورد شدت بیش از حد اشعه ماورای بنفش در محیط، تذکر می دهد.

اما خصوصیتی که بیش از همه ساعت هوشمند جدید ایسوس را به دستبندهای ردگیر سلامتی شبیه کرده این است که سازنده یک نمایشگر سیاه سفید را برای دستگاه در نظر گرفته تا عمر باتری را تا 10 روز افزایش دهد (بر خلاف عمر یک یا دو روزه در ساعت های هوشمند مجهز به نمایشگر رنگی).

همین نمایشگر سیاه و سفید در عین حال باعث شده بسیاری از کارکردهای ساعت های هوشمند روی این محصول قابل انجام نباشد، ضمن اینکه «ویوو واچ» بر خلاف ZenWatch به اندروید پوشیدنی مجهز نیست، در نتیجه قابلیت های آن به پلتفرم نه چندان بزرگ ایسوس محدود است و با استفاده از فروشگاه نرم افزاری گوگل قابل افزایش نخواهد بود.

همین نمایشگر سیاه و سفید از طرف دیگر یکی از عمده ترین نقاط ضعف ساعت های هوشمند را در محصول ایسوس مرتفع کرده است، چرا که با این راه حل دیگر نیازی نیست هر روز ساعت را از دست خود خارج و باتری آن را شارژ نمایید.

ادامه با بررسی ساعت هوشمند VivoWatch همراه باشید تا ویژگی های ساعت هوشمند جدید و 150 دلاری ایسوس را از نظر بگذارنیم.

طراحی و نمایشگر

img_5296

محصول پوشیدنی جدید ایسوس از نظر ظاهری به برادر بزرگتر خود یعنی اولین نسل ذن واچ (بررسی دیجیاتو) بی شباهت نیست. البته این بار با بدنه تک رنگ مشکی مواجه هستیم، اما هر دو محصول از طراحی مستطیل شکل و حاشیه های قابل توجه در اطراف نمایشگر برخوردار هستند.

حاشیه زیاد نمایشگر در کنار طراحی ساده و سیاه و سفید بودن پنل صفحه نمایش باعث شده ظاهر دستگاه در ابتدا گیرایی چندانی نداشته باشد و ساعت های دیجیتالی قدیمی کاسیو را به ذهن متبادر نماید.

img_5243

اما پس از مدتی استفاده، احتمالاً همین سادگی طراحی و تمایز از محصولات دیگر باعث می شود «ویوو واچ» به مرور خودش را در دل شما جا کند.

عملکرد دستگاه هم مثل طراحی کاملاً ساده در نظر گرفته شده است. بر همین اساس در اطراف بدنه تنها یک دکمه به چشم می خورد که اگر آن را نگاه دارید محصول خاموش یا روشن می شود.

با یکبار فشار دادن دکمه هم می توانید نمایشگر لمسی و همیشه روشن ساعت ایسوس را برای دید بهتر در شب برای لحظاتی نورانی کنید.

img_5277

صفحه نمایش دستگاه از رزولوشن 128 در 128 پیکسل بهره می برد. در پایین نمایشگر یک رشته چراغ نشانگر LED در میان حسگرهای دستگاه به چشم می خورند و سازنده حاشیه بالای نمایشگر که چندان هم قابل چشم پوشی نیست را با نشان تجاری خود پُر کرده است.

به لطف وزن 50 گرمی بدنه و جنس نرم بند، در دست داشتن این ساعت هوشمند هنگام خواب راحت است. در عین حال طراحی دندانه شکل سطح زیرین بند ساعت باعث شده محصول ایسوس هنگام فعالیت های ورزشی در جای خود روی دست کاربر ثابت باقی بماند.

البته لازم است بدانید برخی اوقات بند ساعت به شکل خودمختار باز می شود که به نظر می رسد به دلیل عدم انعطاف کافی مکانیزم بسته شدن بند باشد، اما جای نگرانی عمده از این بابت وجود ندارد.

img_5305

وظیفه محافظت از سطح نمایشگر در مقابل ضربه و خراش به گوریلا گلس 3 سپرده شده و بدنه دستگاه به لطف گواهی IP67 مثل آیفون 7 (بررسی دیجیاتو) در برابر آب مقاوم است، در نتیجه می توانید به مدت نیم ساعت آن تا عمق یک متری غوطه ور نمایید.

اگر برنامه منظمی برای شنا در بازه های طولانی داشته باشید، احتمالاً این میزان برای شما کفایت نمی کند، اما مقاومت دستگاه در برابر آب آنقدری هست که هنگام استحمام نیازی به باز کردن ساعت از دست وجود نداشته باشد.

در نتیجه تنها برای شارژ کردن دستگاه لازم است آن را از دست خود باز کنید که این کار هم با توجه به عمر باتری مناسب «ویوو واچ»، تنها چند بار در ماه انجام می گیرد.

img_5289

استفاده از نمایشگر موسوم به «مونوکروم» یا تک رنگ علاوه بر افزایش عمر باتری باعث شده «ویوو واچ» حتی زیر نور مستقیم خورشید هم خوانایی مناسبی داشته و اطلاعات روی صفحه به راحتی قابل مشاهده باشد.

پشت بدنه یک حسگر نوری تعبیه شده که ضربان قلب کاربر را تحت نظر می گیرد، اما کمی بالاتر پین هایی به چشم می خورند که وظیفه شارژ دستگاه را بر عهده دارند.

برای این منظور لازم است پایه شارژ که سازنده برای همین منظور در نظر گرفته را به پین های پشت بدنه متصل و با استفاده از درگاه Micro USB روی آن «ویوو واچ» را شارژ نمایید.

vivowatch3

البته لازم اشاره کنیم که این روش به اندازه پایه آهنربایی در ساعت های هوشمندی مثل اپل واچ یا رقبای اندرویدی ساده نیست و اتصال شارژر به بدنه «ویوو واچ» با اندکی تلاش و تقلا انجام می گیرد؛ بر همین اساس می توان گفت جای شکرش باقی است که به دلیل عمر باتری مناسب، نیاز به شارژ دستگاه از رقبا کمتر است.

نقطه ضعف دیگر نیز به تعویض بند مربوط است که مکانیزمی مشابه ساعت های کلاسیک برای آن در نظر گرفته شده و به اندازه رقبا ساده نیست، آن هم در حالی که باز کردن کل قاب پشت بدنه با وجود اینکه ضرورت چندانی ندارد به سادگی از طریق 4 عدد پیچ فیلیپس انجام می گیرد.

این بند ضمناً 22 میلی متر عرض دارد و اندازه دیگری برای خرید در نظر گرفته نشده است، چرا که به نظر می رسد همین میزان برای اکثر کاربران کافی باشد.

امکانات و عملکرد

img_5260

«ویوو واچ» نخستین ساعت هوشمند ایسوس به حساب می آید که با تمرکز بر فعالیت های ورزشی ساخته شده و طبعاً بخش عمده امکانات دستگاه به همین حوزه مربوط است.

اما اینکه محصول جایی بین ساعت های هوشمند و دستبندهای ورزشی قرار می گیرد به این معناست که بخشی از قابلیت های هر دو را در خود دارد و از برخی دیگر نیز صرف نظر شده است.

VivoWatch از اندروید و اپ های سوم شخص پشتیبانی نمی کند اما با آیفون قابل استفاده است

علاوه بر این باید توجه داشت که «ویوو واچ» به رابط کاربری اختصاصی سازنده مجهز است و بر خلاف ساعت ZenWatch (بررسی دیجیاتو) از سیستم عامل اندروید پوشیدنی پشتیبانی نمی کند.

در نتیجه قابلیت های دستگاه به آنهایی که سازنده در نظر گرفته محدود است و امکان افزایش آنها با نصب اپلیکیشن های سوم شخص وجود ندارد.

اما اینکه دستگاه مبتنی بر اندروید نیست از طرف دیگر به نوعی مزیت هم محسوب می شود و باعث شده «ویوو واچ» با آیفون های اپل هم قابل استفاده باشد، هرچند دستگاه به طور خودکار با موبایل سینک نمی شود و لازم است این کار را به شکل دستی انجام دهید.

با سوایپ کردن روی نمایشگر دستگاه به چپ و راست، ضربان قلب، میزان اشعه ماورای بنفش، مسافت، زمان و تعداد قدم های طی شده هنگام فعالیت و آلارم های ثبت شده قابل مشاهده خواهند بود.

البته لازم است اشاره کنیم که تنظیم آلارم دستگاه با استفاده از اپلیکیشن انجام می شود و انجام این کار روی خود ساعت هوشمند در نظر گرفته نشده است.

قابلیت های دستگاه در زمینه ثبت فعالیت های ورزشی به اندازه دستبندهای سلامتی متنوع نیست

این ساعت هوشمند قادر است تعداد قدم ها و کالری های مصرفی شما را شمارش کند، اما به GPS مجهز نیست در نتیجه مسافت طی شده را با استفاده از سنسورهای خود تخمین می زند.

محصول ایسوس به لطف فناوری VivoPulse قادر است به شکل 24 ساعته ضربان قلب شما را پایش کند، اما برای کاهش مصرف شارژ باتری این کار در مقاطع زمانی با فاصله انجام می شود؛ قابلیتی که در بیشتر رقبا وجود ندارد.

البته باید توجه داشته باشید که سرعت اندازه گیری میزان تپش قلب کاربر نسبت به رقبایی مثل Gear Fit 2 (بررسی دیجیاتو) کند تر انجام می گیرد، هرچند قیمت محصول سامسونگ چند ده دلاری گران تر است.

img_5316

نکته ی جالب اینکه زیر نظر گرفتن ضربان قلب علاوه بر اپلیکیشن و صفحه نمایشگر، با استفاده از LED موجود در پایین صفحه نمایش هم ممکن است.

هنگامی که مشغول انجام تمرینات ورزشی و سوزاندن کالری های اضافی باشید، این LED به رنگ سبز است اما اگر دستگاه بر اساس مشخصات فیزیکی و میزان فعالیت شما احساس کند بیش از حد به خودتان فشار می آورید LED با رنگ قرمز این موضوع را هشدار خواهد داد.

در نتیجه با استفاده از ساعت «ویوو واچ» تنها با یک نگاه به سادگی و در کوتاه ترین زمان می توانید میزان فعالیت خود را بر این اساس تنظیم نمایید.

img_5245

علاوه بر این در صورتی که طولانی مدت در جای خود ثابت باشید هم دستگاه با نمایش نوتیفیکیشن و لرزش ویبره به شما تذکر می دهد وقت تحرک است.

میزان دقت سنجش دستگاه هم تقریباً با رقبای گران قیمتی مثل اپل واچ (بررسی دیجیاتو) یا Fitbit Charge HR برابر است و عموماً به رقم هایی یکسان یا نزدیک به آنها منجر می گردد.

اما نکته اینجاست که عملکرد دستگاه کاملاً یکنواخت و پایدار نیست و هنگام انجام فعالیت های شدید ممکن است تا 100 bpm نسبت به محصولات دقیق تر اختلاف داشته باشد.

دقت ساعت ایسوس از برخی رقبا کمتر است اما برای کارکردهای روزمره کفایت می کند

تعداد قدم های ثبت شده با دستگاه هم اندکی پایین تر از واقعیت به نظر می رسد، خصوصاً در مقایسه با رقیب دقیقی مثل Fitbit Charge HR. اما در مجموع می توان گفت دقت «ویوو واچ» برای کارکردهای عمومی کافی است و در نتیجه عملکرد قابل قبولی ارائه می کند.

برای مقایسه یک پیاده روی 5 کیلومتری را با اپل واچ و «ویوو واچ» ثبت کردیم که روی محصول اپل به نمایش 4573 قدم و 364 کالری منجر شد، در حالی که محصول ایسوس 4711 قدم و 237 کالری را نشان می داد.

img_5262

ضربان قلب ثبت شده در این مسافت هم روی اپل واچ به طور متوسط 186 تپش در دقیقه بود در حالی که محصول ایسوس رقم 110 تپش در هر دقیقه را ثبت کرده بود.

همین رویه هنگام ثبت کیفیت خواب کاربر هم ادامه دارد. «ویوو واچ» مدت زمان خواب، متوسط ضربان قلب و تعداد غلتیدن های کاربر را در طول شب تحت نظر می گیرد و بر اساس آن اعلام می کند چه مقدار از خواب شما Comfort یا عمیق و موثر بوده است.

هرچند محصولات رقیب هم کیفیت خواب کاربر را پایش می کنند، اما هر یک بر اساس معیارهای خود این کار را انجام می دهند، در نتیجه مقایسه عملکرد آنها با یکدیگر چندان ساده نیست.

دقت دستگاه در ثبت فعالیت های کاربر در مجموع قابل قبول است

اما در مجموع می توان گفت عملکرد دستگاه این بخش هم فاصله زیادی با واقعیت ندارد و می توان آن را قابل قبول ارزیابی کرد، هرچند دستگاه گاهی اوقات اطلاعات نادرست هم ارائه می کند و برای مثال زمان بیدار شدن شما را چندی پس از واقعیت در نظر می گیرد.

این میزان دقت برای کارکردهای عمومی و روزانه کفایت می کند، اما اگر به طور خاص نیاز دارید کیفیت خواب شما به شکل دقیق تری تحت نظر باشد خرید رقیبی مثل Jawbone UP3 را پیشنهاد می کنیم.

از دیگر امکانات دستگاه نیز می توان به نمایش تماس های دریافتی، سنجش میزان اشعه فرا بنفش در محیط و نمایش آلارم و یادآور برای انجام فعالیت های مختلف اشاره کرد که البته مورد آخر از طریق اپلیکیشن موبایل انجام می شود و امکان تنظیم آن روی ساعت هوشمند وجود ندارد.

اپلیکیشن موبایل

img_5321

برای استفاده از «ویوو واچ» لازم است ابتدا اپلیکیشن HiVivo برای اندروید یا HiVivo Lite را برای iOS دانلود کنید. این نرم افزار به اندازه برخی از رقبا پیشرفته نیست و هربار پس از اجرا کردنش لازم است مدتی را منتظر بمانید تا عملیات سینک کردن اطلاعات ساعت هوشمند با موبایل انجام شود.

اما در عوض از عملکردی کاملاً ساده بهره می برد و بیش از هر چیز روی نمایش شاخص شادابی شما تاکید دارد که سازنده آن را ابداع و Happiness Index یا به اختصار HI نامیده است.

این شاخص بر اساس معیارهایی مثل میزان فعالیت فیزیکی، مقدار خواب و کیفیت خواب تعیین می شود و اولین چیزی است که پس از اجرای اپلیکیشن مقابل چشمان شما قرار خواهد گرفت.

img_5266

در صفحه اول این اپلیکیشن علاوه بر شاخص شادابی می توانید جزئیاتی مثل تعداد قدم های ثبت شده، کالری های مصرف شده و متوسط ضربان قلب خود را نیز مشاهده نمایید.

اگر به سمت پایین اسکرول کنید نمودار مربوط به جزئیات این سه بخش نیز نمایان می شود که نشان می دهد به هدف هایی که برای خود تعیین کرده اید چقدر فاصله دارید.

sina-golestaneh-asus-vivowatch-review-ss01

برای مشاهده کلی تر عملکرد خود به شکل هفتگی نیز کافی است به تب Weekly مراجعه کنید و یک نمودار کلی از شاخص شادابی خود در روزهای گذشته در اختیار داشته باشید.

sina-golestaneh-asus-vivowatch-review-ss02

اگر پیش از شروع فعالیت ورزشی تنها دکمه ی موجود روی بدنه را چند ثانیه نگاه دارید، حالت Exercise فعال می شود و تعداد قدم ها، میزان کالری مصرفی و ضربان قلب شما را تا انتهای فعالیت ورزشی و زمانی که دوباره دکمه را نگهدارید ثبت می کند.

این اطلاعات سپس در بخش Exersice اپلیکیشن در دسترس بوده و با ارائه نموداری مشخص می کند چه میزان از فعالیت شما هوازی و چه میزان ناهوازی بوده است.

asus-vivowatch-review-hed1

البته همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم امکان مشخص کردن نوع تمرین ورزشی برای «ویوو واچ» وجود ندارد و این ساعت هوشمند جزئیات فعالیت کاربر را به طور کلی ثبت می کند.

در بخش Sleep می توانید تعداد غلتیدن، متوسط ضربان قلب، مدت زمان و کیفیت خواب خود را مشاهده کنید، هرچند همانطور که پیشتر هم گفتیم این اطلاعات حدودی هستند و تاحدی امکان خطا دارند، در نتیجه نمی توان آنها را به عنوان اطلاعات قطعی و پزشکی مورد استناد قرار داد.

sina-golestaneh-asus-vivowatch-review-ss03

امکان اشتراک گذاری میزان فعالیت شما با دیگران هم از قابلیت های دیگری است که برای نرم افزار دستگاه در نظر گرفته شده، اما اگر این افراد کاربر پلتفرم دیگری غیر از «ویوو واچ» باشند عملاً یک تصویر مشابه اسکرین شات از صفحه اصلی اپلیکیشن در اختیارشان قرار می گیرد که چندان گویا نیست.

sina-golestaneh-asus-vivowatch-review-ss04

تغییر تنظیمات دستگاه نیز همگی از طریق همین اپلیکیشن انجام می گیرند و تقریباً امکان تغییر هیچ خصوصیتی روی خود ساعت هوشمند وجود ندارد. این موارد از تنظیم آلارم را شامل می شود تا انتخاب بین واچ فیس های مختلف که البته تنوع چندانی ندارند، اما انتظار می رود در آینده تعدادشان به دست سازنده بیشتر شود.

sina-golestaneh-asus-vivowatch-review-ss05

در پایان لازم است اشاره کنیم که عمر باتری دستگاه در بهترین حالت 10 روز است و بسته به میزان استفاده شما از قابلیت های پر مصرف مثل روشنایی نمایشگر و حالت  Exersice می تواند چند روزی کمتر شود، اما شارژ کامل ظرفیت باتری به زمان چشمگیری نیاز ندارد و بین 1 تا 2 ساعت انجام می گیرد.

جمع بندی

img_5281

ایسوس با طراحی زیبا بیگانه نیست و تاکنون محصولات بسیاری با ظاهر چشمگیر به بازار عرضه کرده است، از جمله ذن واچ که در زمان خود یکی از زیباترین ساعت های هوشمند به حساب می آمد.

«ویوو واچ» هم از طراحی مشابهی با نخستین ساعت هوشمند این شرکت بهره می برد، اما این بار صفحه نمایش تک رنگ و عدم کاهش حاشیه اطراف نمایشگر باعث شده محصول در نگاه اول چندان گیرایی نداشته باشد.

البته جالب است بدانید همین سادگی و تمایز با محصولات موجود در بازار باعث شده پس از مدتی با ظاهر دستگاه خو گرفته و آرام آرام زیبایی آن را مشاهده نمایید.

عملکرد دستگاه هم مثل ظاهر آن ساده در نظر گرفته شده و جایی بین ساعت های هوشمند و دستبندهای سلامتی قرار می گیرد.

img_5268

«ویوو واچ» از یک طرف ضربان قلب شما، فعالیت های فیزیکی و میزان اشعه ماورای بنفش موجود در محیط را تحت نظر می گیرد و به لطف نمایشگر سیاه و سفید از عمر باتری تا 10 روز برخوردار است، اما از طرف دیگر قادر است نوتیفیکیشن های تلفن هوشمند شما را با چند واچ فیس مختلف نمایش دهد.

البته لازم است بدانید استفاده از نمایشگر مونوکروم در کنار افزایش عمر باتری، محدودیت هایی هم در پی داشته است، برای مثال گاهی اوقات تعداد کاراکترهای قابل نمایش برای برخی از نوتیفیکیشن ها کافی نیست.

علاوه بر این دستگاه از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و متن های فارسی را به شکل حروف جدا از هم و به شکل معکوس نمایش می دهد؛ موردی که انتظار می رود سازنده با آغاز عرضه ی محصول در بازار ایران آن را با بروزرسانی نرم افزاری مرتفع نماید.

img_5313

اما اگر قیمت 150 دلاری دستگاه را در نظر بگیریم، معادلات تا حد زیادی تغییر می کنند؛ چرا که ساعت هوشمندی مثل اپل واچ حداقل به اندازه یک تلفن هوشمند پرچمدار قیمت دارد و محصولات ارزان قیمت عموماً به نمایشگر مجهز نیستند و عملکردشان به ثبت فعالیت های کاربر محدود است.

البته رقیبی مثل Galaxy Fit 2 (بررسی دیجیاتو) هم وجود دارد که با تنها 20 دلار هزینه بالاتر، از طراحی زیبا و نمایشگر رنگی بسیار با کیفیت بهره می برد، اما باید بدانید در صورت تهیه چنین محصولی عمر باتری دستگاه به شکل قابل توجهی پایین تر خواهد بود.

بر همین اساس می توان گفت «ویوو واچ» ایسوس محصولی است که برخی از قابلیت های دستبندهای سلامتی مثل ثبت تعداد قدم ها و ضربان قلب کاربر را با قیمت اقتصادی در اختیار شما قرار می دهد، اما در عین حال از نمایشگر برای نمایش نوتیفیکیشن ها و ساعت به شکل همیشکی برخوردار است، آن هم بدون اینکه مثل ساعت های هوشمند لازم باشد هر روز آن را از دست خارج کرده و به شارژر متصل نمایید.

مزایا
  • کیفیت ساخت با توجه به قیمت
  • عملکرد ساده
  • تا ۱۰ روز عمر باتری با قابلیت ردگیری فعالیت های ورزشی تا ۲۴ ساعت مداوم
  • پایش ممتد ضربان قلب در بازه های زمانی مشخص
  • سنجش دائمی و هشدار در مورد میزان اشعه ماورای بنفش
  • مقاومت در برابر آب
  • خوانایی مناسب نمایشگر
  • چراغ LED برای اخطار در مورد فعالیت ورزشی بیش از حد
  • پشتیبانی از iOS
معایب
  • عدم نمایش صحیح و پیوسته حروف فارسی
  • محدودیت تنوع قابلیت ها
  • عدم پشتیبانی از اپلیکیشن های سوم شخص
  • عدم نمایش کامل برخی نوتیفیکیشن ها
  • عدم امکان انتخاب نوع فعالیت ورزشی
  • رابط کاربری اپلیکیشن موبایل
  • تعویض دشوار بند در مقایسه با رقبا
  • دقت پایین تر ثبت فعالیت ها در مقایسه با رقبا
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Nima_z
    Nima_z | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    این اول حاشیه بوده بعد دست و پا دراوورده

  • Aly413
    Aly413 | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    سلام. .اپلیکیشن اندروید دیجیاتو خطا میده و از برنامه خارج میشه ...اگه مشکلی داره لطفا برطرف کنید ..

  • JOKJOK.IR
    JOKJOK.IR | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    درود بنده حدود هفت ماهی هست که یه زنواچ 2 خریدم و در تعریفش فقط لایق است که بگویم مفت نمی ارزد . دقت کم سنسورها و مصرف باتری حالا نهایت در صورتی که به گوشی وصل و زیاد سینک نکنه دو روز و غیره فقط اون چیزی نیست که یه علاقه مند به این حوزه رو درگیره خودش کنه .

  • JOKJOK.IR
    JOKJOK.IR | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    درود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی