ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی بر قابلیت های جدید اپلیکیشن کتاب خوان فیدیبو

می دانیم، هیچ حسی با لذت در دست گرفتن کتاب و ورق زدن صفحات کاغذی اش برابری نمی کند، اما این بدان معنا نیست که از مطالعه در موبایل و تبلت هم نمی توان لذت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

می دانیم، هیچ حسی با لذت در دست گرفتن کتاب و ورق زدن صفحات کاغذی اش برابری نمی کند، اما این بدان معنا نیست که از مطالعه در موبایل و تبلت هم نمی توان لذت برد. برای داشتن تجربه ای لذت بخش از مطالعه در گجت، اپلیکیشن های کتاب خوان بهترین گزینه اند؛ محصولاتی که امکانات کافی برای مطالعه آسان را برایتان فراهم می کنند.

احتمالا از میان کتاب خوان های فارسی، نام فیدیبو به گوشتان آشناتر از بقیه باشد. فیدیبو از سه سال پیش تا کنون با گردآوری آرشیوی از هفت هزار کتاب الکترونیکی و عرضه اپلیکیشن های اندروید، iOS و دسکتاپ توانسته به یکی از بزرگترین و فراگیرترین پلتفرم های کتاب خوانی ایرانی تبدیل شود.

رمز موفقیت فیدیبو بیش از هر چیز، سادگی رابط کاربری و امکانات خوب کتاب خوانی اش بوده اند که قبلا در مطلب بررسی اپلیکیشن به شرح کامل آن ها پرداخته بودیم. یکی دو روزی است که تیم فیدیبو به روز رسانی مهمی برای نسخه اندروید اپلیکیشن منتشر کرده که طی آن تغییرات ریز و درشتی را هم در امکانات و هم رابط کاربری آن شاهد هستیم.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر این قابلیت ها و تغییرات جدید تا ببینیم که تیم فیدیبو در نسخه 6.0.7 اندروید چه امکاناتی برای ارتقای تجربه کاربری اپلیکیشن تدارک دیده است.

تیم فیدیبو برای توصیف آپدیت جدید عبارت «یک خانه تکانی اساسی» در رابط کاربری را به کار برده، و برجسته ترین تغییری که در بدو ورود به اپلیکیشن متوجهش می شوید همین است.

fidibo-3-w600

فیدیبو برای طراحی رابط کاربری جدید، سبک متمایز اپلیکیشن های اپل را در دستور کار قرار داده و با رویکردی مینیمالیستی موفق شده تا از آن رابط کاربری زمخت و شلوغ فاصله بگیرد.

حالا گزینه های پروفایل، جستجو، دسته بندی، فروشگاه و کتابخانه در قالب پنج آیکن کوچک در انتهای صفحه نشسته اند تا هم فضای زیادی نگیرند و هم دسترسی به آن ها آسان باشد. مورد بعد این که در نسخه جدید، دیگر خبری از فونت های بسیار درشت نسخه های قبلی نبوده و حالا نظم بیشتری را در رابط کاربری اپلیکیشن می بینید.

در کنار بهبود رابط کاربری، تغییر قابل توجه دیگر را در بخش کتابخانه می بینید. سابقا گزینه های این بخش «همه کتاب های من»، «کتاب های محبوب» و «دانلود شده» بودند. اما حالا برای سازماندهی بهتر کتاب ها گزینه های جدید «در حال مطالعه» و «کتاب های خوانده شده» هم به سه مورد قبلی اضافه گشته اند.

قسمت «در حال مطالعه» می تواند تعداد صفحاتی از یک کتاب که خوانده اید را در قالب یک نوار پیشرفت به نمایش بگذارد. در این صورت با مقایسه چشمی نمودار کتاب های کتابخانه می توانید برای مطالعه شان بهتر برنامه ریزی کنید.

fidibo-4-w600

قابلیت جدید دیگر بخش کتابخانه، اضافه شدن موتور جستجو است. اگر بابت جستجوی دستی کتاب های ذخیره شده تان در نسخه قبلی گله مند بودید، حالا به لطف جستجوگر داخلی کتابخانه با بیشترین سرعت ممکن به آن ها دسترسی خواهید داشت.

اما تغییرات برجسته دیگر فیدیبو مربوط به پروفایل کاربری است. از این به بعد در فیدیبو یک پروفایل کاربری شیک و منظم در اختیار دارید که دسترسی به بعضی امکانات در آن آسان تر شده. مثلا حالا کد تخفیف و کارت هدیه را می توانید از این قسمت فعال کنید. اگر هم این کار را فراموش کردید، از طریق سبد خرید هم قادر به وارد کردن کدهای تخفیف هستید.

همچنین بد نیست در انتهای مطلب به این نکته هم اشاره کنیم که در این نسخه مشکل شماره صفحات نسخه های قدیمی برطرف شده و ضمنا در صورت عدم موجود بودن کتابی در فروشگاه، حالا می توانید احتیاج تان به آن را از طریق دکمه درخواست کتاب به گوش گردانندگان فیدیبو برسانید.

آخرین نسخه فیدیبو برای اندروید را می توانید همین حالا از گوگل پلی و کافه بازار دریافت کنید.

اختصاصی کاربران دیجیاتو: تیم فیدیبو برای خوانندگان دیجیاتو تخفیفی 30 درصدی برای خرید کتاب در نظر گرفته که می توانید همین حالا با وارد کردن کد digiato در اپ از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که مهلت استفاده از این کد تا پایان شانزدهم آذر ماه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • خط خطی
    خط خطی | ۱۵ آذر ۱۳۹۵

    طاقچه به نظر من با اختلاف زیاد بهتر از فیدیبو ‌هست

  • shirgahi
    shirgahi | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    تیم خوبی ان. تخفیف هاشون. طراحیشون. کتاباشون. البته جا داره بهتر هم بشه. مثلا لایک کردن کامنت نداره، کتاب درسی نداره. نسخه آی او اسش هایلایت نداره. اما در کل خیلی سرتر از برنامه های مشابهه. من خودم 6 ساله برنامه نویس اندروید هستم. آپدیت جدیدشون به قول خودشون یک خانه تکانی اساسیه!!!. کسی میدونه طراحش کیه؟

  • shirgahi
    shirgahi | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    تیم خوبی ان. تخفیف هاشون. طراحیشون. کتاباشون. البته جا داره بهتر هم بشه. مثلا لایک کردن کامنت نداره، کتاب درسی نداره. نسخه آی او اسش هایلایت نداره. اما در کل خیلی سرتر از برنامه های مشابهه. من خودم 6 ساله برنامه نویس اندروید هستم. آپدیت جدیدشون به قول خودشون یک خانه تکانی اساسیه!!!. کسی میدونه طراحش کیه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی