ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی زوپین؛ به رنگ نوستالژی

استفاده از ایده بازی های قدیمی را می توانیم یکی از روش های مرسوم ساخت اپلیکیشن های تلفن های هوشمند بنامیم. توسعه دهندگان این گونه عناوین همیشه سعی می کنند ضمن ارائه تجربه ای متفاوت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

استفاده از ایده بازی های قدیمی را می توانیم یکی از روش های مرسوم ساخت اپلیکیشن های تلفن های هوشمند بنامیم. توسعه دهندگان این گونه عناوین همیشه سعی می کنند ضمن ارائه تجربه ای متفاوت اما آشنا، نوستالژی بازیکن ها را قلقلک داده و آن ها را سرگرم نمایند. Sea Battle [معرفی دیجیاتو] را انجام نداده اید؟ عنوانی الهام گرفته از «کشتی های جنگی» که با استقبال بسیار خوب مخاطبین مواجه شد.

زوپین هم یکی از همین بازی ها است و سازنده به واسطه یک ایده جالب توانسته تجربه ای جذاب به ارمغان بیاورد. اما این المان ها کدام هستند؟ به یاد دارید قدیم ها، چیزی را انتخاب می کردیم و حریف باید آن را پیدا می کرد. اگر هم به وسیله ای که می خواستیم نزدیک می شد، با سرعت روی یک میز می زدیم یا صدای «تق تق» او را راهنمایی می کردیم. مکانیزم های زوپین دقیقا همین گونه هستند.

%d8%b2%d9%88%d9%be%db%8c%d9%86
تعداد سنجاق ها محدود بوده و با اتمام آن ها می توانید از سکه هایی که خیلی سخت به دست می آیند استفاده نمایید یا صبر کنید تا دوباره کامل شوند.

با این تفاوت که صدا جایش را به سنجاق ها داده است. زوپین 600 مرحله گوناگون داشته و شما باید بین تصاویری که میبینیم، گزینه درست را انتخاب کرده و سنجاق را آنجا بگذارید. به عنوان نمونه بین آرم ماشین ها، هوش مصنوعی می گوید تا کیاموتورز را بیابید. خوشبختانه به واسطه این که تصاویر سیاه و سفید هستند، گاهی اوقات مجبورید به راهنمایی ها یا استفاده از چندین سنجاق روی بیاورید.

پرسش اینجاست سنجاق چگونه نزدیکی بازیکن به وسیله را نشان می دهد. اگر روی جایی یکی از آن ها را بگذارید، بسته به فاصله با آبجکت گفته شده این سنجاق رنگ و شکال های متفاوت خواهند داشت؛ شاد، غمگین یا لبخند ملایم که همگی نشان دهنده عملکردهای شما هستند. مکانیزم های گیم پلی زوپین به خودی خود جذاب بوده و مطمئنا با آن سرگرم می شوید ولی متاسفانه توسعه دهنده از بعضی پتانسیل ها به خوبی استفاده نکرده است.

%d8%b2%d9%88%d9%be%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84
می دانستیم کیاموتور کدام است، فقط خواستیم رفتار سنجاق ها را نشان دهیم! شاید اگر شاهد پس زمینه های مختلف بودیم، بازی از دیدگاه گرافیک جذاب تر می شد.

شاید مهمترین آن ها سادگی مرحله های زوپین باشد که به واسطه آن، خیلی کم طعم چالش را می چشید. نکته جالب اینجاست که معماها هم از «آسان به سخت» نبوده و پخش شده اند. این المان بد نیست ولی به خاطر ذات ساده بعضی مرحله ها بیشتر به چشم می آید. نمی خواهیم بگوییم تمام معماهای زوپین ساده هستند. خود ما مرحله 73 پیش رفته و حرف هایی که می زنیم تا اینجا نشات می گیرند. اما انتظار داشتیم بعضی از آن ها سخت تر باشند.

به عنوان نمونه توسعه دهنده می توانست پس از انجام تعدادی از معماها، از ایده چندین سنجاق [یعنی باید دو یا سه وسیله را بیابید] برای یک مرحله استفاده نماید تا بازیکن ها به واسطه ریتم نه چندان هیجان انگیز آن ها خسته نشوند. با این حرف ها فکر نکنید که با عنوان ضعیفی رو به رو هستید. اتفاقا زوپین از اپلیکیشن های خوبی ایرانی بوده که با مکانیزم های خلاقانه گیم پلی اش مطمئنا روز ها وقت خود را با آن خواهید گذراند.

زوپین

زوپین

سازنده: NSFGames قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 54.6 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی