ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رباتی که روی سطوح ناهموار نیز تعادل خود را حفظ می کند [تماشا کنید]

کمپانی «بوستون داینامیکس» که یکی از باتجربه ترین شرکت های فعال در زمینه رباتیک محسوب می شود و قصد دارد در آینده مغزی معادل با هوش انسان در قالب بدنه ای فلزی بسازد، جدیدترین دستاورد خود ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۴ آذر ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

کمپانی «بوستون داینامیکس» که یکی از باتجربه ترین شرکت های فعال در زمینه رباتیک محسوب می شود و قصد دارد در آینده مغزی معادل با هوش انسان در قالب بدنه ای فلزی بسازد، جدیدترین دستاورد خود به نام «اطلس» را اوایل سال جاری میلادی به بهره برداری رساند.

حالا موسسه شناخت انسان و ماشین فلوریدا با اعمال الگوریتمی جدید یکی از اصلی ترین مشکلات ربات اطلس، یعنی امکان راه رفتن روی سطوح ناهموار را بر طرف ساخته است.

این الگوریتم جدید به ربات مورد بحث کمک می کند تا در اغلب شرایط، تعادل خود را حفظ نموده و با قدم زدن روی اشیای مختلف، مشابه با یک انسان واقعی میزان پخش وزن و محوریت کف پا را تنظیم نموده و از سقوط جلوگیری کند.

طبیعتاً سرعت عملکرد این ربات در زمینه حفظ تعادل، فعلاً بسیار پایین به نظر می رسد، اما با نگاهی به روند پیشرفت و توسعه تکنولوژی رباتیک دنیا در خواهیم یافت که تا برقراری امکان پیاده روی سریع یا حتی دویدن ربات ها روی سطوح ناهموار، فاصله زیادی نداریم.

در ادامه ویدیوی عملکرد ربات اطلس در مسیرهای دشوار و صعب العبور را تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی