ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت قابلیت طراحی و چاپ سه بعدی را به موبایل و اکس باکس آورد

یکی از جالب ترین اپلیکیشن های موجود در ویندوز 10، بیلدر سه بعدی یا همان 3D Builder است که به صورت پیش فرض روی تمام کامپیوترهای شخصی مجهز به این سیستم عامل نصب می گردد. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

یکی از جالب ترین اپلیکیشن های موجود در ویندوز 10، بیلدر سه بعدی یا همان 3D Builder است که به صورت پیش فرض روی تمام کامپیوترهای شخصی مجهز به این سیستم عامل نصب می گردد. حال مایکروسافت قصد دارد این برنامه را به دیگر دیوایس ها نیز وارد نماید.

بدین ترتیب کاربران ابزارهای موبایل و کنسول بازی اکس باکس وان نیز می توانند به ساخت، طراحی و چاپ اشیاء سه بعدی بپردازند، قابلیتی که برای افراد علاقمند به دنیای 3D بسیار سودمند خواهد بود.

3d-builder-windows-1

مایکروسافت می گوید «این اپلیکیشن هر آنچه برای ساخت محتوای سه بعدی قابل چاپ نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد». همچنین با استفاده از این برنامه می توانید از دوربین دستگاه استفاده کرده و هر شیء واقعی را به مدلی سه بعدی تبدیل نمایید، هرچند کیفیت این عمل چندان دلچسب نیست.

از جمله دیگر ویژگی های برنامه فوق می توان به بارگذاری تصاویر و تبدیل آنها به اشیاء سه بعدی اشاره کرد، ضمن اینکه فایل هایی از نوع 3MF, STL, OBJ, PLY و (WRL (VRML نیز در این اپلیکیشن پشتیبانی می گردند.

3d-builder-windows-2

گفتنیست مایکروسافت با همکاری i.materialise امکان پرینت سه بعدی ساخته هایشان را از طریق برنامه مورد بحث فراهم ساخته. بدین منظور کافیست پس از نهایی شدن طراحی، دکمه چاپ را فشرده و به صفحه مربوطه هدایت شوید تا در نهایت شیء واقعی تولید شده از طریق پرینترهای سه بعدی به درب منزل شما تحویل گردد.

البته اگر تصادفاً یک دستگاه چاپگر سه بعدی نیز در منزل دارید، می توانید آن را مستقیماً به سیستم وصل کرده و عملیات چاپ را خودتان انجام دهید، اما در نظر داشته باشید فعلاً تعداد محدودی از این دستگاه ها توسط 3D Builder پشتیبانی می گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    خیلی هم عالی.
    فقط خدا کنه این یکی رو دیگه نگه داره و واسه اندروید و آی او اس نده ?

مطالب پیشنهادی