ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با زیردریایی الکتریکی اورتگا آشنا شوید؛ سفر 3 نفره به اعماق اقیانوس

«دان پل» و «فیلیپ جانکر» دو موسس جوان کمپانی «اورتگا» از دوران کودکی به ماجراجویی و دستیابی به مناطق غیرممکن علاقه مند بوده اند، بنابراین تصمیم گرفتند برای ساخت یک زیردریایی شخصی اقدام کنند. حالا یکی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۵ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

«دان پل» و «فیلیپ جانکر» دو موسس جوان کمپانی «اورتگا» از دوران کودکی به ماجراجویی و دستیابی به مناطق غیرممکن علاقه مند بوده اند، بنابراین تصمیم گرفتند برای ساخت یک زیردریایی شخصی اقدام کنند.

حالا یکی از وسایل نقلیه رویایی که تنها در فیلم های سینمایی دیده می شد، به واقعیت بدل شده و زیردریایی الکتریکی جدید اورتگا به نام Mk1C با امکان حمل دو یا سه سرنشین معرفی گردیده است.

این زیردریایی جذاب با پوشش شیشه ای ناحیه بالا، تجربه ای بی نظیر در اختیار سرنشین قرار می دهد و می توان از فاصله نزدیک بسیاری از اسرار اقیانوس ها و دریاها را رویت کرد.

کمپانی اورتگا برای راه اندازی برق این زیردریایی، باتری اختصاصی خودش را تحت عنوان Hancell 378i طراحی کرده که نیروی مورد نیاز دو موتور الکتریکی قدرتمند آن را تامین می نماید.

ortega-submersibles-mk-1c-full-width-lead-1020x536-w600

این زیردریایی شخصی تا 250 لیتر (66 گالن) اکسیژن برای تامین هوای مورد نیاز تنفس انسان ظرفیت داشته و با سرعت حداکثر 20 کیلومتر بر ساعت زیر آب حرکت می کند.

اگرچه این وسیله در مرحله نخست برای انجام تحقیقات علمی و بهره مندی قواصان طراحی شده، اما بدون تردید پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک زیردریایی شخصی و تفریحی دارد.

قیمت و زمان عرضه عمومی زیردریایی الکتریکی جدید اورتگا هنوز مشخص نیست، اما یقیناً می توان هزینه بالایی را برای آن متصور شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی