ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ایستگاه نوستالژی؛ بهترین بازی های آتاری 2600 که می توانید روی موبایل انجام دهید

صحبت از آتاری 2600 خیلی سخت است. نمی دانیم از خاطرات دوران کودکی مردم با این پلتفرم فراموش نشدنی حرف بزنیم یا به تاثیرات فراوان عناوینش روی بقیه بازی های ویدیویی اشاره کنیم. نه فقط ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

صحبت از آتاری 2600 خیلی سخت است. نمی دانیم از خاطرات دوران کودکی مردم با این پلتفرم فراموش نشدنی حرف بزنیم یا به تاثیرات فراوان عناوینش روی بقیه بازی های ویدیویی اشاره کنیم. نه فقط یک دیوایس برای سرگرمی، آتاری 2600 کنسولی بود که به زندگی خیلی ها رنگ و بویی متفاوت بخشید. راهی که شاید تنها نینتندو با شخصیت های محبوبش توانست همانگونه ادامه دهد.

ممکن است دهه ها از آن لحظه های شیرین گذشته باشد اما توسعه دهندگان با ساخت امولاتورهای گوناگون، این امکان را فراهم نموده اند تا شما بتوانید این خاطرات را دوباره بازیابی نمایید. با مقاله این هفته هم تصمیم گرفتیم روی همین مسئله دست بگذاریم و با معرفی بهترین عناوین آتاری 2600، طعم نوستالژی را بچشیم. اگر خواهان آشنایی با بعضی از تاثیرگذارترین بازی های صنعت گیمینگ هستید، سری مقالات «ایستگاه نوستالژی» را از دست ندهید.

26OO

2600

همان طور که می دانید، برای تجربه عناوین پلتفرم های قدیمی روی اسمارت فون ها نیازمند یک امولاتور هستید. 26OO هم آمده تا همین مسئولیت را برای شما ایفا کند. اپلیکیشنی که با ارائه تجربه ای نرم از بازی های آتاری 2600 و قابلیت های گوناگونش محبوب ترین امولاتور این دیوایس برای تلفن های هوشمند است. به یاد داشته باشید برای انجام بازی ها ابتدا باید فایل آن ها را دانلود نمایید. برای این کار هم کافیست تا به وب سایت CoolROM رفته و عنوانی که به دنبالش هستید را بگیرید.

26OO (emu for atari)

26OO (emu for atari)

سازنده: DoukalaEmus قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.5 مگابایت زبان:

Space Invaders

space-invaders-w600

اوورواچ، بتلفیلد 1، تایتان فال 2 یا شاید هم اینفینیت وارفر؛ این روزها خیلی ها وقت خود را پای بازی هایی که اسم بردیم می گذرانند. اما تاکنون فکر کرده اید مبدا این گونه عناوین کدام است؟ آثاری که پایه گذار سبک های گوناگون بودند و مسیر گیمینگ را تغییر دادند. شاید اهالی صنعت بازی های ویدیویی Spacewar را اولین بازی تیراندازی بنامند ولی این سبک تازه سال 1971 توانست خودش را بیابد، زمانی که Space Invaders به انتشار رسید و انقلاب به پا نمود. مکانیزم های گیم پلی بازی هم خیلی ساده هستند. باید یک سفینه فضایی به بیگانگان شلیک نموده و آن ها را از بین ببرید. بازی را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

Combat

combat2600screen2-w600

بیست و هفت حالت گیم پلی مختلف، باور می کنید سال 1977 عنوانی با این المان به انتشار برسد؟ بازی هایی مشابه Combat پیشتر به انتشار رسیده بودند ولی توسعه دهنده با ترکیب المان های گوناگون با یک کالکشن و ارائه تجربه ای با گرافیک رنگی توانست بین مخاطبین به محبوبیت بالایی دست پیدا نماید. مخصوصا این که هسته اصلی گیم پلی Combat پیرامون بخش مولتی پلیر چرخیده و دو بازیکن با هم می توانند لحظات خوشی را رقم بزنند. اینجا شما و رقیب بین سه وسیله جنگی، یکی را انتخاب نموده و سپس می جنگید. بازی را می توانید از اینجا دانلود نماید.

Frogger

s_froggertheofficial_2-w600

می دانستید بازی های آرکید هم «سال های طلایی» یا Golden Age را تجربه کرده بودند؟ از ابتدا تا نیمه دهه هشتاد میلادی به واسطه انتشار عناوین گوناگون جذاب، این سبک به نهایت محبوبیتش رسید و بازیکن هایی زیادی با آن ها خاطره سازی نمودند. Frogger را می توانیم یکی از بازی هایی بنامیم که توانست نقش مهمی را روی افزایش موفقیت این گونه عناوین ایفا نماید. با Frogger تنها یک کار انجام می دهید؛ قورباغه را سالم به آن طرف خیابان برسانید. جالب اینجاست توسعه دهنده برای جذابیت ساخته اش محیط ها را به دو قسمت تقسیم کرده بود و نیمه دوم بیشتر بازیکن ها را به چالش می کشید. راستی با این توضیحات، یاد چه اپلیکیشن معروفی افتادید؟ بازی را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

River Raid

river_raid_2600-w600

مکانیزم های گیم پلی River Raid تقریبا مشابه Spcae Invaders بودند؛ با این تفاوت که پس زمینه داینامیک است. Sky Force Reloaded یا صاعقه را انجام داده اید؟ River Raid را می توانیم از پدربزرگ های همین عناوین بنامیم. همانند بقیه بازی های سبک شوتم آپ، شما با یک هواپیما به دشمنان گوناگون حمله می کردید. شاید جالب باشد بدانید که نیروهایی رو به رویی خیلی کم به شما شلیک نموده و همچنین تنها قابلیت حرکت به سمت چپ یا راست را خواهید داشت. اما این محدودیت ها به واسطه تعداد بسیار مناسب دشمنان اصلا به چشم نمی آمدند. بازی را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

Asteroids

asteroids2600screen-w600

از عصر طلایی سبک آرکید گفتیم. می دانید مهمترین سال آن کدام بود؟ 1979 که Spcae Invaders به محبوبیت جهانی رسید و سپس با انتشار Asteroids صنعت بازی های ویدیویی دگرگون شد. جالب اینجاست همچنان توسعه دهندگان از مکانیزم های گیم پلی این عنوان معروف برای ساخت اپلیکیشن های تلفن های هوشمند استفاده می کنند تا تجربه ای متفاوت اما نوستالژیک را به ارمغان بیاورند. اینجا شما نقش یک کشتی فضایی را داشته و باید با حرکت به جهت های مختلف [طی یک محیط بسته] یا شلیک، مراقب باشید به سیارات نخورید. بازی را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

Adventure

44cda060e82b86f5920e72aac2727e31-w600

نخستین عنوان اکشن ماجراجویی و اولین بازی فانتزی کنسول ها؛ باورش سخت است اما این سبک که با بازی هایی همانند Uncharted به محبوبیت فراوانی دست یافته توسط Adventure به صنعت گیمینگ معرفی شد. عنوانی که مطمئنا از تاثیرگذارترین بازی های ویدیویی بوده و همانگونه که پیتر مولینو با کتاب «1001 بازی که پیش از مرگ باید انجام دهید» نوشته تجربه اش را بازیکن ها نباید از دست بدهند. نه به خاطر مکانیزم های جذابش، Adventure طبیعتا پس از دهه ها که از انتشارش می گذرد جذابیت ابتدایی اش را نخواهد داشت. ولیانجام ساخته معروف Warren Robinett موجب می شود تا دید ما نسبت به این سرگرمی و پیشرفتش طی سال ها تغییر کند. بازی را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

Pac-Man

pacman1-w600

پک من شاید همانند بازی هایی که نام بردیم روی عناوین بعدی صنعت گیمینگ تاثیر نگذاشت اما به واسطه مکانیزم های سرگرم کننده گیم پلی خود توانست از دیدگاه فروش از تمام رقبای قدرتمندش پیش افتاده و به محبوبیت فراوانی دست پیدا کند. به گونه ای که پس از انتشار نخستین قسمت این مجموعه، شاهد بازی های فراوانی با نقش آفرینی پک من بوده ایم. همین استقبال فراوان مخاطبین هم موجب شد تا او یکی از معروف ترین شخصیت های گیمینگ لقب گرفته و به موزه هنرهای مدرن نیویورک راه پیدا نماید. برای کسانی که نمی دانند، با پک من باید گوی هایی را بخورید و مراقب باشید تا به کاراکترهای منفی اثابت نکنید. بازی را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • CATer
    CATer | ۱۵ آذر ۱۳۹۵

    برای ماها که نوستالژی محسوب میشه،بازی کردنشون خیلی مفرحه?ولی واسه بچه ده پونزده ساله که قدیمی ترین بازی عمرش به زوووور آخرین نسخه سونیک بندیکت هست خیلی جذاب نیست

  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۱۵ آذر ۱۳۹۵

    یادش بخیر. یه بازی بود میگفتیم سارا به مدرسه میرود. اسم علمیش چی بود؟ ?

مطالب پیشنهادی